Mina bildörrar (Skoda Rapid Spaceback 2013) samlar vatten, som denna video visar . Mina bildörrar har mindre vattenreservoarer, men ändå.
Hur kommer detta inverka på rostning?
Kommer dörrarna rösta sönder pga. detta?
Mina bildörrar (Skoda Rapid Spaceback 2013) samlar vatten, som denna video visar . Mina bildörrar har mindre vattenreservoarer, men ändå.
Hur kommer detta inverka på rostning?
Kommer dörrarna rösta sönder pga. detta?
Eeeeh... Nånstans har nån glömt borra hål för dränering?
En visit till verkstaden kan nog vara på sin plats. Känns som att detdär kommer att sluta dåligt.
Ursprungligen postat av irc.zatzy.com
Haha, ja fy fan det där är inte rätt någonstans! Dränering, vad är det liksom!?
In med den på garantin ögona böj, annars kommer det där att sluta med stora kostnader för dig.
Välkommen till forumet btw!![]()
Alla som generaliserar är idioter!
Hade liknande problem med min Skoda Fabia, dock så fanns dräneringshål men det var så dåligt svetsa i innerdörrarna så vattnet valde att gå in i kupén istället. Resulterade i dyblött golv i baksäte samt passagerarsida fram. Gick dock att lösa efter googlande och en massa silikon ?
..
försök ta bort listen eller iaf. så mycket att vattnet rinner ut på en gång tills problemet är åtgärdat + försök få nedre rutlisten att ligga an mer mot rutan så vattnet får det svårare att ta sig in i dörren
Det finns säkert en lösning på problemet men det svåra är att få Skoda (VAG) att erkänna det.
Min Octavia III hade problem med dräneringen i förardörren. Efter en tvätt rann det ut flera deciliter vatten när dörren öppnades. Trots att jag läst på Skodaforumet att många hade samma problem vägrade Skoda erkänna att de stött på problemet tidigare. Jag fick själv snoka fram en kille som verkligen hade fått felet åtgärdat på garantin och sedan be min verkstad ringa hans verkstad och fråga vad som gjorts på bilen.
Sedan var problemet löst. I det här fallet var det visst en gummilist som klämdes ihop och täppte till dräneringshålen när dörren var stängd. Kort därpå var listen uppdaterad på nya Octavior, så nog kände Skoda till problemet alltid.
Det här är klassisk VAG-retorik. Hur många som än rapporterar samma fel - förneka att det någonsin hänt tidigare!
Hmm, även vår Fabia -15 "kissar" ut sitt vatten ur förardörraren först när man öppnar den. Fel med andra ord?
Min svärmors Fabia blev vattenfylld i bagageutrymmet när den var helt ny.
BILSNACK | crew
Jag hade 20L vatten i min Passat W8 en morgon, hade aldrig hänt tidigare, och hände aldrig igen.
Jag fixar din A/C
Silikon påskyndar rostning då det oftast blandas med ättiksyra.