Film: Cyklist vs Lastbil - Sidan 2
Bilsnack
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 16 till 24 av 24
    Volvo V60 D4 AWD R-design Eliass avatar
    Namn
    Elias M
    Reg.datum
    mar 2005
    Jobb
    Logistik
    Citat Ursprungligen postat av Evil E Visa inlägg
    Kanske stryper blodtillförseln till hjärnan dessa kläder?
    Tror du kan ha rätt där.. Märkt samma sak i Göteborg en miljon gånger. Spandextomtarna är värst!

Registered User Gurres avatar
    Namn
    Gustaf S
    Reg.datum
    jun 2001
    Citat Ursprungligen postat av Maciej EVO VI Visa inlägg
    Var här det hände, gångbana/trottoar och ingen cykelväg på båda sidorna om vägen så cyklisten cyklade på rätt ställe men han är en mupp i vilket fall som blockerar hela vägen.

Bifogad fil 98711
    Den största muppen är ändå de (Jönköpings kommun?) som förvandlat hela staden till en massa artificiella hinder. Tänk dig en busshållplats. Här i stockholm och andra normala ställen lägger man den så att bussen kör åt sidan eller så att det går att passera. Nejdå i den där stan (Huskvarna+Jkpg) så bygger de hinder åt så att alla bilar får stå och vänta medans bussen stannar.

Det funkade utmärkt att både cykla när man var grabb och att åka bil och buss på den där gatan. Det har i alla tider funnits en cykelbana 50-100m in som går parallelt med den gatan också.

Jag förstår inte varför de gör sådär, jag har aldrig suttit i några köer i jkpg förutom när det är Elmia mässan då. Nu sista gångerna har det varit köer lite här och där.

Edit: notera busskuren. Dumt så det förslår.
    350nm och 240 boxer häst är ju alltid kul

AMG abuser
    Namn
    Patrick W
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Nc operatör
    Att de har gjort ett massivt farthinder vid busskuren har sin enkla förklaring i att minska risker för olyckor, när bussen stannat där kan inte bilar mm passera varav skolbarn mm mm som går på bussen eller av kan göra det mycket säkrare.

Mvh
    Bästa hittils: 294hk/bar Audi 5a! (fanns mer att ta)

Porsche-tok Hakans avatar
    Namn
    Håkan B
    Reg.datum
    maj 2003
    Jobb
    Telecom
    Det är ca 30m till en bra cykelväg. Dessutom är denna "bussgata" väldigt trafikerad på morgon och eftermiddag. Så jag förstår verkligen inte varför man vill köra eller framförallt cykla där då.

Det röda sträcket är en cykelväg mellan Huskvarna och Jönköping.
    Namn:  Vättersnäs.jpg
Visningar: 347
Storlek:  318,9 KB
    Cinquecento

Sälsmugglare Maciej EVO VIs avatar
    Namn
    Maciej K
    Reg.datum
    apr 2001
    Fast cykelvägen har ju en annan sträckning än gatan, de går ju åt olika håll.

Problemet här är ju inte att han cyklar på vägen vilket man får utan att han är en hönshjärna som blockerar allt och alla för att han vill leka polis.

Sälsmugglare Maciej EVO VIs avatar
    Namn
    Maciej K
    Reg.datum
    apr 2001
    Inte bara cyklister som muppar sig tydligen...

Zup Heenrys avatar
    Namn
    Henry A
    Reg.datum
    jul 2007
    Citat Ursprungligen postat av Erik Visa inlägg
    Det som stör mig mest vad gäller cyklister är dom regelryttarna som gärna skriker, och slår på bilar. Agressiva galningar helt enkelt.
    Haha! Det där hände mig häromdagen när jag skulle höger vid Strömkajen mot Grand (Där man korsar en cykelbana innan rödljuset). Det är kö så vi rullar på sakta när Sveriges motsvarighet till Lance Armstrong dyker upp och börjar banka på bilen för att det är kö genom cykelbanan.

Människor är alldeles för lättkränkta i dagens samhälle.
    1

Olles Murmelpaj nova383s avatar
    Namn
    Anders E
    Reg.datum
    jul 2006
    Jobb
    Lekledare. Råttborstare
    Citat Ursprungligen postat av Gurre Visa inlägg
    Den största muppen är ändå de (Jönköpings kommun?) som förvandlat hela staden till en massa artificiella hinder. Tänk dig en busshållplats. Här i stockholm och andra normala ställen lägger man den så att bussen kör åt sidan eller så att det går att passera. Nejdå i den där stan (Huskvarna+Jkpg) så bygger de hinder åt så att alla bilar får stå och vänta medans bussen stannar.

Det funkade utmärkt att både cykla när man var grabb och att åka bil och buss på den där gatan. Det har i alla tider funnits en cykelbana 50-100m in som går parallelt med den gatan också.

Jag förstår inte varför de gör sådär, jag har aldrig suttit i några köer i jkpg förutom när det är Elmia mässan då. Nu sista gångerna har det varit köer lite här och där.

Edit: notera busskuren. Dumt så det förslår.
    Hmmm... Det där luktar "trängselskattefiske" Dom gjorde likadant i Göteborg de sista 5-7 åren före TS. Strategiskt värre, skapa trängsel för att sen motivera trängselskatt p.g.a trängsel..........
    För övrigt tror jag spadex-pedalisterna har fått pungen upptryck i röven av allt cyklande, detta påverkar nog både humör och omdöme : )

Eηdlεss Powεr
    Namn
    Zam E
    Reg.datum
    feb 2010
    Jobb
    Livsnjutare
    Helt sanslöst!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer