Gör tradition av tidigare trådar
Vinterbilstråden 2012/2013
Vad kör du i vinter?
Har du en specifik vinterbil?
Dubbat, Friktion eller åretrunt-lösning?
Bakhjulsdrivet, framhjulsdrivet eller fyrhjulsdrivet?
Gör tradition av tidigare trådar
Vinterbilstråden 2012/2013
Vad kör du i vinter?
Har du en specifik vinterbil?
Dubbat, Friktion eller åretrunt-lösning?
Bakhjulsdrivet, framhjulsdrivet eller fyrhjulsdrivet?
Senast redigerat av Erik den 2015-11-05 klockan 17:23.
BILSNACK | crew
I vinter har jag dessa två att välja mellan. Känns inte som om Jeepen får användas för vad den är tillverkad för, vintrarna i Sthlm är sällan kaos längre.
Jeep Wrangler TJ 4.0
Eller....
Saab 9-5 med automatlåda och rejäla dubbdäck.
![]()
Senast redigerat av Erik den 2015-11-05 klockan 17:24.
BILSNACK | crew
Kör vidare med min Forester XT.
Nytt för i år är en Rigid Industries SR2 LED ramp så numera bländar jag alltid av först
![]()
350nm och 240 boxer häst är ju alltid kul
Jag är väldigt nöjd med den här. Såpass att jag ska behålla den tills nästa generation som kommer om 3år.
Det bästa med den är väl att den alltid ställer upp på min rallykörning oavsett väglag osv, sen är den bekväm att åka länge och ett jäkla baksäte.
+Väghållning
+Lätt offroad
+Dra släp
+Riktig handbroms
+ESPn gör som jag vill!!
+Går att köra fjantigt snålt på landsväg (0.55-0.60 V-power), men vem kör så. 0.9l blandad över 5000mil
+Optimerad sikt runt om
+Panorma tak om man kan kalla det så är kul
+Bra motor
+Mycket inställningar att fippla med "SI-DRIVE"
+Smidig att parkera, känns lätt att manövera
-Lite mycket vägbrus (mod kommer på den)
-Förarstolens inställning (redan moddad)
-Orginal stereo väldigt basic trots största stereon (moddad, bytt ut mot Pioneer)
-Hade lite tryck och pys som de vägrar ta på garantin så jag har bytt ut alla turbo clamps.
-Lacken är svag
-AWD är fan lite för bra svårt att kicka ut baken. Den accar upp för fort, alltså utanför min komfortzone för att "drifta"
En av moderatorerna kommer ha en svart till salu snart, bara slå till om du tröttnat på BMW.![]()
350nm och 240 boxer häst är ju alltid kul
Forester XT -13 ut, Octavia Scout -16 in.
Sjukt nöjd med Forestern men kommer erbjudande om tjänstebil är det dumt att säga nej.
Kom och köööp Evil E.![]()
Better to remain silent and be thought a fool than to speak out and remove all doubt.
- Abraham Lincoln
Rejäla dubbdäck och nytt avgas från Milltek. Så nu är vintern räddad
GT86 -12
Vi har även en V70 som går året runt. Men den är för själsdödande för att skriva om.
Cinquecento
Måste ju bidra i dessa svåra tiderså blir denna i Februari!!
![]()
BMW E30 325iX med dubbdäck för dagarna med riktig snömodd eller halka, BMW E46 328 med friktionsdäck för dagar då det är bar mark eller man vill leka.
Live Long And Prosper
//The Zwamp
Årets vinterpulka blir en Bmw 728 -97
![]()
┌П┐(◣_◢)┌П┐
Trolling isn't a hobby, it's a way of Life.
Ser ut som alla gått å blivit äldre å klokare. Verkar vara få som glider omkring i ordentliga busbilar på vintern. Vars är alla e30, 740 osv![]()
Jag har tyvärr också åldrats... Volvo XC70 D4 Sport edition med hakka 8or. Bra komfort och säkerhet iaf! :P
-:.:- Garaget -:.:-