Bilsnack
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 16 till 22 av 22
    Administrator Eriks avatar
    Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006
    Citat Ursprungligen postat av TheMPG Visa inlägg
    Tror du att det är någon välgörenhet? Varför skulle någon som vill sälja vidare något, köpa in den varan för samma pris som den säljs?
    Precis!

Jag har rätt bra koll på Icas inköpspriser. Kan ta ett exempel på en produkt dom köpte in för 69kr och hade 169 - 185kr i pris ut mot kund. Billigare produkt med inköpspris på 18kr tog dom 59 - 69kr för.

Ingen välgörenhet inte
    BILSNACK | crew

Dalmas i exil AXL72s avatar
    Namn
    Axelsson
    Reg.datum
    maj 2003
    Frågan är varför man skulle vilja sälja sin bil till ett företag som i sin tur ska sälja bilen till en handlare som i sin tur ska sälja bilen, när man lika gärna kan sälja sin bil direkt till företag nummer två?
    - POLO R WRC 2014 -

Registered User
    Namn
    Peter F
    Reg.datum
    feb 2016
    Det är väl fortfarande blocket som gäller om man skall krama ur de sista kronorna ur bilaffären. Jag förstår själv inte varför man kan tänka sig att släppa 10-20-30 000 kronor bara för att undvika att ha lite (o)social kontakt. Ett gäng mail, några telefonsamtal och en eller två visningar av bilen. För att få ut kanske 20 000 kronor mer än hos en handlare. Det är rätt bra timpeng.

Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009
    Citat Ursprungligen postat av badopel Visa inlägg
    Det är väl fortfarande blocket som gäller om man skall krama ur de sista kronorna ur bilaffären. Jag förstår själv inte varför man kan tänka sig att släppa 10-20-30 000 kronor bara för att undvika att ha lite (o)social kontakt. Ett gäng mail, några telefonsamtal och en eller två visningar av bilen. För att få ut kanske 20 000 kronor mer än hos en handlare. Det är rätt bra timpeng.
    Jag är helt överens med dig om detta. Så jävla jobbigt är det inte att sälja en bil på blocket! Har sålt allt möjligt där från en gammal högerstyrd Vauxhall (som f.ö. åkte till Afrika ngnstans) till nyare bilar. Det har aldrig varit några problem för mig.
    Alla som generaliserar är idioter!

Bladerunner Chefen Alabamas avatar
    Namn
    Per J
    Reg.datum
    maj 2002
    Säljer i princip aldrig till privatpersoner längre. Folk som ringer hela dygnet runt och alltid "eyy sista pris kompis...", ta ledigt från jobbet för div testpiloter i 95% utan pengar, tjafstjafs och åter tjafs, ta ledigt igen för att göra upp affären på bank (vill inte ha 2-300.000:- i knöliga tjugolappar hemma).
    Slutsats: Jobbar jag den tiden jag lägger ner så får jag in betydligt mer pengar till firman än de 10-30' jag skulle kunna få ut...
    Och då har jag inte räknat in den mentala tillfredsställelsen att slippa dessa j-a muppar

Franskbilsfanatiker. typ. zoddris avatar
    Namn
    Jonas S
    Reg.datum
    aug 2002
    Jobb
    problemlösare, Phoenix Foundation
    Citat Ursprungligen postat av AXL72 Visa inlägg
    Frågan är varför man skulle vilja sälja sin bil till ett företag som i sin tur ska sälja bilen till en handlare som i sin tur ska sälja bilen, när man lika gärna kan sälja sin bil direkt till företag nummer två?
    Gissningsvis får du loss pengar snabbare från viköperdinbil än från nån annan handlare. Vet inte riktigt hur många firmor som köper vanliga bruksbilar från privatperson utan de kanske hellre tar den som ett "säljuppdrag"?
    Citat Ursprungligen postat av irc.zatzy.com
    [17:28] <@Wernvall> Emperor2000 har du en rosa kitty tröjja jag kan låna ikväll??
    [17:29] <@Emperor2000> mja en röd

Registered User
    Namn
    Henke
    Reg.datum
    feb 2016
    Har sålt en av mina bilar via garantibil, fungerade klockrent!
    En förmånsbil är en tjänstebil som du använder privat.

Lockpriser

Lockades till en test/värdering efter att ha fått en preliminär värdering på 92.000kr på min Audi A4. Bokade tid och fick ett trevligt bemötande på teststationen. Testaren bedömde skicket som "utmärkt", vilket han sa var högsta bedömningen de hade.
    Jag fick därefter ett bud på 57.000kr som efter ett par dar höjdes till 59.000kr.
    Kändes inte seriöst med ett lockpris på 40% över.
    Jag hade tidigare ett bud på 85.000 från en privat köpare, dessutom.

Smålänning r_o_ns avatar
    Namn
    Ronnie L
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    Lager- och distributionsansvarig på byggfirma.
    Citat Ursprungligen postat av badopel Visa inlägg
    Funkar kanske perfekt i storstan. I mindre orter så är det inte alltid så lätt som du skriver. Hade ute en bil på blocket, populär liten cabbe - trodde jag. Fick dra ner 10000kr på priset jag satt från början, vilket ändå var många tusenlappar under den näst billigaste på blocket.
    jag kan förstå firmor som den det frågas efter, det blir enklare, men man tappar kanske mer förtjänst än om man annonserar själv. Det tog ca. en månad att få bilen såld. Cabbe i maj månad var inte lättsålt....

Big Fat Zatzy User
    Namn
    Christoffer R
    Reg.datum
    maj 2001
    Jobb
    Överlever
    En Skoda Fabia som jag fick 75 000:- på Blocket med många intressenter, ville de erbjuda 50 000:- för.

Lätt värt 25 000 att lägga ca 3 timmar på försäljning.
    "There is no substitute for cubic-inches"

Registered User
    Namn
    Maximilian.S
    Reg.datum
    apr 2010
    För den som vill nörda ner sig i deras siffror och bolagsstruktur så kan ni ladda hem senaste årsredovisningen här:
    https://www.hitta.se/f%C3%B6retagsin...+ab/5569850059

Även om vi "bilnördar" tycker det är en onödig tjänst så faller nog många för lockelsen att inte behöva göra något själv. Kan bero på behov av snabba pengar och kunskapsbrister.

Jag blev erbjuden 222300 för min 500 SL innan besiktning, efter besiktning i Sollentuna blev det 48000, fick svaret att listpriserna var på 48000, men inget svar på hur de kunde erbjuda 220000 i första läget. Skojarföretag.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •