Zatzy blir Bilsnack! - Sidan 3
Bilsnack
Sidan 3 av 8 FörstaFörsta 12345678 SistaSista
Resultat 31 till 45 av 106
    Push it too the Limit
    Namn
    Pedi S
    Reg.datum
    maj 2004
    Jobb
    Eget
    Allvarligt guys, det kan omöjligt bli värre än va det redan är eller har blivit.
    En gång i tiden så hängde mångra ikoner här som dem flesta känner till som, Robban,Supramannen och alla sthlm filmerna...dessa har försvunnit med tiden.
    Idag blir det påhopp direkt när någon lägger in en film där dem hoppar över end rondel. Carspotting tråden är fylld med vardagsbilar som är långt ifrån race inspirerande, lägger man in en bil som hottad så skriver folk det va väl ganska mycket 90tal över det så med allt detta so facit så passar nog namnet Bilsnack mer än vad zatzy gör. Det är bara att inse zatzy är inte längre en streetrace forum för tiderna har förändrats likaså med många ut av oss som har blivit äldre.
    Push it to the Limit

Zup Heenrys avatar
    Namn
    Henry A
    Reg.datum
    jul 2007
    Tyvärr brukar det vara liknande händelser som får forum att dö ut helt. Det är väl dock ca 20 personer på sin höjd som är aktiva på detta forum idag, så någon vidare förlust är det inte. Ett forum sköter sig inte själv (som många tror) och kan ni få ökad trafik låter det som en klok idé.
    Uppskattat att ni spar informationen som finns lagrad och lycka till med den nya satsningen.
    1

aka Shortlegs Mange249s avatar
    Namn
    Magnus H
    Reg.datum
    sep 2003
    Tyvärr ganska väntat att detta skulle hända. Det är snarare konstigt om Egmont skulle vilja stå för "Street racing Community"

I de tidigare trådar där forumets inriktning kommit upp har jag uttryckt min upplevelse att det blivit mer PK, att trimtrådar bytts mot tjänstebilstrådar och att jag själv inte uppskattar detta. Jag är en stofil på Zatzy som tycker att det var bättre förr och inser att tiden då Zatzy dog är långt innan detta namnbyte.

En tanke från min sida är att man nog gärna ville köpa Zatzys antal klick per dygn och sedan göra om det till det forum man vill ha egentligen. Ett forum mer inriktat på familje- och billigare sportbilar. Inget konstigt alls, men ett avsteg från det tanken här har varit. Zatzy har aldrig varit ett familjebilsforum, men de som hållit på länge och vuxit upp har numer dessa bilar också och dessa sidodiskussioner har därför ökat i andel. De med mer pengar har också glidit in på sportbilar och därför finns dessa också representerade.

Jag skall fundera på om inte mina 12år här är nog och det är bättre att gå vidare. Kanske Egmont kan sälja namnet till någon sugen profil här som Niklas skrev på FB och så kan allt börja om i den mindre skala vi hade 2001 när jag kom hit. Jag vill tro att fler än jag fortfarande uppskattar diskussionsformen "forum" och intresset för snabba modifierade bilar måste ju finnas kvar om än i mindre form.

Administrator Eriks avatar
    Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006
    Citat Ursprungligen postat av Mange249 Visa inlägg
    Tyvärr ganska väntat att detta skulle hända. Det är snarare konstigt om Egmont skulle vilja stå för "Street racing Community"

I de tidigare trådar där forumets inriktning kommit upp har jag uttryckt min upplevelse att det blivit mer PK, att trimtrådar bytts mot tjänstebilstrådar och att jag själv inte uppskattar detta. Jag är en stofil på Zatzy som tycker att det var bättre förr och inser att tiden då Zatzy dog är långt innan detta namnbyte.

En tanke från min sida är att man nog gärna ville köpa Zatzys antal klick per dygn och sedan göra om det till det forum man vill ha egentligen. Ett forum mer inriktat på familje- och billigare sportbilar. Inget konstigt alls, men ett avsteg från det tanken här har varit. Zatzy har aldrig varit ett familjebilsforum, men de som hållit på länge och vuxit upp har numer dessa bilar också och dessa sidodiskussioner har därför ökat i andel. De med mer pengar har också glidit in på sportbilar och därför finns dessa också representerade.

Jag skall fundera på om inte mina 12år här är nog och det är bättre att gå vidare. Kanske Egmont kan sälja namnet till någon sugen profil här som Niklas skrev på FB och så kan allt börja om i den mindre skala vi hade 2001 när jag kom hit. Jag vill tro att fler än jag fortfarande uppskattar diskussionsformen "forum" och intresset för snabba modifierade bilar måste ju finnas kvar om än i mindre form.
    Bra skrivet!

Vill bara undertryka att utvecklingen över tid på Zatzy så som PK-fieringen, vad man får eller inte får skriva och vad som är okej eller inte okej, är helt och hållet till 100% satt av användarna själva. Zatzy har aldrig varit så fritt som efter att Egmont köpte sajten. Detta antar jag att de allra flesta håller med om. Vi har inte styrt åsiktskorridoren, eller försökt vägleda er. Återigen är det användarna på detta forum som gör det till vad det är.

Jag vill också berömma er för allt intressant ni medverkat till, alla diskussioner som utvecklats eller eskalerat. All fakta, tips och underhållande trådar som kommer att finnas kvar. Detta är den stora fördelen i ett forum jämfört med Facebook. Nämligen att allt är sökbart på Google.
    BILSNACK | crew

har haft blått namn.
    Namn
    Michel B
    Reg.datum
    okt 2005
    Har varit medlem här i 10 år denna månad men har läst betydligt längre. Då var forumet aktivt med profiler, profiler som nu flytt till egna bloggar/Facebook eller avstängda/raderade på egen begäran/inaktiva. Spontant känns det som att det inte borde vara helt omöjligt att få tillbaka en del, t ex borde det väl kunna gå att implementera någon typ av dela-system som möjliggör att användaren på sin blogg kan dela sitt inlägg även i sin projekt-tråd här på Z och på så sätt få igång diskussioner.

Och som alla andra här förstår jag verkligen inte namnbytet. Vilken åldersgrupp vill ni locka hit och vad för diskussioner ska diskuteras? Bilsnack lockar väl kanske till sig 30-40- och 50-talister (eller t o m 60-talister på sin höjd) som kanske inte är de aktivaste på nätet. Har svårt att se en 18-åring (eller för den delen 28-åring) att komma hit och regga sig på "Bilsnack" för att prata häftiga bilar, vilket väl ändå borde vara målsättningen, att få in "unga" nya användare?! Eller snacket på stan: "såg på Bilsnack att XXXX färdigställt sin V8-konvertering". Lol är ordet jag söker. Nej, Bilsnack har ingenting att göra med Zatzy.

f1-expert.
    Namn
    Stefan S
    Reg.datum
    jul 2002
    Egmont är inte Schibsted och har kapitalt misslyckats med att ta tillvara på den trafik som man köpte iom förvärvet av Zatzy. Istället för att försöka få in Zatzy i nätverket på något sätt, så verkar lösningen istället ha inriktat sig på att fylla sidan med annonser. Jag antar att man nu ger upp och helt enkelt låter forumet bli en underdel på automotorsport.se.

Sen ska man nog inte ge Egmont hela skulden, även om de knappast haft något större intresse för Zatzy, utan snarare se det ur ett större perspektiv där i princip samtliga forum tappat i aktivitet och trafik. Titta bara på ett forum som Autopower där man för ett antal år sedan hade kanske 20-30 nya trådar per dygn och kanske upp emot hundra inlägg. Även internationellt ser man samma tendenser. Titta bara på hur vilka kanaler som finns tillgängliga på bara ett par klick. Istället för att sitta framför TV:n och vänta på Motorjournalen eller en 1/2 säsonger gammalt Top Gear så finns "allt" att hitta på Youtube, Facebook, Instagram osv. För att inte nämna tillgången till högklassiga internationella magasin rakt ner i paddan istället för, om ni ursäktar, svenska AMS eller TV.

Zatzy har av någon anledning varit en del av "slö-surf-slingan", mest av ren vana, fingrarna på något sätt drar sig till z a t z y utan att tänka på det. Dock har det väl i princip aldrig varit något som fått mig att känna att jag verkligen måste komma tillbaka imorgon igen. Sannolikheten att jag kommer besöka "Bilsnack" är liten, och tittar man på hur kommentarsfälten ser ut på Automorosport.se så tror jag knappast att vi kommer få se en anstormning av nya användare därifrån heller.

Push it too the Limit
    Namn
    Pedi S
    Reg.datum
    maj 2004
    Jobb
    Eget
    Sorry för ot nu, Stefan va det du som hade den svarta m3 e46 för si sådär 10 år sedan ?
    Push it to the Limit

Sälsmugglare Maciej EVO VIs avatar
    Namn
    Maciej K
    Reg.datum
    apr 2001
    Aktivitetnedgången på Zatzy började ett bra tag innan AMS köpte forumet, många profiler hamnade antingen i bråk med varann och vart bannade eller slutade helt enkelt skriva, andra startade egna företag som höll på med bilar och hade inte tid längre att hänga på forumet, andra växte helt enkelt ifrån forumet skaffade barn sålde bilen o s v.
    Tror en av missarna man gjorde för länge sen var att stänga Offtopicdelen och satte för hårda regler, folk sökte sig till andra forum och det är svårt att få tillbaka användare som har stuckit en anna sak var att man förbjöd moppesnack och liknande på så sätt stängde man ute en hel grupp framtida användare som sökte sig till andra forum. Sen har många flyttat sitt surfande till Facebook och hänger där istället för olika forum.

När AMS tog över så vart det ett möte med alla moderatorer där vi diskuterade hur man skulle ta forumet vidare, det fanns en massa idéer och folk var grymt taggade för att få liv i forumet igen men vissa saker drog ut på tiden andra saker försökte man göra men det gav inget resultat så forumet fortsatte bara som innan.

Så nej det är nog inte AMS fel att användningen har minskat utan det började innan men man har tyvärr inte lyckats hejda trenden och visst det har varit en del reklam men det är knappast det som har fått folk att söka sig till andra ställen utan det är en ond spiral, lite inlägg gör att folk slutar besöka siten lika ofta det resulterar i ännu färre inlägg o s v.

Håller dock med om kritiken ang. namnet, bilsnack låter lite töntigt..

Franskbilsfanatiker. typ. zoddris avatar
    Namn
    Jonas S
    Reg.datum
    aug 2002
    Jobb
    problemlösare, Phoenix Foundation
    Tja, bilsnack låter väl lagom crazy för ams-läsaren. Inte så läskigt som ett streetrace-forum, mitt i allt kan ju nån tro att man kör 40km/h utanför dagis då.

Annars håller jag helt med sälsmugglaren om att det började gå neråt när OT försvann och vissa rätt så färgstarka profiler slutade skriva.
    Visst finns det många andra personer här som har/hade intressanta fordon men när man måste läsa om de värsta bilarna nån annanstans så blir ju trafiken hit lidande..
    Citat Ursprungligen postat av irc.zatzy.com
    [17:28] <@Wernvall> Emperor2000 har du en rosa kitty tröjja jag kan låna ikväll??
    [17:29] <@Emperor2000> mja en röd

Turbo addict
    Namn
    .
    Reg.datum
    sep 2003
    "Bilsnack". Det låter som det varit en kommité som kommit fram till det namnet. "Vad låter hippt med ungdomarna idag?"

Nädu, spiken i kistan för min del. Inte varit speciellt aktiv dom senaste åren ändåså..

Sista oktober blir min sista dag på Zatzy.

12år får räcka.
    fanimej@zatzy
    2003.9 - 2015.10

Snoball CCs avatar
    Namn
    Carl Cardell
    Reg.datum
    okt 2001
    Får nog ställa mig skaran av de som inte gillar namnbytet.

Även om zatzy för mig likt alla andra var streetrace så är inte streetrace endel av mitt liv direkt men zatzy har fortsatt vara det för det är en enorm kunskapsdatabas med alla olika som hänger här har ju trots allt ett enormt bilintresse där streetrace var en liten del bara för mig.
    Lärt känna folk här som man annars aldrig kommit i kontakt med vilket är otroligt värdefullt.

Nu är det väl Time Attack som gäller och annat mera lagligt.. sen försvann Tullinge för ett tag sen som både lazzat och bilsport fixade roliga dagar på. Bor man i sthlm har man inte nära till något längre.

Skulle hakat på bankörningsgrabbarna och fixat en bra forumdel för dom så hade nog forumet haft en bättre chans istället för att de hängt på rejsa.

Mina åsikter.
    Facebook

Svensk Byggradio AB - När du behöver hyra eller köpa komradio

.
    Namn
    Kurt L
    Reg.datum
    dec 2003
    Jobb
    Offshore oljeplattformar
    Nog för att Bilsnack inte låter så himla spännande, men Zatzy har ju en ännu mer intetsägande klang och låter mest bara skittöntigt, och i synnerhet när man sen inser att det har med bilar bilintresse och streetracing att göra....

Det är ju bara för de som känner igen Zatzy för vad det är, som namnet har en speciell klang, för alla andra så kunde det lika gärna handla om vad som helst utom bilar o streetracing. För vem fan skulle gissa rätt på det om man frågade okända vad Zatzy är för nåt...

Snoball CCs avatar
    Namn
    Carl Cardell
    Reg.datum
    okt 2001
    Citat Ursprungligen postat av KTL Visa inlägg
    Nog för att Bilsnack inte låter så himla spännande, men Zatzy har ju en ännu mer intetsägande klang och låter mest bara skittöntigt, och i synnerhet när man sen inser att det har med bilar bilintresse och streetracing att göra....

Det är ju bara för de som känner igen Zatzy för vad det är, som namnet har en speciell klang, för alla andra så kunde det lika gärna handla om vad som helst utom bilar o streetracing. För vem fan skulle gissa rätt på det om man frågade okända vad Zatzy är för nåt...
    Förstår vad du menar men,

Tycker du Apple låter förknippat med datorer och telefoner m.m minst lika töntigt namn. Har väl med varumärke att göra? nu har ju zatzy tyvärr dött ut lite men innan när det var streetracing, fotodelen och OT delen som kunde många i mina kretsar iaf vad zatzy var
    Facebook

Svensk Byggradio AB - När du behöver hyra eller köpa komradio

.
    Namn
    Kurt L
    Reg.datum
    dec 2003
    Jobb
    Offshore oljeplattformar
    Citat Ursprungligen postat av CC Visa inlägg
    Förstår vad du menar men,

Tycker du Apple låter förknippat med datorer och telefoner m.m minst lika töntigt namn. Har väl med varumärke att göra? nu har ju zatzy tyvärr dött ut lite men innan när det var streetracing, fotodelen och OT delen som kunde många i mina kretsar iaf vad zatzy var
    Visst har du en poäng i jämförelsen med Apple, men det är ändå milsvid skillnad i det att Apple sedan bra många år nu varit ett globalt välkänt varumärke, ett av de starkaste och mest välkända. Dit har ju Zatzy några ljusår eller så.

Det finns ju en historia varför man valde Macintosch och sen Apple som namn, men de första åren var det väl ungefär lika "udda" som Zatzy vad gäller namnet, för alla utom de som var mer insatta.

Skyldig Brooks pengar Mjolles avatar
    Namn
    Conny N
    Reg.datum
    jul 2003
    Vi är väl en handfull nostalgiker som tycker det är synd med förändring. Har man hängt nånstans väldigt länge så sliter det väl lite i hjärtat. Vi har debatterat och diskuterat det mesta, vissa har lämnat forumet av ilska och kommit tillbaka igen, andra har mest glidit in i tystnaden.

Och vad kvarstår av det förr så aktiva forumet? I princip ingenting. Namnet "Zatzy" säger väldigt lite idag, till skillnad för vad det kunde göra för tio år sedan. Då fanns det ett stort intresse för bilar, man kunde greja mycket mer själv med kärrorna och begreppet "sociala medier" var inte uppfunnet än. Autopower, TPC, NA, Zatzy... Idag är det annorlunda.

Nu finns det någon som äger Zatzy. Istället för att låta oss gamla dinosaurier vandra runt här tills vi slutligen stupar, finns alltså ett litet (!) hopp om att göra något konstruktivt med forumet. Nej, det behåller inte sitt namn, men "Bilsnack" är väl inte det sämsta i världen? Det är ju menat att locka in så många som möjligt. Går man in på en bilsida för att läsa bilnyheter (oj oj, snart kommer nya Opelkombin, tänk vilken bra tjänstebil det skulle kunna vara med lilla dieseln! Måste läsa om det, vad spännande...) så kanske man kan lockas till ett bilforum. Men då vill det till att Janne på 43 år som jobbar som inköpare på en rörfirma i Grums förstår vad det är för ställe. "Bilsnack", ja det säger ju sig självt. "Zatzy", är det inte nån av killarna från firmas polska leverantör som var här i våras och leverade gods..?

Slutligen - det är ju delvis allas vårt "fel" att det går så här. Hade vi varit mer aktiva i diskussionerna, haft ett större intresse och engagemang, så kanske forumet hade haft kvar åtminstone en del av sin forna glans. Lite liv i luckan. Idag är det mest ett kul arkiv för gamla trådar, så alla förändringar innebär nya möjligheter.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •