Bilsnack
Sidan 1 av 8 12345678 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 106
    Super Moderator
    Namn
    Erik Söderholm
    Reg.datum
    jul 2005

Zatzy blir Bilsnack!

För några år sedan köptes Zatzy av Egmont Publishing och tanken var att låta forumet fortsätta leva utan att göra några större förändringar.

Nu ändrar vi en aning på den strategin.

I november byter Zatzy namn till auto motor & sport Bilsnack och forumet blir alltså en del av bilmagasinet auto motor & sport.

Zatzy var från början ett streetraceforum men eftersom diskussionerna om streetracing bit för bit har flyttats över till andra platser väljer vi att "nystarta" forumet med namnet Bilsnack.

Vi har förstås också märkt hur frustrerade ni användare blir på att det ligger så många blinkande annonser på Zatzy. Den nya sajtdesignen knyter an till automotorsport.se och har betydligt färre, men något större, annonser.

Vi väljer också att tacka av många av våra moderatorer, som gjort en fantastisk insats i forumet under många års tid. Både vi på Egmont och besökarna är verkligen tacksamma för all den tid och energi som ni lagt ned.

Redaktör för Zatzy är Erik Widelund och har ni några frågor går det förstås bra att kontakta antingen honom eller mig (erik.soderholm at automotorsport.se).

Hoppas ni kommer trivas på Bilsnack!

Några frågor och svar om nya Bilsnack
    • Vad händer med alla inlägg och användare?
    Ingenting. Allt kommer fortsätta precis som idag men forumet byter namn till auto motor & sport Bilsnack. Det blir en delvis ny sajtdesign men alla inlägg och användare kommer finnas kvar som förut.

• Behöver jag göra något för att gå över till Bilsnack?
    Nej. Domänen zatzy.com kommer skicka dig vidare till den nya adressen för forumet tills vidare.
    Digital redaktör på auto motor & sport

Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009
    Ok. Vad mer kommer att förändras utöver namnet? Med risk att vara lite bakåtsträvande så.. trist med namnet känner jag spontant.

Registered User
    Namn
    Bob F
    Reg.datum
    apr 2001
    Förstår beslutet men tycker också det är tråkigt att namnet försvinner när känslan är att det är på väg att bli lite klassiskt. Skönt att alla poster från 2001 förblir kvar.

Super Moderator
    Namn
    Erik Söderholm
    Reg.datum
    jul 2005
    Självklart förstår vi att namnet Zatzy har lång historik och det var inget lätt beslut att ta. Men vi tycker forumet behöver en nystart och nya besökare kanske inte heller riktigt är med på namnet Zatzy och vad det betyder.

Förutom namnet kommer designen delvis ändras (försiktig uppdatering), ny logga, nya annonsformat och en del annat småfix.

Das Auto. Fjellners avatar
    Namn
    Jonas F
    Reg.datum
    jun 2004
    Jobb
    Läkemedelsdistributör
    Hur fan kan en annons vara större än här, gör ni hembesök och tapetserar vardagsrummet med reklam?
    Med tanke på att annonserna har täckt hela skärmen så har jag svårt att se något annat alternativ.

Nej, jag kommer inte att hänga på "bilsnack"(På riktigt? Var det de bästa namnet ni kunde hitta på?) och jag kommer att försöka så gott jag kan att inte köpa nånting som ger egmont några pengar.

Fan värre än radiotjänst på att suga pengar av folk..

Tack och adjö!
    Volkswagen Passat Variant 1.8T 2002 "AIRLIFT Autopilot V2"
    Volvo 740 Trackday/Bilstein
    Mercedes-Benz E320 Avantgarde

Super Moderator
    Namn
    Erik Söderholm
    Reg.datum
    jul 2005
    Citat Ursprungligen postat av Fjellner Visa inlägg
    Hur fan kan en annons vara större än här, gör ni hembesök och tapetserar vardagsrummet med reklam?
    Med tanke på att annonserna har täckt hela skärmen så har jag svårt att se något annat alternativ.
    Ursäkta, jag var nog lite otydlig i mitt inlägg. De nya annonserna blir större än de små "rutorna" i högerspalten men inte större än de nuvarande annonserna som ligger över hela sajtbredden. Vi ska försöka få till samma annonslayout som på automotorsport.se, det vill säga breda annonser, cirka 240 pixlar höga, och inte många små fyrkantsrutor.

Återigen ber om ursäkt om jag var otydlig

Registered User
    Namn
    Bojan R
    Reg.datum
    aug 2002
    Långt kvar till april... Fel beslut, nu dör detta ut.

Entreprenör NiKeMaNs avatar
    Namn
    Niklas Johansson
    Reg.datum
    nov 2001
    Jobb
    IT-tekniker / Marknadsförare / Månskensbonde
    Spiken i kistan för Zatzy tyvärr. Helt fel beslut av AMS enligt mitt tycke.
    /// Niklas Johansson

Probably written from the best devices in the world.

Frontline
    Guest
    Känns helt värdelöst, nu har jag inte varit så aktiv på sista tiden men nu kan jag ge upp detta helt. Tackar också för mig.

Registered User
    Namn
    Emil E
    Reg.datum
    jun 2003
    Bilsnack? vad är det för namn. Någon gång tar allting slut och denna stund är nu. Trist.

Registered User
    Namn
    Fredrik D
    Reg.datum
    okt 2003
    Tyvärr mycket tråkigt. Visst har Zatzy gått ner sig lite på senare år pga att sociala medier men detta blir nog spiken i kistan. I alla fall för oss som hängt på Z i många år.

Bilsnack låter inte som nåt som kommer att locka mig att läsa regelbundet iaf.

Så tack för dessa år Zatzy. Tack och adjö!
    Mvh Fredde
    Porsche - There is no substitute!

Administrator Eriks avatar
    Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006
    Varför är det fel tycker ni? Vi blir ju kvar här. Namnet byts och hur ska vi annars locka nya förmågor till sajten? Vi som är här blir fossiler tillslut.
    BILSNACK | crew

Dalmas i exil AXL72s avatar
    Namn
    Axelsson
    Reg.datum
    maj 2003
    Namnet känns spontant som något som ett "motorprogram" på TV4, lett av två inkvoterade och totalt okunniga blondiner med botox och silikon, men utan körkort, skulle heta.
    - POLO R WRC 2014 -

Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009
    Citat Ursprungligen postat av Erik Visa inlägg
    Varför är det fel tycker ni? Vi blir ju kvar här. Namnet byts och hur ska vi annars locka nya förmågor till sajten? Vi som är här blir fossiler tillslut.
    Fast jag vet inte riktigt. Här på Zatzy finns ändå en racing spirit, även om folk blivit äldre så finns ändå en passion kvar och man förstår den här delen av bilkultur. Vi alla(ish) har varit ute och slarvat på vägarna i större el mindre omfattning och jag begriper inte riktigt vad ambitionen är? Ska Äggmont försöka stärka streetracingprofilen, eller ska man blanda ut det till någonting annat?

I det senare fallet... lycka till! Det finns redan stora forum för det, hur många finns det plats för? Sedan tror jag kanske inte att den eventuella nytillkomna skaran kanske är med på jargongen riktigt och det kommer med säkerhet bli motsättningar i folks syn på rätt / fel och med tiden kommer även de mest seglivade profilerna tycka att det vattnats ur för mycket. Då har Äggmont verkligen inte ett smack kvar.

Sorgligt om det blir så, men vi får väl se vad som händer. Inte mycket vi kan göra utifrån användarperspektiv.
    Alla som generaliserar är idioter!

Registered User
    Namn
    Anders Forsberg
    Reg.datum
    nov 2006
    Jag är böjd att hålla med domedagsprofeterna ovan.
    Tror inte att detta kommer bli särskilt lyckat för någon - vare sig befintliga användare eller Egmont.

Trevligt om jag har fel, så klart. Men jag är inte säker på att jag stannar och ser det med egna ögon.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •