Bilsnack
Resultat 1 till 14 av 14
    Snyggast på Zatzy! DanneHs avatar
    Namn
    Daniel H
    Reg.datum
    jul 2002

Identifiera bil från övervakningsfilm

Kollade på Brottsplats på TV4 ikväll och såg ett inslag om ett mord som skedde 2008 där man troligtvis filmat mördarnas bil med en övervakningskamera. Filmen är dålig men det kanske går att avgöra vilket märke och modell det är på bilen. Forensiker i all äre, men i detta fallet kanske forumets bilexperter kan lösa detta?

Polisen släpper nya bilder ? kan vara misstänkta mördarnas bil

Vad tror ni?

Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009
    Bra ide. Men stört omöjligt att se ngt annat än ett par ljuspunkter för mig på iphn 6 iafl. Ska ge det ett försök på dator sen, men kvalituttan på filmen lämnar ju lite att önska.

Smålänning r_o_ns avatar
    Namn
    Ronnie L
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    Lager- och distributionsansvarig på byggfirma.
    Såg programmet, tyckte det var väldigt smalt mellan lysena. Det borde väl utesluta pickuper, jänkare och suvar...
    Men polisen klarar ju inte ens av id p.g.a. den sunkiga filmkvalitéten

Smålänning r_o_ns avatar
    Namn
    Ronnie L
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    Lager- och distributionsansvarig på byggfirma.
    Såg programmet, tyckte det var väldigt smalt mellan lysena. Det borde väl utesluta pickuper, jänkare och suvar...
    Men polisen klarar ju inte ens av id p.g.a. den sunkiga filmkvaliteten.

Registered User
    Namn
    Filip G
    Reg.datum
    feb 2004
    Jobb
    -
    Onekligen något att bita i för bilnördarna. Det verkar vara en mellanstor sedan med rektangulära bakljus där bromsljusen sitter undertill. Klippet är ju från 2008, men bilen är sannolikt av äldre modell för den har inget bromsljus i bakrutan och inga signaturljus i strålkastarna fram.

Formerna tycker jag påminner om Volvo, men de väl alltid bromsljus i bakrutan?

Senast redigerat av Baskagge2 den 2016-03-18 klockan 02:23.

Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009

Identifiera bil från övervakningsfilm

90-tals Passat sedan?

Edit. Meh, bromsljusen i fönster. Kan iofs vara paj på bilen i klippet.

Administrator Eriks avatar
    Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006
    Sluttningen på baklysena får mig att tänka bmw 5serie-
    Namn:  bmw 5serie.png
Visningar: 1169
Storlek:  517,2 KB
    Namn:  BMW_E39_rear_20071019.jpg
Visningar: 1348
Storlek:  545,6 KB
    Namn:  BMW5Series-Sedan-51_6.jpg
Visningar: 1198
Storlek:  182,1 KB
    BILSNACK | crew

Skaffat svennebil franges avatar
    Namn
    Ragnar
    Reg.datum
    jan 2006
    Jobb
    Fd. korvgubbe, fd. spritlangare, fd. potatislangare, fd. säljare, fd. makaronikokare, numera skogsvårdstekniker.
    Citat Ursprungligen postat av r_o_n Visa inlägg
    Men polisen klarar ju inte ens av id p.g.a. den sunkiga filmkvalitéten
    Den genomsnittliga polisen är i många fall fruktansvärt inkompetent när det kommer såna här saker. För att ta ett exempel, minns ni för ett par veckor sedan när polisen hittade en "automatkarbin" i ett tiggarlägeri Hässleholm?

Jag såg bilden på vapnet i tidningsartikeln - och kunde på två sekunder avgöra att det var en soft air gun, på såna simpla saker som att den hade innerpipa med yttermått under 1cm - och en del andra saker som vem som helst som hanterat riktiga vapen BORDE kunna avgöra att det är en eldriven leksak det handlar om och INTE ett riktigt vapen... Men nej, det kunde inte polisen, utan den var tvungen att skickas på teknisk undersökning - som klargjorde att det var just en leksak...

"Polisen kom snabbt till platsen och tog med sig det misstänkta vapnet.
    – Personen som hittade det bedömde åtminstone att det inte rörde sig om något leksaksvapen, säger Lennart Green."
    Hittade misstänkt vapen i tiggarläger | Norra Skåne

Sååååååå. Förvänta er inte att polisen ska kunna identifiera bilen/bilmodellen på den ytterst kassa bilden där...
    Yes, I'm goin' to hell.
    But fuck it, it's gonna be warm and I'm gonna know people there.

Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009
    Inga fördomar här inte, men en lite äldre beemer känns ju inte främmande som färdmedel bland klientelet som gillar att tjäna sina pengar på den svartare sidan strecket.

Registered User
    Namn
    Martin M
    Reg.datum
    nov 2011
    för det första så hade det underlättat nått magiskt om polisen hade lagt upp ett identiskt foto i dagsljus som referens (givetvis utan bil). Jag tycker nämligen det ser ut som att det är fotat ut genom ett fönster med spröjs, precis där mittre bromsljuset borde sitta ser det väldigt mörkt ut i en lodrätt linje.

Annars håller jag med om att lampformen ser ut som en E36/E39.

Kör tjejbil.
    Namn
    Henrik K
    Reg.datum
    sep 2005
    Citat Ursprungligen postat av frange Visa inlägg
    Den genomsnittliga polisen är i många fall fruktansvärt inkompetent när det kommer såna här saker. För att ta ett exempel, minns ni för ett par veckor sedan när polisen hittade en "automatkarbin" i ett tiggarlägeri Hässleholm?

Jag såg bilden på vapnet i tidningsartikeln - och kunde på två sekunder avgöra att det var en soft air gun, på såna simpla saker som att den hade innerpipa med yttermått under 1cm - och en del andra saker som vem som helst som hanterat riktiga vapen BORDE kunna avgöra att det är en eldriven leksak det handlar om och INTE ett riktigt vapen... Men nej, det kunde inte polisen, utan den var tvungen att skickas på teknisk undersökning - som klargjorde att det var just en leksak...

"Polisen kom snabbt till platsen och tog med sig det misstänkta vapnet.
    – Personen som hittade det bedömde åtminstone att det inte rörde sig om något leksaksvapen, säger Lennart Green."
    Hittade misstänkt vapen i tiggarläger | Norra Skåne

Sååååååå. Förvänta er inte att polisen ska kunna identifiera bilen/bilmodellen på den ytterst kassa bilden där...
    Det var väll städaren som hittade vapnet som bedömde att det inte var en leksak?

Förargelseväckandekörstil Nisse Järnets avatar
    Namn
    Nisse J
    Reg.datum
    dec 2001
    Jobb
    IT/Digital Signage
    Citat Ursprungligen postat av Martin_M Visa inlägg
    för det första så hade det underlättat nått magiskt om polisen hade lagt upp ett identiskt foto i dagsljus som referens (givetvis utan bil). Jag tycker nämligen det ser ut som att det är fotat ut genom ett fönster med spröjs, precis där mittre bromsljuset borde sitta ser det väldigt mörkt ut i en lodrätt linje.

Annars håller jag med om att lampformen ser ut som en E36/E39.
    Kolla på filmen
    3:a USR 2007
    3:a Team Insane Racing 2007
    3:a Nattracet Cup 2008
    Finalist Nattracet Cup 2009
    4:a Norr vs Söder 2009
    http://www.pure-pf.com
    http://www.nordicmilitarytraining.se

Registered User
    Namn
    Martin M
    Reg.datum
    nov 2011
    Citat Ursprungligen postat av Nisse Järnet Visa inlägg
    Kolla på filmen
    Haha missa den

Då reviderar jag mitt svar omg och säger att det där är ingen Bmw, snarare nått i still med volvo 440 runt -90 till storlek och lampdesign, nästan fyrkantiga framlampor samt i nått läge på filmen ser det ut som att det sitter en separat bromsljuslampa "under" varje baklampa. Kanske bara är som kameran laggar alt reflexer.

Registered User
    Namn
    Nicolai Karlsson
    Reg.datum
    apr 2016
    Jag tycker ju det ser ut som peugeot baklampor typ 405 alt 205 från sent 80/tidigt 90 tal
    dom har ju setup med 2 övre positionsljus och en undre bromslampa samt ganska så fyrkantiga framlampor.
    sen är ju även bilarna ganska smala.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •