2+1 => 2+2 med bussfil 222'an?
Bilsnack
Resultat 1 till 11 av 11
    Registered User Gurres avatar
    Namn
    Gustaf S
    Reg.datum
    jun 2001

2+1 => 2+2 med bussfil 222'an?

Som i topic, de har ju byggt om ett bra tag nu, tyckte jag läste något om bussfil under rusningstrafik?

Förut var det 90 och 2+1 mellan Mölnvik Insjön. Nu fattar jag att det ska bli 2+2 med reserverat/bussfil till höger.

Eftersom man 99% kör rusningstid, innebär det då inte för oss vanliga bilister att det i princip blir 1+1. En försämring dvs?

350nm och 240 boxer häst är ju alltid kul

Senior user User219s avatar
    Namn
    .............
    Reg.datum
    jan 2003
    Jobb
    Kanelbullekonsult
    Tanken är att det ska bli färre bilar då fler väljer buss.
    Jag fixar din A/C

Namn
    Gustaf S
    Reg.datum
    jun 2001
    Citat Ursprungligen postat av TheMPG Visa inlägg
    Tanken är att det ska bli färre bilar då fler väljer buss.
    OK, men var ska man köra om? Räcker ju med en som vill köra sakta så får man ligga i det tempot i 1-2 mil?

Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009
    Du kan ju förutsätta att inget görs för att förbättre för bilister, men det mesta görs för att förbättra för kollektivet. Suck it!

Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009
    Citat Ursprungligen postat av Gurre Visa inlägg
    OK, men var ska man köra om? Räcker ju med en som vill köra sakta så får man ligga i det tempot i 1-2 mil?
    Finns det vajer? Inte? Då så, bara att köra om när accet i Subban tillåter!

Namn
    Gustaf S
    Reg.datum
    jun 2001
    Citat Ursprungligen postat av Evil E Visa inlägg
    Finns det vajer? Inte? Då så, bara att köra om när accet i Subban tillåter!
    Det är en 2+2 nu, nästan klart, med en mycket tunn och fin cementbarriär i mitten.

Förut var det ju OK, då kunde man snällt vänta och sen köra om vid 2+1 delarna.

Förresten det bor mycket mysko folk här ute, folk som går över mittlinjen och sånt när det är 250-300m kvar innan det går tillbaka ihop (med kuggväxelprincipen).

En gång så låg jag lite bakom en volvo xc60 som körde prick 90, när de var ca 300m tänkte jag, ah jag klipper den, sen när jag var precis bakom fast i den andra filen så byter den över och lägger sig 3-5 decimeter in i min fil så att säga, jag hade 130 ungefär så jag väjde så mkt de gick var väl 5cm max till vajern det bara dammade till. Muppen vågade inte köra närmre än 200m bakom sen när det var kö.

Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009
    En gång så låg jag lite bakom en volvo xc60 som körde prick 90, när de var ca 300m tänkte jag, ah jag klipper den, sen när jag var precis bakom fast i den andra filen så byter den över och lägger sig 3-5 decimeter in i min fil så att säga, jag hade 130 ungefär så jag väjde så mkt de gick var väl 5cm max till vajern det bara dammade till. Muppen vågade inte köra närmre än 200m bakom sen när det var kö.
    Folk alltså... Inget förvånar mig längre!

Var med om en liknande grej i Holland (f.ö. det värsta landet i Europa att köra i, som om varenda kotte rökt träd, kör sakta som fan... överallt... hela tiden!)

Många år sen iofs, men iafl. Ligger i 180-ish på en i det närmaste tom motorväg. Ca 1km längre fram ligger en lastbil i h-fil, bakom den en personbil. När personbilen ser mig komma i hög hastighet går han ut i v-fil för att köra om lastbilen. Trodde jag. Men nej då, han gick bara ut för att blockera min framfart, han låg jämnsides med lastbilen i flera mil, köerna bakom blev minst sagt omfattande. Tillslut blev det en omkörning i väggrenen, ung, dum och hetsig som man var.

Namn
    Gustaf S
    Reg.datum
    jun 2001
    Nu ändrar sig Trafikverket och de blir ingen gräddfil för bussarna står det i Nacka Värmdö Posten idag.

Lite oväntat står trafikpolisen i Nacka på min sida i denna fråga. (allt är förlåtet nu).

Det hade tydligen blivit episka köer som smittat av sig halvvägs ut på Värmdölandet pga bygget.

Fan va glad jag är nu Bilismen har segrat

Administrator Eriks avatar
    Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006
    Nu ändrar sig Trafikverket och de blir ingen gräddfil för bussarna står det i Nacka Värmdö Posten idag.

Lite oväntat står trafikpolisen i Nacka på min sida i denna fråga. (allt är förlåtet nu).

Det hade tydligen blivit episka köer som smittat av sig halvvägs ut på Värmdölandet pga bygget.

Fan va glad jag är nu Bilismen har segrat
    Har en vän som sov över på sitt landställe på Saltarö här om veckan. Han intygade att det var stillastående kö utanför fönstret på grusvägen tilomed.

Vad sägs om kommande broavgift på Skuru Bron då?
    BILSNACK | crew

Namn
    Gustaf S
    Reg.datum
    jun 2001
    Citat Ursprungligen postat av Erik Visa inlägg
    Har en vän som sov över på sitt landställe på Saltarö här om veckan. Han intygade att det var stillastående kö utanför fönstret på grusvägen tilomed.

Vad sägs om kommande broavgift på Skuru Bron då?
    Det har jag inte orkat sätta mig in i en, men har du information om det så skriv gärna. Fan man skulle åka buss ibland det kan stå en del vettigt i de dära gratistidningarna!

Vet du nåt?

Förargelseväckandekörstil Nisse Järnets avatar
    Namn
    Nisse J
    Reg.datum
    dec 2001
    Jobb
    IT/Digital Signage
    Snart får man ta båten till stan :P Inga lapplisor eller trängselskatter!
    3:a USR 2007
    3:a Team Insane Racing 2007
    3:a Nattracet Cup 2008
    Finalist Nattracet Cup 2009
    4:a Norr vs Söder 2009
    http://www.pure-pf.com
    http://www.nordicmilitarytraining.se

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg