Bilsnack
Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 31 till 45 av 50
    Snoball CCs avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    okt 2001
    Citat Ursprungligen postat av r_o_n Visa inlägg
    Om inget annat så bättrar man på statistiken.
    Nu hittade jag en app som klarar mkv och undertexter.
    Har du provat air video hd som jag tipsade om den stödjer undertexter också, Enda somsagt att du måste streama via tex ipad/iphone med airplay. Programmet man installerar på datorn är enkelt och man väljer bara vilka mappar den ska dela ut.

sen kan man välja undertext eller inte eller vilken undertext om det finns flera.
    Facebook

Svensk Byggradio AB - När du behöver hyra eller köpa komradio

Smålänning r_o_ns avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    Lager- och distributionsansvarig på byggfirma.
    Jag får tacka alla er som svarat i tråden. Även ni som diskuterat med varandra har hjälpt till. Jag är faktiskt oerhört tacksam. Så den biten att man kan fråga på Z numera annat namn fungerar fortfarande.
    Tack.
    Jag hittade "the holy Graal " bland strömmande appar. Inga problem med nätverket längre. Appen hämtar t.o.m. textinfo och cover-bild på filmer och tv-program.

Denna ATV4 är nog, nu, den Applegrej jag är odelat positiv till. Otroligt lättnavigerad, en glid-och-tryckknapp och en bakåtknapp och en pause gör nästan allt.

Med appen på länkarna, de tar 107kr för den, värd varenda öre. Gratisvarianten gör allt utom spela upp materialet.
    Denna app, om man har flera avsnitt, lägger det med lägst S0E0 som första exempel och radar upp alla nedanför.

Så har ni en ATV4 och kör lite halvsuspekta (ursprungsmässigt) mkv och övriga videoformat skaffa Infuse

Infuse för Apple TV 4 är här! | iPhoneGuiden

Infuse 4 for Apple TV - Now Available | FireCore

Nu ska jag ta med min bärbara dator och min ATV4 till ElGiganten och så ska jag ge dem en maxbudget på en hembioreciever och be dem visa mig en som man bara sätter i hdmisladden fårn mina källor så fungerar det...

Någon som behöver en avancerad hembioreciever från 2012, en Pioneer VSX-922?

.
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    dec 2003
    Jobb
    Offshore oljeplattformar
    Jag använde webbläsaren i telefonen. Stod inget om att det tvunget skulle vara dator...knappade in adressen som jag skulle, telefonen undrade om jag ville starta appen, vilket jag inte vill. Tog t.o.m. bort appen för att slippa frågan varenda gång. Det blev som jag skrev, inget annat. Är på gång att sälja miin MacBook Air så pc är för mig det datoralternativ jag kommer att ha framgent.

Men jag ska testa på datorns webbläsare, återkommer. Tack.
    Ja hade du följt det som stod så hade det ju blivit riktigt, men du bestämde dig för att du inte ville starta appen....

Jag testade nyss, knappade in den angivna adressen i min iPhones webläsare, fick frågan om jag vill öppna sidan i YT-appen och klickar ja, och då kommer det upp en inloggningssida där man kan knappa in siffror och bokstäver. Samma sak sker på iPad. Och man blir inloggad och sen funkar YT på ATV4

.
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    dec 2003
    Jobb
    Offshore oljeplattformar
    Nya i-landsproblem.....
    Jag har en Pioneer VSX-922 Hembioförstärkare. Den är speciell på sitt vis (eller så är jag korkad).
    Iaf, jag har en digitalbox. Den kan jag koppla in i valfri HDMI-ingång på baksidan. Den hoppar igång vilken ingång jag än väljer.

Kopplar in ATV4 på samma ingång....stendött, man ser ju inte på den fula lilla svarta om den är igång, dioden lyser, men det gör den bara den har ström.

Sätter i hdmikabeln i den ingång jag använt till en dvdspelare innan.
    Trycker jag lite på ATV4-fjärren, tänkte om den ger bild på något iaf. Vad händer då...troligtvis skickas det någon signal, för hembion byter till ingången för digitalboxen och ett tvprogram sprider sig på tv:n.

Flyttar runt hdmikabeln i alla ingångar, t.o.m. den som jag normalt använder för digitalboxen. Stendött....

Hur vet man om den där lilla svarta lilla applegrunkan lämnar ifrån sig en signal med bild och ljud? Hade ett tv-program på med hdmi direkt i tv, trodde i min enfald att det skulle bli bild även via hembion.

Eller ska man som ett riktigt applefan skylla allt på Pioneer. Om sanningen ska fram så har jag en bärbar dator direktkopplad till tv:n p.g.a. samma problem.

Men en digitalbox, en blurayspelare fungerar direkt man sätter i hdmikabeln och trycker motsvarande knapp på fjärren.
    Inte en ATV4 Dessutom så börjar tv och hemmabioförstärkare hitta på egna saker när jag trycker på fjärren till ATV4, tro jag på något vis fått den att parasitera på tv och hembio, att den "lärt" sig något knapptryck.

Så hur får man bild och ljud på en ATV4 via en Pioneer hembio?

Baksida
    Bifogad fil 98870

Vet inte vad som är problemet här, men du har fel det du skriver om lampan på ATV4, den lyser inte bara den har ström, utan lampan indikerar att ATV4 är PÅ, så lyser lampan så är ATV4 på.

Det finns en standard för styrsignal i HDMI, som gör att t ex TV-apparater kan slås på och eller byta till rätt ingång när man t ex slår på strömmen på en DVD-spelare och den är ansluten till TV med HDMI. Ofta kan man avaktivera denna funktion i TV'n eller i den anslutna enheten. Sen får man starta och välja ingång själv vilket kan vara bra ibland då det kan vara irriterande om enheter slår av och på sig när en annan enhet slår av eller på.

Det verkar inte finnas någon sådan inställning i ATV4 även om jag har för mig att jag sett det, men jag kanske slog av det på min TV istället.

Ibland kan det finnas en sådan funktion i bara vissa HDMI-anslutningar men inte i alla, då får man välja vilken kontakt man vill ansluta enheten till

.
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    dec 2003
    Jobb
    Offshore oljeplattformar
    Citat Ursprungligen postat av Norrhyttan Visa inlägg
    På grund av nedanstående citat. Och för att du alltid tar allt som handlar om Apple så otroligt personligt.

Det känns inte som du läste mitt inlägg heller. Du skriver "får man inte", "är det förbjudet", "har jag inte samma rätt" och en massa liknande formuleringar. Precis som om jag försökt förbjuda dig att ha åsikter. Det har jag inte. Det enda jag undrade var varför du tar så hårt på allt som vänder sig mot Apple.
    Jag gillar Apple, har iPhone, iPad, MacBook Pro och Apple TV. Som det ser ut idag skulle jag inte kunna tänka mig en annan telefon eller annan dator. Men jag är inte fanatisk, jag ser nackdelarna. En del nackdelar kan jag svälja utan problem, andra stör mig mer. Än så länge överväger fördelarna, eller rättare sagt - konkurrenternas nackdelar är ännu fler.

Det inlägg du vände dig mot och citerade var som sagt ett försök att hitta en orsak till att en del förbrukar telefoner och fjärrkontroller snabbare än andra. Då måste du rycka ut med riddarlansen och förklara att Apple inte alls gör barnleksaker och att det är föräldrarnas ansvar att hålla ungarna borta från prydligt designade fjärrkontroller.
    Mitt korta inlägg syftade inte alls till ett upprop för att Apple ska designa om alla sina grejer till stryktåliga barnleksaker.

För övrigt snor mina ungar fjärrkontroller och mobiler så ofta de kommer åt, men inget har gått sönder. Deras iPad får så ohyggligt mycket stryk, speciellt av minstingen, men den har överlevt fyra år. Så, ja ... jag undrar också hur en del förbrukar telefoner i rasande takt.
    Ja du, när jag skrev VI så menade jag ju just vi alla, inte att det skulle vara nåt internt på Apple.....

Jag är i övrigt lik dig, är inte alls nån fanatiker i Apple, man kan faktiskt gilla Apples grejor, en del av dem men inte alla, och diskutera om och runt dem utan att vara fanatiker.

Jag har en massa olika grejor från olika tillverkare hemma, allt är inte Apple om du tror det. Även jag ser både för o nackdelar i och runt Apples grejor.

Smålänning r_o_ns avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    Citat Ursprungligen postat av KTL Visa inlägg
    Ja hade du följt det som stod så hade det ju blivit riktigt, men du bestämde dig för att du inte ville starta appen....

Jag testade nyss, knappade in den angivna adressen i min iPhones webläsare, fick frågan om jag vill öppna sidan i YT-appen och klickar ja, och då kommer det upp en inloggningssida där man kan knappa in siffror och bokstäver. Samma sak sker på iPad. Och man blir inloggad och sen funkar YT på ATV4
    Ska kolla detta ikväll igen, Kurt, tack.

Smålänning r_o_ns avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    Någon som behöver en avancerad hembioreciever från 2012, en Pioneer VSX-922?
    Köpte en Yamaha 5.1 Surround Receiver RX-V479 istället.
    RX-V479 - AV Receivers/Förstärkare - Yamaha - Sverige

Evil Es avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2009
    Här går det undan!
    Alla som generaliserar är idioter!

Smålänning r_o_ns avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    Citat Ursprungligen postat av Evil E Visa inlägg
    Här går det undan!
    Har sålt min MacBook Air....så det får bli något annat....

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    aug 2002
    Tack för tipset om infuse. Köpte appen idag för 9,99 dollar och det var den väl värd. Guld värt att få text på sina serier/filmer

Smålänning r_o_ns avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    Citat Ursprungligen postat av nothing Visa inlägg
    Tack för tipset om infuse. Köpte appen idag för 9,99 dollar och det var den väl värd. Guld värt att få text på sina serier/filmer
    Resume på allt med. Dessutom så lägger den upp en filstruktur, inte fysiskt, utan mer som när iTunes drar ihop ett album av egentligen lösa låtar. Har jag, låt säga, 10 avsnitt av en serie i S01, då skapas en "mapp" och alla avsnitt samlas i den och listas med avsnittsnamn och även presentation av skådespelare och en kort info om handling. Denna presentation är även på filmer.

Som XBMC, ungefär, i gränssnittet, snyggt och strukturerat.
    Infuse - The Beautiful Way to Watch Videos | FireCore
    Läs på sidan...

Finns denna för nedladdning, pdf eller liknande? Hittar bara webbsidan.
    http://help.apple.com/appletv/?lang=sv&cid=CDM-EU-43852&cp=em-P0016951-348206&sr=em#/

.
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    dec 2003
    Jobb
    Offshore oljeplattformar

Finns denna för nedladdning, pdf eller liknande? Hittar bara webbsidan.
    http://help.apple.com/appletv/?lang=sv&cid=CDM-EU-43852&cp=em-P0016951-348206&sr=em#/
    Verkar inte finnas som pdf än, hittar till den äldre ATV. Men du kan spara den genom att lägga till den på hemskärmen på en iPad/iPhone så den blir som en app-ikon, genom att klicka på dela-knappen och välja ”Lägg till på hemskärm”

På datorn, ja en Mac då men du har ju sålt din, så kan du spara den som webarkiv.

I båda fallen så kan du sen öppna och läsa bara du har internet tillgängligt.

Det brukar annars gå att spara ner till iBooks på iOS, då blir det en pdf, men verkar tyvärr inte funka nu med denna manual, blir bara första sidan.

Smålänning r_o_ns avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    Verkar inte finnas som pdf än, hittar till den äldre ATV. Men du kan spara den genom att lägga till den på hemskärmen på en iPad/iPhone så den blir som en app-ikon, genom att klicka på dela-knappen och välja ”Lägg till på hemskärm”

På datorn, ja en Mac då men du har ju sålt din, så kan du spara den som webarkiv.

I båda fallen så kan du sen öppna och läsa bara du har internet tillgängligt.

Det brukar annars gå att spara ner till iBooks på iOS, då blir det en pdf, men verkar tyvärr inte funka nu med denna manual, blir bara första sidan.
    Tack, varför tänkte jag inte på paddan. Nu ligger den där.

.
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    dec 2003
    Jobb
    Offshore oljeplattformar
    Apple släppte en uppdatering igår till ATV4 och nu funkar iOS Remote-appen till ATV4

Smålänning r_o_ns avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    Apple släppte en uppdatering igår till ATV4 och nu funkar iOS Remote-appen till ATV4
    Vad heter appen mer spercifikt? För de två på appstore på min telefon fungerar iaf inte trots uppdaterad ATV4

Btw så har detta släppts som en app. 35 betalkanaler, + 7 gratis. En gratis rovmånad efter provmånaden har med de 7 kanalerna (Inga höjdare någon av dem).
    Magine

Magine_Free.jpg

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •