Film: Cyklist vs Lastbil
Bilsnack
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 24
    Administrator Eriks avatar
    Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006

Cyklist vs Lastbil

Såg den på Facebook när den var alldeles färsk och visste direkt att det skulle bli hypat på olika medier. Och ja, det blev det.

Vad säger ni om cyklisten?

Cyklisten blockerar trafiken – trots att det finns cykelbana - auto motor & sport
    BILSNACK | crew

Registered User Gurres avatar
    Namn
    Gustaf S
    Reg.datum
    jun 2001
    Vilket jäkla miffo flytta på dig för helvete
    350nm och 240 boxer häst är ju alltid kul

Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009
    MEN!!! Hur orkar han!? Jävla spandexmongo! I med växel bara så flyttar han nog på sig!

Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006
    Han som filmar berättade att en student som hade bråttom till en tenta tillslut bar bort både cyklist och cykel.
    BILSNACK | crew

Sälsmugglare Maciej EVO VIs avatar
    Namn
    Maciej K
    Reg.datum
    apr 2001
    Jävla idiot som sabbar för alla andra cyklister, visst lastbilschaffisen gjorde fel som inte lämnade företräde men hur svårt är det och flytta på cykeln?

Vill man tjaffsa kan man väl göra det en stund men när man börjar stoppa upp andra som inte var inblandade från början så har det gått alldeles för långt.

Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006
    Citat Ursprungligen postat av Maciej EVO VI Visa inlägg
    Jävla idiot som sabbar för alla andra cyklister, visst lastbilschaffisen gjorde fel som inte lämnade företräde men hur svårt är det och flytta på cykeln?

Vill man tjaffsa kan man väl göra det en stund men när man börjar stoppa upp andra som inte var inblandade från början så har det gått alldeles för långt.
    Framförallt roligt när det finns en fin cykelbana på sidan av vägen
    BILSNACK | crew

Namn
    Maciej K
    Reg.datum
    apr 2001
    Citat Ursprungligen postat av Erik Visa inlägg
    Framförallt roligt när det finns en fin cykelbana på sidan av vägen
    Som jag förstog det på kommentarer på facebook så är det ingen cykelbana vid vägen utan en gångbana.

Registered User
    Namn
    Anders K
    Reg.datum
    jun 2006
    Det daltas med cyklister. De verkar ha en sorts carte blanc att bete sig hur de vill. Om farbror blå under ett par veckor lade ner resurser på att bötfälla cyklister som kör mot rött, mot enkelriktat, på trottoarer och struntar i att lämna gående företräde på övergångsställen skulle snart alla cykelautostrador i stockholm vara finansierade. När ska cyklister inse att de likt andra trafikanter har ett ansvar att följa trafikregler?

Registered User
    Namn
    Anel D.
    Reg.datum
    maj 2001
    Vissa ber om det...

Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006
    Citat Ursprungligen postat av Maciej EVO VI Visa inlägg
    Som jag förstog det på kommentarer på facebook så är det ingen cykelbana vid vägen utan en gångbana.
    Tydligen bakom busskuren, men oavsett så händer detta även två bilar sinsemellan då och då på platser som denna. Man får helt enkelt backa och lösa situationen och vad är då lättast kan man undra. Att flytta en lastbil med släp eller att cyklisten cyklar förbi på trottoar eller någon annan stans.

Hade detta hänt i Stockholm så tror jag att cyklisten hade råkat illa ut rätt fort.
    BILSNACK | crew

Namn
    Maciej K
    Reg.datum
    apr 2001
    Citat Ursprungligen postat av any1 Visa inlägg
    Det daltas med cyklister. De verkar ha en sorts carte blanc att bete sig hur de vill. Om farbror blå under ett par veckor lade ner resurser på att bötfälla cyklister som kör mot rött, mot enkelriktat, på trottoarer och struntar i att lämna gående företräde på övergångsställen skulle snart alla cykelautostrador i stockholm vara finansierade. När ska cyklister inse att de likt andra trafikanter har ett ansvar att följa trafikregler?
    Nej det daltas faktiskt inte så mycket, ja cyklister begår en del trafikbrott men det gör alla trafikgrupper, saken är bara att cyklister begår andra brott än bilister därför märker bilisterna det.

Jag kör själv bil, mc och cyklar och när jag kör ett slags fordon så ser jag oftast brott som de andra begår.

Ja finns en hel del cyklister som kör mot rött och det är inte bra men prova själv att lägga dig i 70 på Essingeleden när det inte är kö så ska du få se hur många bilister som håller hastigheten ;-)

Ang. obevakade övergångsställen, ja det är riktigt risigt att cyklister inte stannar men de är knappast de enda, har själv ett sådant övergångsställe precis utanför vår port och det är dessutom upphöjt ändå är det nästan varje gång någon bilist som brakar rakt över framför en trots att de bara 30-40m längre fram måste stanna för rött.

Så nä cyklister är knappast värre än andra, saken är bara att man ser vad de hittar på när man själv sitter i bilen men provar man och cykla eller gå så ser man var bilister hittar på.

Problemet är att det är alldeles för många som är galet själviska i trafiken och tänker bara på sig själva, hur ofta ser man inte bilar eller bussar köra ut i en korsning trots att det är stop lite längre fram och sen blockera all trafik när de andra får grönt.

- - - Uppdaterad - - -

Tydligen bakom busskuren, men oavsett så händer detta även två bilar sinsemellan då och då på platser som denna. Man får helt enkelt backa och lösa situationen och vad är då lättast kan man undra. Att flytta en lastbil med släp eller att cyklisten cyklar förbi på trottoar eller någon annan stans.

Hade detta hänt i Stockholm så tror jag att cyklisten hade råkat illa ut rätt fort.
    ja jag är förvånad att lastbilschauffören var så lugn.

Namn
    Maciej K
    Reg.datum
    apr 2001
    Var här det hände, gångbana/trottoar och ingen cykelväg på båda sidorna om vägen så cyklisten cyklade på rätt ställe men han är en mupp i vilket fall som blockerar hela vägen.

Namn:  Screen Shot 2015-10-06 at 19.47.17.jpg
Visningar: 860
Storlek:  90,7 KB

Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006
    Jag är också cyklist, brukar cykla längre sträckor och ofta i innerstaden. Har även arbetat som chaufför i Stockholms innerstad tidigare, så jag har sett allt från olika håll. Jag visar dock hänsyn både som förare och cyklist. Försöker hålla mig till sunt förnuft istället för att vara en regelryttare.

Det som stör mig mest vad gäller cyklister är dom regelryttarna som gärna skriker, och slår på bilar. Agressiva galningar helt enkelt. Min sambo arbetar i stan och vi bor bara 10 minuter bort från hennes arbetsplats. Hon gillar att cykla och sparar tid på detta, men vågar inte efter några incidenter när andra cyklister nästan mejat ner henne och att stämningen är så pass hätsk.

Något jag tänkt på ute i Nacka där jag bor. På Värmdövägen så finns det ruskigt fina cykelbanor och trots detta så kommer det stora horder med spandex-killar som leker tour de France på lördagar och söndagar. På vägen och inte på cykelbanan. Varför?
    BILSNACK | crew

Namn
    Maciej K
    Reg.datum
    apr 2001
    Det som stör mig mest vad gäller cyklister är dom regelryttarna som gärna skriker, och slår på bilar. Agressiva galningar helt enkelt. Min sambo arbetar i stan och vi bor bara 10 minuter bort från hennes arbetsplats. Hon gillar att cykla och sparar tid på detta, men vågar inte efter några incidenter när andra cyklister nästan mejat ner henne och att stämningen är så pass hätsk.
    Ja sånt är grymt störande...

Något jag tänkt på ute i Nacka där jag bor. På Värmdövägen så finns det ruskigt fina cykelbanor och trots detta så kommer det stora horder med spandex-killar som leker tour de France på lördagar och söndagar. På vägen och inte på cykelbanan. Varför?
    Finns en väldigt enkel förklaring på det, cyklar man på cykelväg så är det en jäkla massa stop och start, normalt ligger cykelvägarna jämte vanliga vägar och då blir det så att i varje korsning så måste cyklisterna lämna företräde för varje bil som ska ut på vägen som cykelbanan följer så det blir en massa start o stopp, galet oflyt i cyklingen + att det ofta är skarvar, kantstenar mm och det är grymt stötigt på en racercykel, det är inte heller lämpligt att ligga i 45-50 km/h med cykel på cykelvägar. Kör själv mestadels i skog så jag råkar inte ut för dessa problem men med racer är det väldigt mycket smidigare att hålla sig på vanliga vägar, problemet blir när folk cyklar i klungor och bredd då blir det stökigt för bilister att komma om.

Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009
    Jag har även jag både cyklat och kört ruskigt mycket i stan och kan väl säga att jag bryr mig lika mycket om trafikregler när jag cyklar som när jag kör bil dvs inte särskilt MEN, jag cyklar och kör på ett sådant sätt att jag inte är en fara eller ett hinder för andra.

Men alla dessa spandexidioter, vad sysslar de med!? Senast idag var det en som hojtade och hade sig när jag gick över ett övergångsställe. Inga lampor hade han heller. Kanske stryper blodtillförseln till hjärnan dessa kläder?

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •