Zatzy blir Bilsnack! - Sidan 2
Bilsnack
Sidan 2 av 8 FörstaFörsta 12345678 SistaSista
Resultat 16 till 30 av 106
    Smålänning r_o_ns avatar
    Namn
    Ronnie L
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    Lager- och distributionsansvarig på byggfirma.
    Vila i frid Zatzy. Som var ett av de bästa forumen på nätet.
    Tills det blev uppköpt av ett girigt förlag, som nu dessutom ska döda namnet, forumet är ju redan dött.

"Bli en mer integrerad del". Så det blir tester av bilar som ingen har råd att köpa, typ TopGear, fast utan deras humor...

Så vad händer med medlemsregister osv. Vi medlemmar har ju registrerat oss på ett forum som hette Zatzy. I princip alla som blir aviserade har ju även lämnat e-postadress och kanske annan personlig info. Vad gör ni med detta register? Eller har ni rätt att använda uppgifterna efter eget behag? Säljas vidare? Är väl värt guld med ett så profilerat register...

Citat Ursprungligen postat av Erik Visa inlägg
    Varför är det fel tycker ni? Vi blir ju kvar här. Namnet byts och hur ska vi annars locka nya förmågor till sajten? Vi som är här blir fossiler tillslut.
    Vad som blir fel? Själen dör när namnet försvinner. Förmodar att ni märkt att det kan gå ett dygn mellan att två inlägg postas. Före egmont, om man variit ifrån Z ett dygn var det så många nya inlägg att man fick scrolla. Nu är det ma 5-6 stycken ett bra dygn. Ca. 3-4 trådar som lever varav carspotting är en och en som byggt sig en kompressorladdad El Camino i Alvesta.

Så vad som är fel? Precis allt som tillkommit efter Z sålde... Den första grava försämringen var när programvaran ändrades à la sporthoj.se
    Det sabbade nog mer än vad de ansvariga trodde. Folk gick vilse i ett märkligt gränssnitt, när de kunde det förra utantill....

Förargelseväckandekörstil Nisse Järnets avatar
    Namn
    Nisse J
    Reg.datum
    dec 2001
    Jobb
    IT/Digital Signage
    Tråkigt såklart men jag stannar iaf och ser vad som händer
    3:a USR 2007
    3:a Team Insane Racing 2007
    3:a Nattracet Cup 2008
    Finalist Nattracet Cup 2009
    4:a Norr vs Söder 2009
    http://www.pure-pf.com
    http://www.nordicmilitarytraining.se

Eηdlεss Powεr
    Namn
    Zam E
    Reg.datum
    feb 2010
    Jobb
    Livsnjutare
    Håller med övriga, tycker det är tråkigt såklart.
    Jag kommer väl hänga här i fortsättningen så man ser vad som händer

Rattvridare ThomasTs avatar
    Namn
    Thomas T
    Reg.datum
    dec 2001
    Varför är det fel tycker ni? Vi blir ju kvar här. Namnet byts och hur ska vi annars locka nya förmågor till sajten? Vi som är här blir fossiler tillslut.
    Att tro att ett anonymt forum liggandes under en biltidning ska dra folk fattar jag verkligen inte. Forumet "Allt för föräldrar"'s bildel heter Bilsnack, säger lite om hur ballt det känns... Jag får 80-tals SVT vibbar av namnet och att det sedan göms undan under en tidning känns inte hoppfullt... Har dock hänt ett fåtal gånger i historien att jag haft fel...

.
    Porsche 964 C2

Administrator C.Devs avatar
    Namn
    Johnny
    Reg.datum
    jun 2012
    Ge inte upp helt utan prova på det nya innan ni eventuellt väljer att lämna.
    biturbodiesel

Administrator Eriks avatar
    Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006
    Förstår oron, men att det skulle vara bottenstöten med ett namnbyte är inget jag håller med om. Någonting måste göras och jag tycker inte att namnet bilsnack är så farligt. Kan dock hålla med om att det kanske blir lite snällt och möjligtvis ett namn som riktar sig åt den stora breda massan mer jämfört med namnet Zatzy, det är upp till oss att skapa och hålla forumet i den nisch vi vill. Alltså ett expertforum som har sina rötter i Streetracing, men som växt upp och ändrats genom åren. Allt är inte vad det en gång varit.

Var man 19 år och körde Ford Sierra år 2001 så är man idag runt 35 bast, troligtvis fått ett eller fler barn, premierar dragkrok och lastutrymme i nya kombin, lägger sparpengarna på resa med barnen och aktiviteter med familjen kanske? Det jag vill säga att är allt går vidare, men det är upp till oss att skapa det forum vi vill ha.

Är det någon som har förslag på positiva förändringar eller hur vi ska öka aktiviteten så är det välkommet.
    BILSNACK | crew

Vit med rosa nyans!
    Namn
    S Olin
    Reg.datum
    okt 2005
    Om jag är ute o snackar med folk om Zatzy känner folk till sidan. Namnet bilsnack låter si sådär.

Kan ni inte ha kvar namnet?

Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006
    Citat Ursprungligen postat av OLIN Visa inlägg
    Om jag är ute o snackar med folk om Zatzy känner folk till sidan. Namnet bilsnack låter si sådär.

Kan ni inte ha kvar namnet?
    Tvärt emot dig så har jag problem med namnet Zatzy. Folk står som frågetecken om jag nämner Zatzy.
    BILSNACK | crew

Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009
    Tvärt emot dig så har jag problem med namnet Zatzy. Folk står som frågetecken om jag nämner Zatzy.
    Då är det fel på folket!

Hur som haver så är jag kvar för att se varthän det barkar. Men ni borde verkligen ge namnet en funderare till. Bilsnack... det är verkligen otroligt osexigt, känns ungefär lika hett som MHFs "Motorföraren", inte fan kan det vara ngn Zatzyprofil som kläckt den ideen!

Smålänning r_o_ns avatar
    Namn
    Ronnie L
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    "Folk"? Du menar de som är intresserade av de biltyper man ser i tidningen Auto motor eller vad den nu heter...

Bilsnack, däremot är väldigt ointetsägande, som någon annan skrev...
    Själv skulle jag bli mer nyfiken på namnet Zatzy iaf.

Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006
    Citat Ursprungligen postat av r_o_n Visa inlägg
    "Folk"? Du menar de som är intresserade av de biltyper man ser i tidningen Auto motor eller vad den nu heter...

Bilsnack, däremot är väldigt ointetsägande, som någon annan skrev...
    Själv skulle jag bli mer nyfiken på namnet Zatzy iaf.
    Vilka biltyper syftar du på?
    BILSNACK | crew

Registered User kennethRCs avatar
    Namn
    Kenneth S
    Reg.datum
    okt 2007
    Jobb
    Lagersnubbe
    Hänger väl kvar och tittar och ser hur det blir..Men namnet alltså...

Gått lite marknadsföring och hade jag gett ett sådant här taffligt förslag till namn, så skulle min gamla lärare ha sparkat ut mej från kursen. Totalt intetsägande och något som likaväl kunnat vara ett underforum i Tant Agdas sy klubb...
    Warum!

Smålänning r_o_ns avatar
    Namn
    Ronnie L
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    Vilka biltyper syftar du på?
    Kanske det har ändrat sig på senare år, men den tidningen köpte man ju för att läsa om bilar man aldrig skulle få råd att köpa, medans Zatzy är för bilar som man har råd att köpa.
    Med utgångspunkt från det så tycker jag att namnet ska vara kvar.

Jag kommer väl att var kvar, men lika aktiv, kanske inte...
    Senast redigerat av r_o_n den 2015-10-15 klockan 11:39.

Volvo V60 D4 AWD R-design Eliass avatar
    Namn
    Elias M
    Reg.datum
    mar 2005
    Jobb
    Logistik
    Katastrofnamn, snälla ansträng er lite.
    Jag håller med alla andra, detta blir nog undergången för forumet.

Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009
    Äggmont borde aviserat namnbytet och utlyst en tävling istället för att Bosse och Berit på ekonomi fått spåna fram det bästa du kunde på fikat. Just sayin.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •