Bilsnack
Sidan 3 av 6 FörstaFörsta 123456 SistaSista
Resultat 31 till 45 av 88
    Registered User
    Namn
    Oskar J
    Reg.datum
    sep 2012
    Citat Ursprungligen postat av K.L. Visa inlägg
    Gäller nya regeln från 31 Juli 2012 enbart bilar tillverkade/reggade efter datumet? Bilen jag kört är reggad ett par månader innan och jag vet med säkerhet att den aldrig belastats med trängselskatt.
    .
    Låter som dom gör fel, bäst du inte frågar för då rättar dom till det

"Inga bilar slipper trängselskatt
    Inga miljöbilar som nyregistrerats efter utgången av 2008 slipper trängselskatt. Äldre bilar som tidigare var befriade från trängselskatt i upp till fem år måste nu också betala avgiften."

Registered User
    Namn
    Anders K
    Reg.datum
    jun 2006
    På dett ämne: Transportstyrelsen gör stor webbreklam: 1 Januari blir dett lättare att ta sig fram i Stockholm. På nästa sida berätar man om den förändrade trängselskatten.

Hur vet man att det faktiskt BLIR lättare?

Borde det inte stå: 1 januari drabbas bilisterna av ytterligare pålagor. Förhoppningsvis blir det några fattiglappar som inte längre har råd att köra bil. Deras ungdjävlar får ta hockeytrunken på bussen

(o)(o) 2HOT4Us avatar
    Namn
    HV553 K
    Reg.datum
    aug 2004
    tror knappast att trängselskatten kommer att hjälpa nått
    man får helt enkelt betala för att köa
    köerna kommer garanterat att öka på morgonen innan kl 06:30
    för att folk vill slippa betala

dom som slipper är ju dom som ska till Fridhemsplan
    dom kommer säkert att åka över Hornstull
    annars får dom väll betala dubbelt?
    först essingen sen efter fredhällstunneln
    --:::Sent from my Computer using InternetExplorer:::--

Erat förtret Mitt nöje!
    Namn
    David S
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Busschafför (beställnings trafik)
    Citat Ursprungligen postat av 2HOT4U Visa inlägg
    tror knappast att trängselskatten kommer att hjälpa nått
    man får helt enkelt betala för att köa
    köerna kommer garanterat att öka på morgonen innan kl 06:30
    för att folk vill slippa betala

dom som slipper är ju dom som ska till Fridhemsplan
    dom kommer säkert att åka över Hornstull
    annars får dom väll betala dubbelt?
    först essingen sen efter fredhällstunneln
    på kort sikt kommer bilarna minska i mängd. men som förra gången så kommer det bli den normala nivån inom en en snar framtid.
    folk är vanemänniskor.

skulle testa mig fram till lite olika lösningar tills man prickar en som gör att man slipper betala skiten.

cykelställ med cykel bak och en något nervinklad plåt med extraljus ovanför borde lösa problemet fram.

visst att cykelstället inte är "lagligt" att åka runt med så kommer dom mesta inte stoppas för detta.
    självklart med en cykel på gärna en barncykel så svider det inte i ögonen blir man mot förmodan stoppad så drar man en snyfthistoria att man hämtade cykeln på skolan pga ungen cyklat omkul och ligger på sjukhuset så slipper man garanterat böterna ;-)

Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009
    Citat Ursprungligen postat av Growe^^ Visa inlägg
    ...blir man mot förmodan stoppad så drar man en snyfthistoria att man hämtade cykeln på skolan pga ungen cyklat omkul och ligger på sjukhuset så slipper man garanterat böterna ;-)
    Men inte trängselskatten, då de som sagt fotar plåtarna både fram och bak. Så när Kling & Klang tar ett varv runt bilen och upptäcker att du ävne fipplat med skyltarna fram så får du lagens långa dolme så långt uppkörd att du börjar blöda näsblod.

Erat förtret Mitt nöje!
    Namn
    David S
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Citat Ursprungligen postat av Evil E Visa inlägg
    Men inte trängselskatten, då de som sagt fotar plåtarna både fram och bak. Så när Kling & Klang tar ett varv runt bilen och upptäcker att du ävne fipplat med skyltarna fram så får du lagens långa dolme så långt uppkörd att du börjar blöda näsblod.
    jo det är jag medveten om..man får göra det snyggt så klart.... man behöver jhu bara delvis tecka plåten..så om man råkar vira sladden till motorvärmaren runt hållaren till extraljusen och att kabeln täcker plåten. och har man dessutom råkat torkat plåten lite lätt med Thinner och färgen råkar släppa lite vid en 8:a eller 6:A kan man jhu inte råför.. =)) men det är värre att göra det runt omkring. men dom mesta poliserna ser bara bakre plåten aldrig varit med om att dom ens tittar på den främre =)

Smålänning r_o_ns avatar
    Namn
    Ronnie L
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    Lager- och distributionsansvarig på byggfirma.
    jo det är jag medveten om..man får göra det snyggt så klart.... man behöver jhu bara delvis tecka plåten..så om man råkar vira sladden till motorvärmaren runt hållaren till extraljusen och att kabeln täcker plåten. och har man dessutom råkat torkat plåten lite lätt med Thinner och färgen råkar släppa lite vid en 8:a eller 6:A kan man jhu inte råför.. =)) men det är värre att göra det runt omkring. men dom mesta poliserna ser bara bakre plåten aldrig varit med om att dom ens tittar på den främre =)
    Spelar ingen roll med sladdar och thinner. Man är skyldig att ha skyltarna väl synliga. Är de inte synliga så kan man åka dit.

7 kap. 8 § första stycket förordningen (2001:650) om vägtrafikregister framgår att registreringsskyltarna skall vara väl synliga och hållas i sådant skick att de lätt kan avläsas. Under färd får last eller annat inte placeras så att skyltarna inte går att avläsa. Bestämmelsen syftar till att möjliggöra för t.ex. en polisman att via det registreringsnummer som finns på registreringsskyltarna fastställa ett fordons identitet.

Allvetare Catos avatar
    Namn
    Cato A
    Reg.datum
    maj 2002
    Citat Ursprungligen postat av any1 Visa inlägg
    På dett ämne: Transportstyrelsen gör stor webbreklam: 1 Januari blir dett lättare att ta sig fram i Stockholm. På nästa sida berätar man om den förändrade trängselskatten.

Hur vet man att det faktiskt BLIR lättare?

Borde det inte stå: 1 januari drabbas bilisterna av ytterligare pålagor. Förhoppningsvis blir det några fattiglappar som inte längre har råd att köra bil. Deras ungdjävlar får ta hockeytrunken på bussen
    De skriver ju även: "Den 1 januari 2016 ändras trängselskatten i Stockholm. Den ändras för att staden växer, trängseln ökar och vi behöver förbättra framkomligheten."

Jag tvivlar på att det ändras pga någon av dessa anledningar utan av en enda anledning vilket är pengar. Inget fel med det, men man kan ju undra varför det är så känsligt att skriva den riktiga orsaken.

Registered User
    Namn
    Oskar J
    Reg.datum
    sep 2012
    aldrig varit med om att dom ens tittar på den främre =)
    Det har jag Om du har för vana att busköra så kan jag rekommendera att sköta skyltarna

Erat förtret Mitt nöje!
    Namn
    David S
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Citat Ursprungligen postat av oskar91 Visa inlägg
    Det har jag Om du har för vana att busköra så kan jag rekommendera att sköta skyltarna
    buskörning eller busskörning? kör lite av varje ;-)

klart dom kollar om skylten sitter där men att den är lite halvt täckt uppifrån är inget dom bryr sig om här iallfall men så har jag inget sånt där trams där jag bor =)

See Four
    Namn
    Stefan N
    Reg.datum
    sep 2002
    Då blir det ju mer aktuellt än någonsin att köpa sig fri via en handikappad persons P-tillstånd i utkanterna som aldrig är inne i stan. Alltså be denne registrera ert fordon som dennes och på så sätt slippa trängselskatten. Åker man mycket kan det ju bli lönsamt för båda parter

Registered User
    Namn
    Gunnar L
    Reg.datum
    aug 2009
    men dom mesta poliserna ser bara bakre plåten aldrig varit med om att dom ens tittar på den främre =)
    Två gånger har jag fått böter för svårläst främre skylt, ena gången var den uppböjd under stötfångaren och syntes bara rakt framifrån, andra gången satt den innanför grillen och syntes bara rakt framifrån.
    Bägge gångerna var långt före trängselskatterna.
    Citat Ursprungligen postat av hasses Visa inlägg
    Besinna Er Förstör i Europas fördel o västerlandets förtidiga grav

Registered User Gurres avatar
    Namn
    Gustaf S
    Reg.datum
    jun 2001
    P: Gick lite fort här va?
    Me: 50-55
    P: OK
    P: Kort + blåsa
    P: Vi ska bara kolla så du har skylt fram också.

Har hänt flera ggr.
    350nm och 240 boxer häst är ju alltid kul

(o)(o) 2HOT4Us avatar
    Namn
    HV553 K
    Reg.datum
    aug 2004
    Citat Ursprungligen postat av Gurre Visa inlägg
    P: Gick lite fort här va?
    Me: 50-55
    P: OK
    P: Kort + blåsa
    P: Vi ska bara kolla så du har skylt fram också.

Har hänt flera ggr.
    känns mer som dom vill hitta fel för att ge böter
    när dom inte har bevis på att du hart kört fort
    --:::Sent from my Computer using InternetExplorer:::--

Registered User Gurres avatar
    Namn
    Gustaf S
    Reg.datum
    jun 2001
    Citat Ursprungligen postat av 2HOT4U Visa inlägg
    känns mer som dom vill hitta fel för att ge böter
    när dom inte har bevis på att du hart kört fort
    Man blir ju invinkad i alko kontroller ofta också, de borde ju lätt se om plåten sitter där?

Jag har aldrig kört utan men det känns inte lönt att mixtra med det.
    350nm och 240 boxer häst är ju alltid kul

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •