Hej. har skaffat mig en mustang Gt500 och vill ha lite tips o trix till nästa sommar vad som man kan göra
Garaget | Ford Mustang GT500 (2012)
Hej. har skaffat mig en mustang Gt500 och vill ha lite tips o trix till nästa sommar vad som man kan göra
Garaget | Ford Mustang GT500 (2012)
Ingenting den är sjukt snygg:-) grattis!
GARAGET 9kdso1 1.0 - 2.Kod:0
Bränna gummi!!?
Och till nästa rubrik kan du väl vara lite mer specifik så man förstår vad tråden handlar om, du har ju trotts allt vart här inne ett tag :O
Tex: Söker tips och trix kring Mustang Gt500
Ett nytt riktigt fläskigt avgassystem?
BILSNACK | crew
Yes, I'm goin' to hell.
But fuck it, it's gonna be warm and I'm gonna know people there.
Beror väl lite på hur den ska användas, ska den inte vara en "daily driver" så är ju nått trevligt avgassystem ett måsteSen finns det väl massor med trevliga trimprylar till de där bilarna, personligen skulle jag hålla mig till något lite enklare med avgassystem, insug, lite snabbare snurr på kompressorn och en mappning. Såvida man inte vill gå helt bananas och plöja ner en smärre förmögenhet och köra +1000hk
![]()
/Thomas
Byggt AC Cobra, 100-200 5,5sek, 285km/h på GPS
Finns hur mycket som helst att göra, det är helt enkelt plånboken som bestämmer! Men det finns mycket skit där ute som kostar flis men gör nada så se upp med det.
Jag har byggt säkert 100 GT500 av olika årsmodeller och olika nivåer, allt från enkla bolt-ons till 1000hk så jag har sett och gjort det mesta.
Motor och koppling klarar 800hp utan problem med rätt saker och rätt mappad, men en dålig mapp kan också förgöra en annars standard motor så det är som sagt viktigt med vem man använder sig av.
Mest prisvärt är ett färdigt 100hk kit inkl mapp, sen ett axle-back för lite mer ljud.
Headers mid-pipe mm gör väldigt lite för en bil under 700-800hk, men kostar rätt mycket så det är lite upp till dig var du vill lägga pengarna.
Roliga och lättrimmade bilar, grattis till ett fint ex!