Nya i-landsproblem.....
Jag har en Pioneer VSX-922 Hembioförstärkare. Den är speciell på sitt vis (eller så är jag korkad).
Iaf, jag har en digitalbox. Den kan jag koppla in i valfri HDMI-ingång på baksidan. Den hoppar igång vilken ingång jag än väljer.
Kopplar in ATV4 på samma ingång....stendött, man ser ju inte på den fula lilla svarta om den är igång, dioden lyser, men det gör den bara den har ström.
Sätter i hdmikabeln i den ingång jag använt till en dvdspelare innan.
Trycker jag lite på ATV4-fjärren, tänkte om den ger bild på något iaf. Vad händer då...troligtvis skickas det någon signal, för hembion byter till ingången för digitalboxen och ett tvprogram sprider sig på tv:n.
Flyttar runt hdmikabeln i alla ingångar, t.o.m. den som jag normalt använder för digitalboxen. Stendött....
Hur vet man om den där lilla svarta lilla applegrunkan lämnar ifrån sig en signal med bild och ljud? Hade ett tv-program på med hdmi direkt i tv, trodde i min enfald att det skulle bli bild även via hembion.
Eller ska man som ett riktigt applefan skylla allt på Pioneer. Om sanningen ska fram så har jag en bärbar dator direktkopplad till tv:n p.g.a. samma problem.
Men en digitalbox, en blurayspelare fungerar direkt man sätter i hdmikabeln och trycker motsvarande knapp på fjärren.
Inte en ATV4 Dessutom så börjar tv och hemmabioförstärkare hitta på egna saker när jag trycker på fjärren till ATV4, tro jag på något vis fått den att parasitera på tv och hembio, att den "lärt" sig något knapptryck.
Så hur får man bild och ljud på en ATV4 via en Pioneer hembio?
Baksida
Bifogad fil 98870