Felaktigt utförd operation, skadestånd, hur anmälqa? - Sidan 2
Bilsnack
Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 16 till 30 av 31
    Registered User
    Namn
    Carl
    Reg.datum
    jul 2010
    Citat Ursprungligen postat av Mercedes Visa inlägg
    Alltså...........Jag vet inte ifall jag ska skratta eller gråta? Tror ni att det är så jävla enkelt som ni säger? Skulle kunna hålla ett helt jävla föredrag för er. Det enda jag kan säga är att ni verkligen saknar kunskap inom ämnet. Om ni tror att det är så jävla lättlöst så kan ni ju passa på och lösa flyktingspolitiken när ni ändå är igång!
    Flyktingpolitiken är mycket enkel att lösa, nu är det för sent, men anledningen beror på naiva männikskor som du som kört landet i botten och vem har sagt att denna typ av operation är enkel?

Registered User
    Namn
    Carl
    Reg.datum
    jul 2010
    ...dubbelinlägg

räddar världen Solids avatar
    Namn
    Jesper A
    Reg.datum
    nov 2001
    Alltså...........Jag vet inte ifall jag ska skratta eller gråta? Tror ni att det är så jävla enkelt som ni säger? Skulle kunna hålla ett helt jävla föredrag för er. Det enda jag kan säga är att ni verkligen saknar kunskap inom ämnet. Om ni tror att det är så jävla lättlöst så kan ni ju passa på och lösa flyktingspolitiken när ni ändå är igång!
    Syftar du på operationen eller att gå ner i vikt utan operation?

Jag skulle utan problem hålla ett föredrag om varför man inte ska vara extremt överviktig och hur man med enkla medel utan medicin gör för att gå ner i vikt samt på vilka sätt det kommer förbättra ens hälsa och liv överlag.
    Vissa nöjer sig med svenskt och tyskt, vi andra dricker tjeckiskt

Registered User
    Namn
    Rigo Mortis
    Reg.datum
    maj 2004
    Citat Ursprungligen postat av Solid Visa inlägg
    Syftar du på operationen eller att gå ner i vikt utan operation?

Jag skulle utan problem hålla ett föredrag om varför man inte ska vara extremt överviktig och hur man med enkla medel utan medicin gör för att gå ner i vikt samt på vilka sätt det kommer förbättra ens hälsa och liv överlag.
    Jag är inte djupt insatt, men håller med den utbildningsnivå jag har med dig. Operera bort någonting som sitter i huvudet är inte rätt i min mening. Kan man inte sköta sin kropp frivilligt så blir det pannkaka att operera sig till ett tvång. Jag känner en handfull som gjort en bypass och några lär sig äta på det viset att de går upp i vikt igen. Man löser alltså inte problemet när man tar en genväg.

Något ännu sjukare är att operera in en kran, man skapar sig en legitim bullemi. Åt tills du storknar, öppna kranen och vipa kan du äta igen.... sjuuukaste på länge.

Unik fetmaoperation billig metod - Nyheter | SVT.se
    /Henke

Smålänning r_o_ns avatar
    Namn
    Ronnie L
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    Lager- och distributionsansvarig på byggfirma.
    Hon har iaf klarat av uppvakning efter op och håller på att hämta sig nu.

Visst är det risker, men när opererande läkare verkat ha gjort felaktigheter vid det initiala ingreppet, felaktigheter som ligger till grund för hennes nuvarande status. Detta enligt de läkare som nu försök "reparera" henne igen. Det är väl just för att de "mörkat" detta sedan hon fick första tarmvredet 1-2 veckor efter operationen som lite ligger till grund för att hon på något vis vill ha något för "sveda och värk". Att sätta åt en läkare är ju hart när omöjligt idag om man inte kan få en annan läkare att anmäla, typ...

Registered User
    Namn
    Rigo Mortis
    Reg.datum
    maj 2004
    Citat Ursprungligen postat av r_o_n Visa inlägg
    Hon har iaf klarat av uppvakning efter op och håller på att hämta sig nu.

Visst är det risker, men när opererande läkare verkat ha gjort felaktigheter vid det initiala ingreppet, felaktigheter som ligger till grund för hennes nuvarande status. Detta enligt de läkare som nu försök "reparera" henne igen. Det är väl just för att de "mörkat" detta sedan hon fick första tarmvredet 1-2 veckor efter operationen som lite ligger till grund för att hon på något vis vill ha något för "sveda och värk". Att sätta åt en läkare är ju hart när omöjligt idag om man inte kan få en annan läkare att anmäla, typ...
    Adderar att jag givetvis hoppas det går bra för er. Jag har precis kört samma visa med posten. Fick samma svar som du fått ungefär. Jag förstår att man känner sig spak när samma sak sker med människor. Behandlas ungefär som slit och släng. "köp en ny om det är så bråttom".
    /Henke

Lånar pappas bil
    Namn
    Jakub L
    Reg.datum
    apr 2008
    Enkelt är det inte men oftast mycket bättre än en OP. Det är det psykiska som måste ändras innan det fysiska. Jag liksom Solid skulle också kunna hålla ett (jävla)föredrag om kraftig viktnedgång. Har själv gått ner 55kg utan operation och vet andra som till och med gått ner 120kg utan. Operation är säkert billigare för samhället och därför gör man det. Så nej jag saknar definitivt ingen kunskap inom ämnet

Namn
    Jesper A
    Reg.datum
    nov 2001
    Håller med om att det handlar om inställning. Men hur är en operation billigare för samhället? Det kan jag verkligen inte hålla med om. Vill du förklara?

Min viktnedgång har garanterat sparat samhället en jävla massa kronor pga framtida (om 20-30-40 år?) läkarbesök. Samt att jag istället för att åka bil/kommunalt till jobbet 12 km springer eller cyklar, året om. Något som sparar samhället sjuka summor, då det rör sig ca 400 mil om året.

Har inte tagit ett piller, inte varit hos landstinget en minut eller bekostat den kommunala sektorn en krona. Endast betalat för 5 PT-timmar, köpt tre cyklar samt tillbehör för nära 100 lax (!) och gjort pannbenet tjockare under 3 års tid. Har dessutom nära 0 sjukdagar sedan jag började cykla och arbetsr mycket effektivare nu än då.

Lånar pappas bil
    Namn
    Jakub L
    Reg.datum
    apr 2008
    Antog att det var billigare i längden för samhället att operera alla Snabb lösning på problemet.

Skaffat svennebil franges avatar
    Namn
    Ragnar
    Reg.datum
    jan 2006
    Jobb
    Fd. korvgubbe, fd. spritlangare, fd. potatislangare, fd. säljare, fd. makaronikokare, numera skogsvårdstekniker.
    Citat Ursprungligen postat av unsuspected Visa inlägg
    Antog att det var billigare i längden för samhället att operera alla Snabb lösning på problemet.
    I ett par år, ja. Har flera bekanta som sedan tonåren aldrig ägt en cykel eller tagit bilen 200 meter till närbutiken för att köpa kakor, och levt mer eller mindre ENBART på McDonalds, kakor, chips och sockrad läsk, som nu i 30-årsåldern väger/vägt tresiffrigt. Och till slut fått operationen.

Och ja, de har rasat i vikt så de knappt gått att känna igen första halvåret/året. Men, sedan börjas det med en liten belönings-kaka till maten. Och en liten kaka till. Och så en liten belönings-cheesburgare... Och, nu efter drygt tre år väger de MER än vad de gjorde innan operationen. Och, som nu sitter och väntar på en ANDRA magsäcksoperation - på mindre än 5 år.

Visst fan finns det en hel del som kunnat sköta sig och klarat att lägga om kost och liv så pass att de behåller en sund normalvikt efter operationen - men tyvärr finns det minst lika många som INTE gör det, utan bara faller tillbaka i gamla vanor och samma fetma igen.
    Yes, I'm goin' to hell.
    But fuck it, it's gonna be warm and I'm gonna know people there.

Namn
    Jesper A
    Reg.datum
    nov 2001
    Citat Ursprungligen postat av unsuspected Visa inlägg
    Det är ju inte operationen i sig som gör viktminskningen. Utan att man slutar stoppa saker i pajhålet. Det går lika fort oavsett av vilken anledning man slutar göra det.

See Four
    Namn
    Stefan N
    Reg.datum
    sep 2002
    Citat Ursprungligen postat av frange Visa inlägg
    som nu sitter och väntar på en ANDRA magsäcksoperation - på mindre än 5 år.
    Vafan tar dom bort då? 2 meter av tunntarmen!??

Smålänning r_o_ns avatar
    Namn
    Ronnie L
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    Lager- och distributionsansvarig på byggfirma.
    Nu efteråt så orkar hon inte anmäla. Hon håller på att långsamt återhämta sig. Kan nu efter några veckor äta "vanlig" mat istället för den puré hon behövde innan.

Till den fortsatta diskussionen.
    Det de flesta opererade missar är den viktigaste föreskriften, förutom små portioner. Detta att man inte får dricka 30 minuter före/efter en måltid, inte en droppe till maten då. Dricker man så underlättar man för sig själv att äta mer eftersom dryck "smörjer" flödet, mna kna med ryck äta mer än man ska och inte tugga det så mycket som det behövs.

Registered User
    Namn
    Jonas L
    Reg.datum
    aug 2002
    Har inte orkat att svara tidigare. Känns inte så nödvändigt när alla har den inställningen mot operationer. Att folk säger att det är så lätt att gå ner i vikt, det är bara att äta och röra på sig. Sen ser man någon som kommenterat att dom gått ner 40kg.......Visst det har jag också gjort, flera ggr. Har inga problem att gå ner. Det svåra är att hålla vikten. Så alla som säger att det är lätt, kom tillbaka om ett par år och berätta hur det har gått? Jag har kämpat med min vikt i över 20år, kan inte räkna hur många ggr jag tränat och gått ner allt mellan 30-50kg. Dagens studier visat att "jojjobantning" är värre än att vara fet! Är väldigt lätt att säga att det bara är lathet som gör att man blir överviktig, men det finns många olika fel i kroppen som kan ställa till det. Jag har alltid rört på mig och har ett väldigt fysiskt krävande jobb! Jag går på gym 5dgr i veckan. Du kan ha fel på sköldskörteln tex.....Det finns många olika förklaringar. Väldigt många mår väldigt pskykiskt dåligt...ska det då vara rätt att "tillrättavisa" dom? Istället för att se en operation som en negativ sak. Försök se det posetivt, tänk på alla följd sjukdomar som dom blir av med. Ett ex är tex diabetes. 90% av dom som har opererat sig blir av med det. Sen har ni alla hjärt och kärlsjukdomar. Visst jag kan hålla med om att det finns personer som kanske inte har verkligen försökt och tagit op som hjälp. Sen att många säger att dom känner folk som har opererat sig som har gått upp i vikt igen är väldigt missvisande. Den operationen som är vanligast nu heter gastric bypass. Man tar inte bort någe, man kopplar bara om i tarmsystemet. Och det är väldigt sällsynt att folk kommer tillbaka till sin ursprungsvikt. Många förväxlar den med en operation som hette gastric banding. På den operationen så satte man en "gummisnudd" runt magsäcken som många kunde lyckas töjja ut! Gastric bypass tar man inte bort någe, man kan alltid återgå till ursprungsläget. Jag trodde vi levde på 2000talet och att fördommar var en myt. Sen det du säger om att inte dricka något innan mat eller efter mat är jävligt olika från person till person. Det är väldigt inviduellt hur personer reagerar. Det är lika med att kunna spy eller inte. Har man ätit något som man inte längre tål eller att man ätit för mycket eller ätit för snabbt så får man en såkallad "dumping" och det är inget trevligt ifall jagf säger så.
    För att avsluta denna diskussion så kan jag säga att det är lätt att döma innan man vet hela sanningen.

Registered User
    Namn
    Jonas L
    Reg.datum
    aug 2002
    Och jag hoppas verkligen på att det ordnar sig för din syster. Om du vill ta det privat så skriv gärna till mig så ska jag försöka hjälpa dig och din syster så mycket jag kan. Det gäller olika saker i olika län. Är väldigt insatt vart det finns rätt folk för att kunna få hjälp. Det finns inge hårdare ställe än Dalarna för att kunna få op.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •