Bilsnack
Sidan 3 av 9 FörstaFörsta 123456789 SistaSista
Resultat 31 till 45 av 125
  1. #31
    Franskbilsfanatiker. typ. zoddris avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    aug 2002
    Ort
    Raderad
    Jobb
    problemlösare, Phoenix Foundation
    Inlägg
    3 435
    Citat Ursprungligen postat av inzani Visa inlägg
    Ser ut som alla gått å blivit äldre å klokare. Verkar vara få som glider omkring i ordentliga busbilar på vintern. Vars är alla e30, 740 osv

    Jag har tyvärr också åldrats... Volvo XC70 D4 Sport edition med hakka 8or. Bra komfort och säkerhet iaf! :P
    Snabbkoll på säljes-sidor så verkar det mest vara bilar som är klara för skroten eller bilar som är i lite för bra skick för att tukta sönder Fast å andra sidan är väl medelåldern numera lite högre så jag tror inte du har fel i påståendet...

    Själv bruksar jag cliokombi med dubbdäck även denna vinter. Hoppas på lite halka så dedär 90 hästarna räcker till lite hjulspinn nån gång.
    Jag tror iofs jag hör till de som gärna kör nåt modernt vintertid och har en roligare bil till sommaren
    Citat Ursprungligen postat av irc.zatzy.com
    [17:28] <@Wernvall> Emperor2000 har du en rosa kitty tröjja jag kan låna ikväll??
    [17:29] <@Emperor2000> mja en röd

  2. #32
    Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    aug 2013
    Ort
    Raderad
    Jobb
    Säljare
    Inlägg
    15

    Ja kör på mina Nokians som vanligt


  3. #33
    Registered User SVTCOBRAs avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jan 2005
    Ort
    Raderad
    Inlägg
    3 892
    Tänkte köra Nissan GT-R i vinter, men den såldes lite snabbt och jag köpte en annan grym vinterpulka!

    Namn:  ImageUploadedByTapatalk1447101038.829327.jpg
Visningar: 1088
Storlek:  371,4 KB

    Köpte nya Hakka dubb till turbon, och min kollega som köpte GTRn kör på Hakka8 han med, kommer bli en rolig vinter Blir Funäsdalen i februari och ett par andra körningar längre norrut!


    Namn:  ImageUploadedByTapatalk1447101053.128351.jpg
Visningar: 1090
Storlek:  332,7 KB

  4. #34
    Evil Es avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Raderad
    Inlägg
    4 747

    Vinterbilstråden 2015/2016

    Ser billigt ut!

    Skönt att se att någon uppehåller Zatzystandard i vinterföret!
    Alla som generaliserar är idioter!

  5. #35
    Registered User Gurres avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jun 2001
    Ort
    Raderad
    Inlägg
    3 000
    Citat Ursprungligen postat av SVTCOBRA
    Tänkte köra Nissan GT-R i vinter, men den såldes lite snabbt och jag köpte en annan grym vinterpulka!
    Namn:  blogger-image-1864201016.jpg
Visningar: 857
Storlek:  19,9 KB

    Riktigt coolt! Hoppas du får de kul med den där.
    350nm och 240 boxer häst är ju alltid kul

  6. #36
    Snoball CCs avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    okt 2001
    Ort
    Raderad
    Inlägg
    4 025
    Citat Ursprungligen postat av SVTCOBRA Visa inlägg
    Tänkte köra Nissan GT-R i vinter, men den såldes lite snabbt och jag köpte en annan grym vinterpulka!

    Namn:  ImageUploadedByTapatalk1447101038.829327.jpg
Visningar: 1088
Storlek:  371,4 KB

    Köpte nya Hakka dubb till turbon, och min kollega som köpte GTRn kör på Hakka8 han med, kommer bli en rolig vinter Blir Funäsdalen i februari och ett par andra körningar längre norrut!


    Namn:  ImageUploadedByTapatalk1447101053.128351.jpg
Visningar: 1090
Storlek:  332,7 KB
    Blir det takbox också?
    Facebook

    Svensk Byggradio AB - När du behöver hyra eller köpa komradio

  7. #37
    Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Raderad
    Inlägg
    3 406
    Tror vi ens på en vinter i år?

  8. #38
    Registered User Norrhyttans avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Raderad
    Inlägg
    1 086
    Nä, det får inte bli vinter. Jag hatar dubbdäck och tänker envisas med sommarhjulen in i det sista.
    Citat Ursprungligen postat av hasses Visa inlägg
    Besinna Er Förstör i Europas fördel o västerlandets förtidiga grav

  9. #39
    Registered User Gurres avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jun 2001
    Ort
    Raderad
    Inlägg
    3 000
    Hämta popcorn, läs den här artikeln sen öser vi på med åsikter?

    4WD ÄR LIVSFARLIGT! - auto motor & sport
    350nm och 240 boxer häst är ju alltid kul

  10. #40
    Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2001
    Ort
    Raderad
    Jobb
    IT-nörd
    Inlägg
    4 960
    Citat Ursprungligen postat av Gurre Visa inlägg
    Hämta popcorn, läs den här artikeln sen öser vi på med åsikter?

    4WD ÄR LIVSFARLIGT! - auto motor & sport
    Är väl inte så mycket att diskutera tycker jag, Peder har helt rätt (kör själv fyrhjulsdrift)

  11. #41
    See Four
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    sep 2002
    Ort
    Raderad
    Inlägg
    7 355
    "Svindyrt med vinterdäck till SUVs"... ska man inte kunna nått innan man skriver massa åt en tidning...

  12. #42
    Registered User Gurres avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jun 2001
    Ort
    Raderad
    Inlägg
    3 000
    Citat Ursprungligen postat av Coopersweden.se Visa inlägg
    Är väl inte så mycket att diskutera tycker jag, Peder har helt rätt (kör själv fyrhjulsdrift)
    Varför då det är ju livsfarligt
    350nm och 240 boxer häst är ju alltid kul

  13. #43
    Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2001
    Ort
    Raderad
    Jobb
    IT-nörd
    Inlägg
    4 960
    Citat Ursprungligen postat av Gurre Visa inlägg
    Varför då det är ju livsfarligt
    Det är praktiskt med framkomligheten men skapar nog en falsk trygghet för många, fyrhjulsdriften hjälper ju inte speciellt mycket när man ska bromsa. Sedan är det nog många som snålar på däcken bara för att dom har fyrhjulsdrift vilket inte är så smart heller...

    Var som en bärgare sa

    Vet du vad skillnaden är på en tvåhjuls och fyrhjulsdriven bil?


    Man behöver längre bogserlina för den fyrhjulsdrivna...

    ?Fyrhjulsdrivna bilar har precis samma olycksrisk som tvåhjulsdrivna? - NyTeknik

  14. #44
    Registered User Gurres avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jun 2001
    Ort
    Raderad
    Inlägg
    3 000
    Citat Ursprungligen postat av Coopersweden.se Visa inlägg
    Det är praktiskt med framkomligheten men skapar nog en falsk trygghet för många, fyrhjulsdriften hjälper ju inte speciellt mycket när man ska bromsa. Sedan är det nog många som snålar på däcken bara för att dom har fyrhjulsdrift vilket inte är så smart heller...

    Var som en bärgare sa

    Vet du vad skillnaden är på en tvåhjuls och fyrhjulsdriven bil?


    Man behöver längre bogserlina för den fyrhjulsdrivna...

    ?Fyrhjulsdrivna bilar har precis samma olycksrisk som tvåhjulsdrivna? - NyTeknik
    AWD bilar maskerar att det är halt ganska bra men en duktig förare (en zatzy förare t.ex) har ju hela tiden koll på underlaget så klart.

    Förutom de självklara sakerna så tycker jag att det är bättre vid inbromsning i övergången från att gasa till att bromsa, sen är det väldigt fint att motorbromsa när det är aphalt ute iom att de krafsar ifrån alla 4.

    Men det gäller som sagt att ha koll, häromdan så låg jag bakom 2 bilar som höll 50-55 på 70 landsväg, det var rätt halt du vet så att de morrar i ESPn om man runkar me ratten försiktigt. Då kom det en audi (4wd tror jag) och hetsade bakom, sen började den köra om i en medelkraftig högerkurva och bilen sladdade till och kom nära dikeskanten. Efter det så körde den väldigt långsamt..
    350nm och 240 boxer häst är ju alltid kul

  15. #45
    räddar världen Solids avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2001
    Ort
    Raderad
    Inlägg
    1 537
    Jag köpte min första 4WD (Skoda Superb -11 med Haldex 4) för fyra år sen, äger den fortfarande och kommer aldrig byta tillbaka till 2WD.

    Första vintern körde jag mitt i natten på en helt öde och oplogad väg 73. Var cirka 1 dm nysnö som fallit senaste timmarna, som bara var lätt ihoppackad av tidigare fordon. Ville testa hur snabbt man kunde köra innan bilen började kännas instabil och/eller ESP började säga ifrån. Vid 150 km/h slog jag av då jag tyckte det var lite väl dumt att fortsätta, bilen kändes dock fortsatt extremt stabil. 4WD i ett nötskal. Tryggt och effektivt, på gott och ont.
    Vissa nöjer sig med svenskt och tyskt, vi andra dricker tjeckiskt

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •