Zatzy blir Bilsnack! - Sidan 7
Bilsnack
Sidan 7 av 8 FörstaFörsta 12345678 SistaSista
Resultat 91 till 105 av 106
    World Speed Record Holder Qvarniss avatar
    Namn
    Lars Joachim Q
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Entreprenör
    Okej. Namnbyte. Stillastående är tillbakagång många gånger. Men det gamla Zatzygardet kan nog vara lite svårflirtade i denna nya-namn-fråga. Kanske blir kanon, och vad skulle uppnås om man inte någon gång vågar släppa tampen och sikta mot nästa hamn. Men tror det blir generationsskifte nu - och det kanske också var tanken... Hur som, lycka till!

Har varit här sedan 1999 då det hette vad-det-nu-var. Någon enklare form för i princip bara streetracing och var det höll hus. Wow, här har det hänt MYCKET och skapat vänner och bilkonstellationer för livet. Blir ju matt bara av att tänka på allt som sprungit ur Zatzy som idespruta och inspirationskälla för både det ena och det andra. Ibland mest det andra
    Senast redigerat av Qvarnis den 2015-10-21 klockan 00:06.
    itsfun.nu -Sveriges mest prisvärda trimchip! Om du berättar att du är Zatzymedlem när du ska trimma din bil får du 10 % rabatt.

Very Nice Zatzy User WWWRRROOOMMMs avatar
    Namn
    Tobias F
    Reg.datum
    sep 2002
    Jobb
    Köra fort!
    Va. Ta bort det fina namnet? Surfar in här lite då och då. Även om jag var mer aktiv förr i tiden så känns det tråkigt. Bilsnack känns som en gammal chat på passagen.se eller liknande dock :/
    Fzz
    -------------------------------------------
    Knife Town - The home for Street Racers

Cocain & Caviar d_3vils avatar
    Namn
    Alexander D
    Reg.datum
    sep 2002
    Jobb
    Säljare
    Trist. Bilsnack låter som ett forum utan själ.
    Hastighetsbegränsningar är bara rekommendationer för fattiga.

Registered User
    Namn
    Bojan R
    Reg.datum
    aug 2002
    Så sant!

I hate Movex
    Namn
    Björn Ax
    Reg.datum
    maj 2001
    Jobb
    Jobbar
    Tråkigt. Får ju hoppas att det blir bättre.

Jag reggade mig när det såg ut så här:
    Zatzy Racing

Gamla goda tiden. :P

Lyssnar och Lär
    Namn
    Erik L
    Reg.datum
    aug 2001
    Kan ha respekt för att Egmont försöker men håller med om att Bilsnack var riktigt fantasilöst! Har läst alla stora biltidningar sedan jag kunnat läsa, inklusive AMS men för mig personligen så har Zatzy stått för något annat, möjligheten att komma lite närmare, mindre censurerat, under skinnet på alla profiler. Cityrace eran med Sveavägen och rakan upp mot Arlanda är några exempel händelser som jag aldrig kommer att glömma!

Registered User
    Namn
    Tim H
    Reg.datum
    aug 2002
    Det här känns tyvärr som dödsstöten – men skyll det för guds skull inte på bakåtsträvande användare. Skyll det i så fall på Egmonts oförmåga att verka i en digital miljö. Forum byggs av användarna och dess interaktivitet. När beslut som dessa tas utanför communityt, av folk som inte ens hänger här, så kommer konverteringen bli låg.

Zatzy, forum generellt, har fått sig en törn på senare dagar. Men andra typer av communities har vuxit upp, så bevisligen går det att hitta en affär – om man kan tilltala användarna och samtidigt satsar på produktutveckling.

Ett par konstruktiva tips;
    • Engagera medlemmarna på riktigt. Ta inte beslut över huvudena på de som skapat innehållet och därmed också den plattform och affär ni nu kanske kommer att döda.
    • Gör förflyttningar med små steg i taget – att byta namn och plattform på ett bräde har väldigt få lyckats med i liknande miljöer.
    • Egmonts bilvertikal måste kanske inte bestå av ett varumärke som ska passa alla – det låter snarare som att man riskerar att tappa en av grupperingarna.

Jag har tyvärr svårt att se mig själv skapa en användare på den nya destinationen, och om ni skapar en automatiskt åt mig så kommer jag antagligen inte heller logga in.

Ps. Vad ska ni ha för varumärket Zatzy?

Administrator Eriks avatar
    Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006
    Citat Ursprungligen postat av TIMH Visa inlägg
    Det här känns tyvärr som dödsstöten – men skyll det för guds skull inte på bakåtsträvande användare. Skyll det i så fall på Egmonts oförmåga att verka i en digital miljö. Forum byggs av användarna och dess interaktivitet. När beslut som dessa tas utanför communityt, av folk som inte ens hänger här, så kommer konverteringen bli låg.

Zatzy, forum generellt, har fått sig en törn på senare dagar. Men andra typer av communities har vuxit upp, så bevisligen går det att hitta en affär – om man kan tilltala användarna och samtidigt satsar på produktutveckling.

Ett par konstruktiva tips;
    • Engagera medlemmarna på riktigt. Ta inte beslut över huvudena på de som skapat innehållet och därmed också den plattform och affär ni nu kanske kommer att döda.
    • Gör förflyttningar med små steg i taget – att byta namn och plattform på ett bräde har väldigt få lyckats med i liknande miljöer.
    • Egmonts bilvertikal måste kanske inte bestå av ett varumärke som ska passa alla – det låter snarare som att man riskerar att tappa en av grupperingarna.

Jag har tyvärr svårt att se mig själv skapa en användare på den nya destinationen, och om ni skapar en automatiskt åt mig så kommer jag antagligen inte heller logga in.

Ps. Vad ska ni ha för varumärket Zatzy?
    Forumet heter ju Zatzy just i detta nu och det är fritt fram att skriva och aktivera sig. Som sagt så är det ju användarna som ska bygga det forum dem vill ha.
    BILSNACK | crew

.
    Namn
    Kurt L
    Reg.datum
    dec 2003
    Jobb
    Offshore oljeplattformar
    Nog för att det nya kommande namnet ”Bilsnack” kanske inte är det mest spännande namnet på planeten, men jag tycker nog det är ett makalöst gnällande och olyckskorpskraxande från många håll.

Helt klart har div. forum på nätet fått kraftig konkurrens från andra varianter av sociala medier, så det är ingen självklarhet att överleva bara för det är eller har varit ett populärt forum av nåt slag.

Men tror ni som gnäller att det är i första hand ägarna till forumen som skapar atmosfären etc i ett forum? Det ägarna gör är väl i första hand att tillhandahålla själva platsen, sen är det väl VI, användarna som är de som mest kan påverka forumet i sig.

Det spelar ju ingen roll hur mycket forum man än fixar som ägare om inte användarna orkar besöka det och skriva, diskutera, deltaga, utan istället hellre hänger på Facebook Garaget eller vad tusan det än vara må.

Menar nu inte att allt ansvar hänger på bara användarna, och inget på ägarna, men jag anser nog att de största ansvaret ligger på oss själva.

Ser ju att det nu kan gå flera dagar innan det har kommit nåt nytt inlägg i t o m Allmänt, och det är ju tråkigt och skrämmande sett till hur det var förut. Så varför skriver ni/vi inte som förut? Var hänger ni istället och varför?

Handlar det om att Zatzy i sig gör nåt fel, har några graverande fel på själva forumet i sig? Eller beror det på att det förut inte fanns så mycket annat på nätet som kunde locka er/oss som det finns idag, och att det helt enkelt handlar om att man har en viss mängd tid att spendera och fördelar man det på fler olika saker så blir det mindre tid på var enskild sak, eller att man kanske t o m prioriterar bort något?

Personligen så tycker jag inte det är några stora fel eller problem med själva Zatzy, för det finns ju i princip alla möjligheter att diskutera i princip vad som helst. Så det är väl bara att diskutera det.

Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006
    Citat Ursprungligen postat av KTL Visa inlägg
    Nog för att det nya kommande namnet ”Bilsnack” kanske inte är det mest spännande namnet på planeten, men jag tycker nog det är ett makalöst gnällande och olyckskorpskraxande från många håll.

Helt klart har div. forum på nätet fått kraftig konkurrens från andra varianter av sociala medier, så det är ingen självklarhet att överleva bara för det är eller har varit ett populärt forum av nåt slag.

Men tror ni som gnäller att det är i första hand ägarna till forumen som skapar atmosfären etc i ett forum? Det ägarna gör är väl i första hand att tillhandahålla själva platsen, sen är det väl VI, användarna som är de som mest kan påverka forumet i sig.

Det spelar ju ingen roll hur mycket forum man än fixar som ägare om inte användarna orkar besöka det och skriva, diskutera, deltaga, utan istället hellre hänger på Facebook Garaget eller vad tusan det än vara må.

Menar nu inte att allt ansvar hänger på bara användarna, och inget på ägarna, men jag anser nog att de största ansvaret ligger på oss själva.

Ser ju att det nu kan gå flera dagar innan det har kommit nåt nytt inlägg i t o m Allmänt, och det är ju tråkigt och skrämmande sett till hur det var förut. Så varför skriver ni/vi inte som förut? Var hänger ni istället och varför?

Handlar det om att Zatzy i sig gör nåt fel, har några graverande fel på själva forumet i sig? Eller beror det på att det förut inte fanns så mycket annat på nätet som kunde locka er/oss som det finns idag, och att det helt enkelt handlar om att man har en viss mängd tid att spendera och fördelar man det på fler olika saker så blir det mindre tid på var enskild sak, eller att man kanske t o m prioriterar bort något?

Personligen så tycker jag inte det är några stora fel eller problem med själva Zatzy, för det finns ju i princip alla möjligheter att diskutera i princip vad som helst. Så det är väl bara att diskutera det.
    Mycket bra och välformulerat!

Som du skriver så blev Zatzy friare än någonsin när Egmont köpte forumet. Det har varit fritt fram att diskutera i princip vad som helst som du skriver. Väldigt mjukt modererat.
    Senast redigerat av Erik den 2015-10-29 klockan 21:17.
    BILSNACK | crew

Skyldig Brooks pengar Mjolles avatar
    Namn
    Conny N
    Reg.datum
    jul 2003
    Hörni, crew. Blir det några klistermärken eller inte?

Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006
    Citat Ursprungligen postat av Mjolle Visa inlägg
    Hörni, crew. Blir det några klistermärken eller inte?
    Troligtvis ja! Återkommer om det
    BILSNACK | crew

Registered User Gurres avatar
    Namn
    Gustaf S
    Reg.datum
    jun 2001
    Citat Ursprungligen postat av Erik Visa inlägg
    Mycket bra och välformulerat skrivet!

Som du skriver så blev Zatzy friar än någonsin när Egmont köpte forumet. Det har varit fritt fram att diskutera i princip vad som helst som du skriver. Väldigt mjukt modererat.
    Ja jag kommer ihåg förr då var det vanligt med "Låser..", "Därav låsningen.." etc.
    Speciellt någon som hade en Lincoln Navigator låste många trådar minns jag
    350nm och 240 boxer häst är ju alltid kul

.
    Namn
    Kurt L
    Reg.datum
    dec 2003
    Jobb
    Offshore oljeplattformar
    Citat Ursprungligen postat av Gurre Visa inlägg
    Ja jag kommer ihåg förr då var det vanligt med "Låser..", "Därav låsningen.." etc.
    Speciellt någon som hade en Lincoln Navigator låste många trådar minns jag
    Och nu är går de inte ens att få fart på en tråd en ens om man säger att iPhone är BÄÄÄÄÄÄST.....

Eller att en grå Sierra steker M5.....

Ett helvete att folk ska bli vuxna.....

Super Moderator
    Namn
    Erik Söderholm
    Reg.datum
    jul 2005
    Citat Ursprungligen postat av TIMH Visa inlägg
    Angående plattformen kommer den inte bytas, alla användare och inlägg finns kvar precis som förut.
    Digital redaktör på auto motor & sport

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •