Bilsnack
Resultat 1 till 9 av 9
    Rallyföraren carnagemans avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jan 2004
    Jobb
    Snickare

Rösta i valet 2016

Hej!
    Jag sprider denna i olika forum. Ingen politisk diskussion, jag vill bara göra en verklig opinionsundersökning då opinionsmätningar som publiceras ofta är långt från verkligheten.
    Kommentera inte, bara rösta, två frågor, anonymt

Opinionsundersökning riksdagsval 2016 | Voto.se

Mvh Johan

See Four
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    sep 2002
    haha vilket utslag

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2006
    "En verklig opinionsundersökning". Really?!?
    Hur och var sprids länken till undersökningen? Hur säkerställer du att det är folk från alla samhällsklasser och att hela landet täcks in, rent geografiskt?
    Vidare så var det 61 personer (med mig) som röstat, så du får ursäkta om jag håller t.ex. TNS Sifos undersökningar lite högre. Törs lova att de presenterar en bild som är långt mycket närmre verkligheten än detta.

Att du sen skriver "Kommentera inte" på ett diskussionsforum. Tja...

Evil Es avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2009

Rösta i valet 2016

Opinionsundersökningar som publiceras är inte långt ifrån verkligheten däremot kan man, vilket också utnyttjas, genom hur frågorna formuleras påverka utfallet till sin fördel.
    Alla som generaliserar är idioter!

Erat förtret Mitt nöje!
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Busschafför (beställnings trafik)
    man ska nog se alla undersökningar som en fingervisning. När man sen ska rösta så funderar man antagligen efter lite mer och kanske ändrar sig.

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jun 2006
    Det enda som är säkerställt är att SD är stora bland de som röstat här. Och att MP inte är jättepoppis

Erat förtret Mitt nöje!
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Busschafför (beställnings trafik)
    Citat Ursprungligen postat av any1 Visa inlägg
    Det enda som är säkerställt är att SD är stora bland de som röstat här. Och att MP inte är jättepoppis
    är väll så det ser ut på dom mesta undersökningarna.... sd plockar mängder med väljare... Jag hade hoppas att dom andra partierna vaknat upp och tar tag i sakerna så sd inte ska behövas men idag behöver dom komma in och fixa lite ordning på invandrar frågan. sen vad det resulterar i låter jag vara osagt.

sen hoppas jag verkligen att dom där miljötomtarna åker ut så det sjönger om det...
    i det stora hela så är politiken i sverige skit.. man får välja det som är minst sämst. så länge inte ett parti styr landet helt själv blir det bara pannkaka av allt.. Tror att det kommer sluta med att moderaterna och socarna styr landet. antingen blir det total fjasko eller så blir det jävligt bra...

Skaffat svennebil franges avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jan 2006
    Jobb
    Fd. korvgubbe, fd. spritlangare, fd. potatislangare, fd. säljare, fd. makaronikokare, numera skogsvårdstekniker.
    Citat Ursprungligen postat av Growe^^ Visa inlägg
    sen hoppas jag verkligen att dom där miljötomtarna åker ut så det sjönger om det...
    i det stora hela så är politiken i sverige skit.. man får välja det som är minst sämst. så länge inte ett parti styr landet helt själv blir det bara pannkaka av allt.. Tror att det kommer sluta med att moderaterna och socarna styr landet. antingen blir det total fjasko eller så blir det jävligt bra...
    Med tanke på att 93,1 % röstade mot MP senaste valet, och närmare 96% röstar mot dem idag enligt Yougov, så är det inte mer än rätt att de odemokraterna tar sitt pick och pack och lämnar regeringen snarast...
    Yes, I'm goin' to hell.
    But fuck it, it's gonna be warm and I'm gonna know people there.

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    okt 2005
    Hur går det till när en tidning eller TV skall få till en smaskig nyhet eller ohhh *love*.. en förstasida.
    Vad är i ropet jo Sossarna MP och SD.
    Så då väljer man de opinionsinstitut som visar siffrorna som man vill ha.
    Demoskop, YouGov, Novus, Sifo, SCB, Ipsos, United Minds och skop var några jag hittade och dom pekar inte åt samma håll.
    Vill man ha ett speciellt utslag så ordnar man med en egen undersökning där man tex frågar 10000 veganer och vips så har miljöpartiet 95,6% i nästa val.

Lite som när en bekant var med om en incident på ett flygplan.
    En reporter sprang runt och frågade minst 50 pers innan han fick napp hos en hysterisk tjej som ville vara med i tidningen som drog någon historia om hur hon var nära döden.

För att motorn lagt av när dom taxat ut...

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •