Bilsnack
Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 16 till 30 av 50
    .
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    dec 2003
    Jobb
    Offshore oljeplattformar
    Citat Ursprungligen postat av Norrhyttan Visa inlägg
    Du har aldrig haft småbarn, va?
    Det må så vara, men då få produkter av Apple är tänkta för just småbarn så blir det väl i första hand föräldrarnas sak att se till att deras barn inte kommer åt saker som de kanske inte ska fingra med. Det kanske innebär så lätt men vi kan ju inte heller designa allt för att klara allt vad barn kan ställa till med för då är det nog många produkter som blir rätt grovhuggna.

Registered User Norrhyttans avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    aug 2009
    Jobbar du på Apple, Tony? Jag riktade mig inte ens till dig, ville bara ge en alternativ förklaring till varför det går sönder saker för en del. Du behöver inte ta allt personligt, det här var inte ens kritik mot Apple!
    Citat Ursprungligen postat av hasses Visa inlägg
    Besinna Er Förstör i Europas fördel o västerlandets förtidiga grav

Smålänning r_o_ns avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    Lager- och distributionsansvarig på byggfirma.
    Citat Ursprungligen postat av CC Visa inlägg
    Nja lura och lura.. dom har aldrig stött mkv.

Jag kör Air Video HD appen i min ipad/iphone och air video server i macen (finns till pc också) funkar klockrent och jag kan visa filmer hos kompisar med apple TV m.m man streamar. kör full HD filmer utan problem

Jag gillar det har alltid mina hyrda filmer & serier från nätet med mig i fickan

Uppdatering:
    Förtydligande så kör jag airplay till Apple TVn från min ipad/iphone.
    Det var väl stundens irritation som visade sig. "Lura" var kanske lite starkt. Men det är ett gott försök iaf. Det går iaf väldigt lätt att navigera i filstrukturen bland mina, på pc, utdelade mappar. Däremot så tror jag de ville vara först. I apparna till telefon och padda är det mer av en "file browser" och mkv kan då spelas upp med annan app, typ vlc. Den delen finns ju inte i ATV4, men det kanske kommer en vlc även till ATV4, eftersom det redan finns till paddan och telefonen.

Smålänning r_o_ns avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    Citat Ursprungligen postat av KTL Visa inlägg
    Nej den sidan de sidan i mobilen är inte alls lurig bra du gör precis som det stod i bilden du länkade till, alltså gå till den websida de visade. Det blev lurigt först när du själv valde att inte göra som det stod utan fick egna idéer....

Hade du knappat in den adressen de angav, i din webläsare på din iPhone eller iPad, så hade du kommit direkt till rätt inloggningssida och kunnat knappa in koden korrekt. Klart.

Men du fick alltså för dig att göra nåt annat och så gick det galet. Det som antagligen är tänkt med inloggningen du hittade i YT-appen är att ansluta en SmartTV som har en YT-app installerad. Fast det var ju inte det du skulle göra nu utan ansluta en ATV4.

Vad hade du tänkt ha denna app till? Som remote eller för att kunna se filmer?

Apple kan nog inte beskyllas för lura någon alls vad gäller kompatibla format, så länge de klart och tydligt har en flik som heter ”Teknisk Info” i övre raden på sidan för ATV om du inte orkar klicka på den och läsa vad som står där..... Det är liksom inte svårt att hitta info om vilka format som stöds och en massa annan info om produkten, bara man vill och orkar.

Citat.

Vill man spela .mkv eller några andra mer eller mindre obskyra format som ATV inte stöder så kan man skaffa en app som fixar det, finns flera olika för både Mac och iOS-enheter. Jag själv kör mestadels Beamer som idag finns i version 3 och kostar ca 150 kr och är enligt mig värd varenda spänn. Med Beamer på min Mac så kan jag dra-släppa nästan allt i formatväg till Beamer-ikonen och det spelas upp på min TV via mina ATV4.
    Jag använde webbläsaren i telefonen. Stod inget om att det tvunget skulle vara dator...knappade in adressen som jag skulle, telefonen undrade om jag ville starta appen, vilket jag inte vill. Tog t.o.m. bort appen för att slippa frågan varenda gång. Det blev som jag skrev, inget annat. Är på gång att sälja miin MacBook Air så pc är för mig det datoralternativ jag kommer att ha framgent.

Men jag ska testa på datorns webbläsare, återkommer. Tack.

Snoball CCs avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    okt 2001
    Citat Ursprungligen postat av r_o_n Visa inlägg
    Den delen finns ju inte i ATV4, men det kanske kommer en vlc även till ATV4, eftersom det redan finns till paddan och telefonen.
    Ha inga förhoppningar dom vill inte stödja illegal fildelning och har gått ut offentligt att det är just därför Apple TV inte stödjer mkv filer t.ex.

men somsagt finns en mängd sett att komma runt det dock inte direkt i Apple TVn om man inte har en flashad variant. (tror inte det finns till 4an ännu)
    Facebook

Svensk Byggradio AB - När du behöver hyra eller köpa komradio

Evil Es avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2009
    Du har aldrig haft småbarn, va?
    Jorå. Men de har ändå inte lyckats bättre än jag med att ha sönder vare sig telefoner eller fjärrkontroller.
    Alla som generaliserar är idioter!

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av Evil E Visa inlägg
    Jorå. Men de har ändå inte lyckats bättre än jag med att ha sönder vare sig telefoner eller fjärrkontroller.
    Nä, de håller märkligt bra, trots huset fullt av småbarn här också. Men det kan nog vara en förklaring i en del fall.

Smålänning r_o_ns avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    Nya i-landsproblem.....
    Jag har en Pioneer VSX-922 Hembioförstärkare. Den är speciell på sitt vis (eller så är jag korkad).
    Iaf, jag har en digitalbox. Den kan jag koppla in i valfri HDMI-ingång på baksidan. Den hoppar igång vilken ingång jag än väljer.

Kopplar in ATV4 på samma ingång....stendött, man ser ju inte på den fula lilla svarta om den är igång, dioden lyser, men det gör den bara den har ström.

Sätter i hdmikabeln i den ingång jag använt till en dvdspelare innan.
    Trycker jag lite på ATV4-fjärren, tänkte om den ger bild på något iaf. Vad händer då...troligtvis skickas det någon signal, för hembion byter till ingången för digitalboxen och ett tvprogram sprider sig på tv:n.

Flyttar runt hdmikabeln i alla ingångar, t.o.m. den som jag normalt använder för digitalboxen. Stendött....

Hur vet man om den där lilla svarta lilla applegrunkan lämnar ifrån sig en signal med bild och ljud? Hade ett tv-program på med hdmi direkt i tv, trodde i min enfald att det skulle bli bild även via hembion.

Eller ska man som ett riktigt applefan skylla allt på Pioneer. Om sanningen ska fram så har jag en bärbar dator direktkopplad till tv:n p.g.a. samma problem.

Men en digitalbox, en blurayspelare fungerar direkt man sätter i hdmikabeln och trycker motsvarande knapp på fjärren.
    Inte en ATV4 Dessutom så börjar tv och hemmabioförstärkare hitta på egna saker när jag trycker på fjärren till ATV4, tro jag på något vis fått den att parasitera på tv och hembio, att den "lärt" sig något knapptryck.

Så hur får man bild och ljud på en ATV4 via en Pioneer hembio?

Baksida
    adsrfg.jpg

Evil Es avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2009

Någon här som har en AppleTv gen4?

Har du provat attköra in den direkt i tvn?

Edit. Såg nu att du gjort det, och att det lirade.

Känns spontant som ngn inställning som måste göras i Pioneeren.

Edit igen. Din bild funkade inte.

Smålänning r_o_ns avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    Hade allt man kopplar in i den funkat som Humax värsta digitalbox hade jag varit nöjd. Den pluggar man i n i någon av de fem ingångarna och väljer ingång på fjärren. Inte när det gäller ATV4

Så nu letar jag en annan reciever där grundkravet är att om man kopplar in en hdmi med bild och ljudsignal så ska det bara fungera rakt igenom. Denna Pioneer tröttnade jag på efter en vecka och inte fick datorn att lira genom den...

Men hade man tur så kanske någon i detta forum som har en Pioneer och begriper sig på den. Visst, den har airplay och en app som funkar som fjärr också, automatisk kalibrering. Men när inget lirar så skiter man i detta lull-lull....

Smålänning r_o_ns avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    Om inget annat så bättrar man på statistiken.
    Nu hittade jag en app som klarar mkv och undertexter. Då dök ett nytt problem upp för nätverksanalfabeten (=jag).

Har min stationära dator med win. 8 pro
    I den har jag bockat i och av och allt fungerar mellan min bärbara och denna stationära.
    Men nu, inne i appen, krävs jag på lösenord och användarnamn för att ansluta till min dator. Jag kan bläddra in i filstrukturen fram till .mkv-fieln. När jag klickar på den så ska jag skriva in användarnamn och lösenord. Finns inget, allt är öppet från datorn. Har ibland varit så från andra datorer i nätverket. Så hur slipper jag lösenord och användarnamn som jag inte ens har?

De 4 första bilderna är när jag bläddrar från ATV4 in på min stationära. Den sista är från min stationära om fildelningen.

( bilderna tagna med en iPhone, men det begriper väl alla eftersom de är felvända. P.g.a. forumets dåliga gränssnitt för att radera bilder kan jag inte ta bort dem heller...

yfujhgkjn.JPG
    Bifogade bilder Bifogade bilder

Evil Es avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2009
    Nu vet jag inte hur det funkar på pc, men du har förmodligen ett admin användarnamn och password du fyllt i när du fick el. installerade datorn. Inget som har med nätverk att göra mao.

Smålänning r_o_ns avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    Citat Ursprungligen postat av Evil E Visa inlägg
    Nu vet jag inte hur det funkar på pc, men du har förmodligen ett admin användarnamn och password du fyllt i när du fick el. installerade datorn. Inget som har med nätverk att göra mao.

Det finns ett konto på den stationära. Det står att det är med lösenord, men på något vis har jag förbigått det eftersom jag aldrig behövt skriva in det. Jag har aldrig behövt dessa uppgifter från den laptop jag har eller från min MacBook eller iPad. Kommer åt filerna iaf. Men från ATV4 så krävs jag på användarnamn och lösenord.

Jag har DHCP i nätverket, kan det bli så här om man inte ligger i samma ip-serie? Ska man lägga statiskt ip på en ATV4? Om ja, hur då isf?

.
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    dec 2003
    Jobb
    Offshore oljeplattformar
    Jobbar du på Apple, Tony? Jag riktade mig inte ens till dig, ville bara ge en alternativ förklaring till varför det går sönder saker för en del. Du behöver inte ta allt personligt, det här var inte ens kritik mot Apple!

Varför denna sura attityd? Skrev jag det minsta surt eller kränkande mot dig?

Har inte jag samma rätt svara på vilka inlägg jag vill i ett diskussionsforum som du? Eller får man endast svara på inlägg som är direkt riktade till en själv?

Varför måste du komma med det ytterst fåniga tramset med att fråga om man jobbar på Apple? Får man inte skriva nåt om Apple som inte är negativt utan att då direkt få sådana larviga påhopp om att man kanske jobbar hos Apple?

Nej jag tog inget av vad du skrev som nåt personligt, eller kritik mot Apple, utan jag precis som du själv, ville bara ge en förklaring. Är det förbjudet för mig menar du?

Fakta är att har man småbarn så kan det ske vad tusan som helst, men det är då i första hand de vuxnas ansvar att se till att saker som det inte är lämpligt att de småbarnen får härja med själva, inte är åtkomliga för dem. Säger inte att det alltid är så lätt, men det är trots allt så det är.

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    aug 2009
    Varför måste du komma med det ytterst fåniga tramset med att fråga om man jobbar på Apple?
    På grund av nedanstående citat. Och för att du alltid tar allt som handlar om Apple så otroligt personligt.
    Det kanske innebär så lätt men vi kan ju inte heller designa allt för att klara allt vad barn kan ställa till med för då är det nog många produkter som blir rätt grovhuggna.
    Det känns inte som du läste mitt inlägg heller. Du skriver "får man inte", "är det förbjudet", "har jag inte samma rätt" och en massa liknande formuleringar. Precis som om jag försökt förbjuda dig att ha åsikter. Det har jag inte. Det enda jag undrade var varför du tar så hårt på allt som vänder sig mot Apple.
    Jag gillar Apple, har iPhone, iPad, MacBook Pro och Apple TV. Som det ser ut idag skulle jag inte kunna tänka mig en annan telefon eller annan dator. Men jag är inte fanatisk, jag ser nackdelarna. En del nackdelar kan jag svälja utan problem, andra stör mig mer. Än så länge överväger fördelarna, eller rättare sagt - konkurrenternas nackdelar är ännu fler.

Det inlägg du vände dig mot och citerade var som sagt ett försök att hitta en orsak till att en del förbrukar telefoner och fjärrkontroller snabbare än andra. Då måste du rycka ut med riddarlansen och förklara att Apple inte alls gör barnleksaker och att det är föräldrarnas ansvar att hålla ungarna borta från prydligt designade fjärrkontroller.
    Mitt korta inlägg syftade inte alls till ett upprop för att Apple ska designa om alla sina grejer till stryktåliga barnleksaker.

För övrigt snor mina ungar fjärrkontroller och mobiler så ofta de kommer åt, men inget har gått sönder. Deras iPad får så ohyggligt mycket stryk, speciellt av minstingen, men den har överlevt fyra år. Så, ja ... jag undrar också hur en del förbrukar telefoner i rasande takt.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •