Någon här som har en AppleTv gen4?
Bilsnack
Sidan 1 av 4 1234 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 50
    Smålänning r_o_ns avatar
    Namn
    Ronnie L
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    Lager- och distributionsansvarig på byggfirma.

Någon här som har en AppleTv gen4?

Isf har jag några frågor.
    1. Kan den helt ersätta SmartTv på en modern tv? Har en väldigt bra Plasma-tv, men saknar smartfunktioner.
    2. Räcker det med denna som smart-tv, med de appar som finns gratis?
    3. Kan den kopplas till hemmabioanläggningen?
    4. Finns det skyddsfodral till den känsliga fjärrkontrollen?
    5. Finns det någon app till iPhone/iPad att använda istället för den fysiska fjärren?
    6. Varför 64GB, räcker det inte med 32GB?

Har ni fler svar så mottages det gärna. Fungerande bra plasma (och bromsande hustru) förhindrar ett inköp av ny tv i "min" prisklass. Så frågan jag ställde i annan tråd om tv, det får kanske vänta ett tag.

Snoball CCs avatar
    Namn
    Carl Cardell
    Reg.datum
    okt 2001
    1. Om du är ute efter HBO, viaplay, netflix m.m så är den ett jättebra komplement till en äldre platt-tv.
    2. Se 1
    3. Ja nya har dock en hdmi utgång enbart dvs kopplar du bild/ljud med hdmi via en hemmabioanläggning fungerar det. Dock saknar den optisk utgång så kör du inte via hdmi så är svaret nej.
    4. pass
    5. ja
    6.pass

Facebook

Svensk Byggradio AB - När du behöver hyra eller köpa komradio

Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009
    1. Ja. Här skulle jag säga att en dedikerad box som ex Apple TV är bättre. Du kommer dessutom åt datorns innehåll (bilder, musik, etc) på TVn på ett enkelt och bra sätt.
    2. Räcker är väl subjektivt. För mig räcker det.
    3. Vad CC säger.
    4. Känslig fjärr? Har inte jag märkt! Vad är det med folk och mobiler / fjärrkontroller? Har ni glidmedel på händerna, parkinsson, eller annat som gör att ni slänger omkring grejerna?
    5. Vad CC säger.
    6. Det beror helt på vad du ska göra med boxen. Ska du fylla med spel, filmer etc så kan det kanke vara en idé med 64Gb. Jag kände inte att jag har behovet och har därför slagit till på en 34Gb, vilket mer än väl räcker för mig.

Smålänning r_o_ns avatar
    Namn
    Ronnie L
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    Tack för era svar.
    Nu köpte jag en. De har ju öppet köp till 24/1 så man kan testa den nu.

IMG_1812.jpg

Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009
    Citat Ursprungligen postat av r_o_n Visa inlägg
    Tack för era svar.
    Nu köpte jag en. De har ju öppet köp till 24/1 så man kan testa den nu.
    Well done!

Smålänning r_o_ns avatar
    Namn
    Ronnie L
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    Verkar ju vara en riktigt kapabel liten dosa, men....

Sitter med youtubeappen öppen i Apple tv4 och på skärmen har jag denna bild

22.JPG

Tar mig 15 minuter att sedan på min iPhone 6S i youtubeappen där hitta sidan för att aktivera en tv.
    Där ska jag och kan bara skriva in - siffror.

11.JPG

Även om det står siffror på alla numeriska så hjälper det inte att trycka hårt/mjukt/länge, inga bokstäver, bara siffror.
    Hur gör man? Verkar vara feltänk - av någon, Apple känns det som....

Finns det någon vettig spelkontroll till maskinen? Att sitta med en fjärr stor som ett Dubbelnougat ger ingen precision, precis.

Tips på bra appar, mer än de självklara mottages gärna.
    Hemmadelning gäller väl bara det som iTunes har klorna i på datorn? Så videofiler i valfri katalog funkar inte, eller?

Har en Pioneer hembioförstärkare och testade att sätta hdmikabeln i en ingång där, blev bara svart i tv:n, man märker att hdmiporten tog emot något, eftersom den skiftade ingång enl. displayen på hembioförstärkaren, men ingen bild i tv:n.
    Ska det vara något problem? Har digitalbox, blurayspelare och Chromecast kopplade i de andra ingångarna och det fungerar, förresten, Chromecasten ska säljas....

Snoball CCs avatar
    Namn
    Carl Cardell
    Reg.datum
    okt 2001
    Finns typ 2-3 st handkontroller varav en säljs av apple själva.

Facebook

Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009
    Har digitalbox, blurayspelare och Chromecast kopplade i de andra ingångarna och det fungerar, förresten, Chromecasten ska säljas....
    Testa att sätta den på Chromecastens sladd då?

Smålänning r_o_ns avatar
    Namn
    Ronnie L
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    Citat Ursprungligen postat av CC Visa inlägg
    Finns typ 2-3 st handkontroller varav en säljs av apple själva.

Tack
    Hittade den, Steelseries Nimbus Trådlös SteelSeries Nimbus-spelkontroll - Apple (SE)

- - - Uppdaterad - - -

Citat Ursprungligen postat av Evil E Visa inlägg
    Testa att sätta den på Chromecastens sladd då?
    Ska prova det - imorgon, tack för svaren.

Snoball CCs avatar
    Namn
    Carl Cardell
    Reg.datum
    okt 2001
    Kanon skickade med en länk innan men den verkar inte ha kommit med men det löste sig
    Facebook

.
    Namn
    Kurt L
    Reg.datum
    dec 2003
    Jobb
    Offshore oljeplattformar
    Verkar ju vara en riktigt kapabel liten dosa, men....

Sitter med youtubeappen öppen i Apple tv4 och på skärmen har jag denna bild

22.JPG

Tar mig 15 minuter att sedan på min iPhone 6S i youtubeappen där hitta sidan för att aktivera en tv.
    Där ska jag och kan bara skriva in - siffror.

11.JPG

Även om det står siffror på alla numeriska så hjälper det inte att trycka hårt/mjukt/länge, inga bokstäver, bara siffror.
    Hur gör man? Verkar vara feltänk - av någon, Apple känns det som....

Finns det någon vettig spelkontroll till maskinen? Att sitta med en fjärr stor som ett Dubbelnougat ger ingen precision, precis.

Tips på bra appar, mer än de självklara mottages gärna.
    Hemmadelning gäller väl bara det som iTunes har klorna i på datorn? Så videofiler i valfri katalog funkar inte, eller?

Har en Pioneer hembioförstärkare och testade att sätta hdmikabeln i en ingång där, blev bara svart i tv:n, man märker att hdmiporten tog emot något, eftersom den skiftade ingång enl. displayen på hembioförstärkaren, men ingen bild i tv:n.
    Ska det vara något problem? Har digitalbox, blurayspelare och Chromecast kopplade i de andra ingångarna och det fungerar, förresten, Chromecasten ska säljas....
    Ang. Youtube-aktiveringen, så står det ju inte att du ska öppna appen på luren/padda, utan att du ska gå in på en websida, de ger dig ju en webadress ser du väl.... Så sparka igång Safari och knappa in adressen du fick i ATV4 och sen kommer du till sidan där du kan knappa in verifieringskoden, busenkelt... Så det var inte Apples fel eller feltänk denna gång heller.

Ang. nån app som kan agera fjärr till ATV4 så finns det inte än, men det skulle vara märkligt om inte Apple släpper en uppdaterad version av sin Remote-app snart.

Har man stora behov av att kunna köra optiskt ut från ATV4 så kan man ju testa en HDMI>TOSlink-adapter

Smålänning r_o_ns avatar
    Namn
    Ronnie L
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    Citat Ursprungligen postat av KTL Visa inlägg
    Ang. Youtube-aktiveringen, så står det ju inte att du ska öppna appen på luren/padda, utan att du ska gå in på en websida, de ger dig ju en webadress ser du väl.... Så sparka igång Safari och knappa in adressen du fick i ATV4 och sen kommer du till sidan där du kan knappa in verifieringskoden, busenkelt... Så det var inte Apples fel eller feltänk denna gång heller.

Ang. nån app som kan agera fjärr till ATV4 så finns det inte än, men det skulle vara märkligt om inte Apple släpper en uppdaterad version av sin Remote-app snart.

Har man stora behov av att kunna köra optiskt ut från ATV4 så kan man ju testa en HDMI>TOSlink-adapter
    Ok, men sidan i mobilen är iaf lurig med lägga till tv och på dumpen 1, 2 och 3. Har inte behövt göra det ännu, men det kommer.

Hittade en slarvkonverterad(?) app som heter filebrowsertv som tydligen i sitt normalutförande är en app till iPhone/iPad och då heter filebrowser.

Nu till Aplle tv 4 så klarar den foto jpgformat, mp3 och .avi och .mp4 och .nov i filmformat. Att den inte klarar mer har de skitit i att nämna på appsidan i appstore i appletv4. Så jag köpte den och den klarar inte .mkv Vad ska man annars visa i en appletv4? avi?
    Så snabbt in och lura lite folk som tror att de kan dela filmer mm via sitt nätverk. Där anslöt den faktiskt snabbt och enkelt...

Snoball CCs avatar
    Namn
    Carl Cardell
    Reg.datum
    okt 2001
    Ok, men sidan i mobilen är iaf lurig med lägga till tv och på dumpen 1, 2 och 3. Har inte behövt göra det ännu, men det kommer.

Hittade en slarvkonverterad(?) app som heter filebrowsertv som tydligen i sitt normalutförande är en app till iPhone/iPad och då heter filebrowser.

Nu till Aplle tv 4 så klarar den foto jpgformat, mp3 och .avi och .mp4 och .nov i filmformat. Att den inte klarar mer har de skitit i att nämna på appsidan i appstore i appletv4. Så jag köpte den och den klarar inte .mkv Vad ska man annars visa i en appletv4? avi?
    Så snabbt in och lura lite folk som tror att de kan dela filmer mm via sitt nätverk. Där anslöt den faktiskt snabbt och enkelt...
    Nja lura och lura.. dom har aldrig stött mkv.

Jag kör Air Video HD appen i min ipad/iphone och air video server i macen (finns till pc också) funkar klockrent och jag kan visa filmer hos kompisar med apple TV m.m man streamar. kör full HD filmer utan problem

Jag gillar det har alltid mina hyrda filmer & serier från nätet med mig i fickan

Uppdatering:
    Förtydligande så kör jag airplay till Apple TVn från min ipad/iphone.
    Facebook

.
    Namn
    Kurt L
    Reg.datum
    dec 2003
    Jobb
    Offshore oljeplattformar
    Nej den sidan de sidan i mobilen är inte alls lurig bra du gör precis som det stod i bilden du länkade till, alltså gå till den websida de visade. Det blev lurigt först när du själv valde att inte göra som det stod utan fick egna idéer....

Hade du knappat in den adressen de angav, i din webläsare på din iPhone eller iPad, så hade du kommit direkt till rätt inloggningssida och kunnat knappa in koden korrekt. Klart.

Men du fick alltså för dig att göra nåt annat och så gick det galet. Det som antagligen är tänkt med inloggningen du hittade i YT-appen är att ansluta en SmartTV som har en YT-app installerad. Fast det var ju inte det du skulle göra nu utan ansluta en ATV4.

Vad hade du tänkt ha denna app till? Som remote eller för att kunna se filmer?

Apple kan nog inte beskyllas för lura någon alls vad gäller kompatibla format, så länge de klart och tydligt har en flik som heter ”Teknisk Info” i övre raden på sidan för ATV om du inte orkar klicka på den och läsa vad som står där..... Det är liksom inte svårt att hitta info om vilka format som stöds och en massa annan info om produkten, bara man vill och orkar.

Citat.
    Videoformat
    H.264-video upp till 1080p, 60 bilder/s, High Profile eller Main Profile nivå 4.2 eller lägre

H.264 Baseline Profile nivå 3.0 eller lägre med AAC-LC-ljud upp till 160 Kbit/s per kanal, 48 kHz, stereoljud i filformaten .m4v, .mp4 och .mov

MPEG-4-video upp till 2,5 Mbit/s, 640 × 480 pixlar, 30 bilder/s, Simple Profile med AAC-LC-ljud upp till 160 Kbit/s, 48 kHz, stereoljud i filformaten .m4v, .mp4 och .mov

Vill man spela .mkv eller några andra mer eller mindre obskyra format som ATV inte stöder så kan man skaffa en app som fixar det, finns flera olika för både Mac och iOS-enheter. Jag själv kör mestadels Beamer som idag finns i version 3 och kostar ca 150 kr och är enligt mig värd varenda spänn. Med Beamer på min Mac så kan jag dra-släppa nästan allt i formatväg till Beamer-ikonen och det spelas upp på min TV via mina ATV4.

Registered User
    Namn
    Gunnar L
    Reg.datum
    aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av Evil E Visa inlägg
    4. Känslig fjärr? Har inte jag märkt! Vad är det med folk och mobiler / fjärrkontroller? Har ni glidmedel på händerna, parkinsson, eller annat som gör att ni slänger omkring grejerna?
    Du har aldrig haft småbarn, va?
    Citat Ursprungligen postat av hasses Visa inlägg
    Besinna Er Förstör i Europas fördel o västerlandets förtidiga grav

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •