ÄNNU mer trängselskatt! - Sidan 3
Bilsnack
Sidan 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 31 till 45 av 63
  1. #31
    Smålänning r_o_ns avatar
    Namn
    Ronnie L
    Reg.datum
    maj 2005
    Ort
    Småland
    Jobb
    Lager- och distributionsansvarig på byggfirma.
    Inlägg
    17 099
    Man hör inte så mycket´gnäll från andra städer i *Sverige att ta upp det som ett riksproblem blir väl lite fel, kan jag tycka. Har man inte pengar till div. trafikåtgärder och annat i kommunen så får man väl höja den kommunala skatten eller mer vägtullar.

    Gillar man inte hur det sköts lokalpolitiskt så finns ju resten av riket att bo i.

  2. #32
    Registered User
    Namn
    Carl
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    105
    Citat Ursprungligen postat av r_o_n Visa inlägg
    Man hör inte så mycket´gnäll från andra städer i *Sverige att ta upp det som ett riksproblem blir väl lite fel, kan jag tycka. Har man inte pengar till div. trafikåtgärder och annat i kommunen så får man väl höja den kommunala skatten eller mer vägtullar.

    Gillar man inte hur det sköts lokalpolitiskt så finns ju resten av riket att bo i.
    Lösningen är att inte koncentrera jobben till dom tre storstäderna i Sverige utan låta landsorten växa, varför det är sånt problem idag är att politikerna gett incitament till att man ska flytta från landsorten, hade det funnits jobb hade nog många med mig flyttat direkt för det är många som bor i tex Sthlm pga dom har inget val om de ska få en inkomst att leva på.

    Det är rent kontraproduktivt att lokalisera mycket i Sthlm tex, det är långa resvägar för många, kollektivtrafiken är ett skämt med överfull tunnebana, bussar som inte håller tider, ja hela SL är ett skämt, dessutom måste många ha bilen i sitt arbete.

    Flera stora ledande företag är på väg lämna för att det är desutom svårt rekrytera personal till Sthlm då det är omöjligt få bostad för folk som kommer utifrån, bra tycker jag så får staden en känga och hoppas fler följer på så kanske det skapar nya vindar hos flera stora företag att flytta ut.

    Politikerna i staden har skapat problemet, samtidigt har vi vänstermupparna och miljömupparna som gör allt för att inte underlätta för näringslivet.

    Skatterna är redan för höga, dom flesta glömmer dessutom att på skatterna så har vi ändlösa avgifter på allt...

    Det måste finnas morötter i ett samhälle och att få folk att tycka om att gå till jobbet utan ångest över att halva lönen går till skatt, i mitt fall betalar jag 48% i månaden, det är inte OK.

    Småland är nog rätt trevligt och lugnt bo i om valet fanns, nu finns det tyvärr inte det för dom flesta här i stan.

  3. #33
    Registered User Gurres avatar
    Namn
    Gustaf S
    Reg.datum
    jun 2001
    Inlägg
    3 008
    Citat Ursprungligen postat av Likvid Visa inlägg
    massa bra text
    Väldigt bra synpunkter! Håller med 100%
    350nm och 240 boxer häst är ju alltid kul

  4. #34
    about:blank
    Namn
    Lars E
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    1 298
    Sedan har vi det ändlösa mantrat att Stockholm minsann är Sveriges motor punkt och resten av Sverige enbart ska vara synnerligen förnöjda att denna vinstmaskin existerar. Sedan att en huvuddel av alla stora bolag har sitt huvudkontor i Stockholm och därmed redovisar vinst i Stockholm men har produktionen på annan ort glömmer många. Framförallt i basnärningar, dessa näringar som rent krasst alltid varit och kommer att vara ryggraden i svenskt näringsliv. Att sedan (management)konsulter kan sälja (meningslösa)konsulttjänster till andra konsulter ger inte så mycket i slutändan.

    Det är på det stora hela rätt mycket som så här:

    Sent under lördagskvällen inträffade ett jordskalv längs Norrlandskusten. Skalvet hade en magnitud på 4,2 på richterskalan och kunde kännas från Umeå till Haparanda. I Sverige är inte jordskalv vanliga – tvärt om – trots det valde TV4 att inte nämna skalvet i sina nyhetssändningar under söndagen.

    "Vi valde att ta upp viktigare händelser som rör Stockholm. För här bor det flest människor" säger TV4.

    Men det kanske var ett sidospår i ämnet, för att återknyta till topic så har jag på riktigt inga problem med dessa skatter. Är beredd att betala mycket för att slippa spendera veckovis årligen i dessa köer.

  5. #35

    Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Upper East Side
    Inlägg
    5 050
    Citat Ursprungligen postat av Gurre Visa inlägg
    Väldigt bra synpunkter! Håller med 100%
    Japp. 100%

  6. #36
    Administrator Eriks avatar
    Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 389
    Mycket bra skrivet av flera i tråden!
    BILSNACK | crew

  7. #37
    Administrator Eriks avatar
    Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 389

  8. #38
    about:blank
    Namn
    Lars E
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    1 298
    "Syftet är att få in pengar till satsningar på kollektivtrafiken och att minska biltrafiken."

    Magdalena Andersson har nog svårt att få finanserna att gå ihop kan man tänka, har nog inte så mycket med kollektivtrafiken att göra.

  9. #39
    Registered User
    Namn
    Rikard A
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    105
    Klart dom måste få in mer pengar då utgifterna går i taket och Sveriges belåning ökar.
    Men enligt vissa går Sverige bättre än någonsin just nu vilket får mig att undra varför vi måste straffas mera?
    3,9% är så mycket att vi skulle kunna bygga förbifarter och tunnelbana utan problem.
    Peter Wolodarski: Vad sa du, går Sverige bra? Det kan inte stämma - DN.SE

    Jämfört med tredje kvartalet 2014 steg BNP med 3,9 procent, en siffra som överträffade prognosmakarnas förväntningar. Det är historiskt höga nivåer.
    Miljön kan vi glömma som argument eftersom vi då skulle köra etanol, gas eller få subventioner på elbilar.
    Men det kostar pengar och då är det inte aktuellt. Pengar skall rulla in oavsett.

    Ta en titt på Stockholm i google maps från ovan och säg att det inte finns plats att bygga en större stad max 30 minuter i från stadskärnan.
    Varför skall man då pressa in som hos mig ett höghus på vändplan?

    En bekant blev för ett par månader sedan delägare i ett byggbolag. Dom räknar med 10 ÅR från att dom bestämt sig för att bygga till det att dom tillåts sätta spaden i maken.

  10. #40

    Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Upper East Side
    Inlägg
    5 050
    Citat Ursprungligen postat av 0an Visa inlägg
    En bekant blev för ett par månader sedan delägare i ett byggbolag. Dom räknar med 10 ÅR från att dom bestämt sig för att bygga till det att dom tillåts sätta spaden i maken.
    Vad ska byråkraterna annars sysselsätta sig med?

  11. #41
    räddar världen Solids avatar
    Namn
    Jesper A
    Reg.datum
    nov 2001
    Ort
    Stockhome
    Inlägg
    1 564
    Citat Ursprungligen postat av Erik Visa inlägg
    Handen på hjärtat. Är du förvånad?

    Köerna har växt trots trängselskatter. Folk tar bilen fast de vet att de kastar bort upp till 1/8 av sin vakna tid i gångfart inuti en bil och väljer att hellre bli fetare och fattiga än att ta sig fram effektivt. Tråkigt men sant.

    Den här staden är fan uppfuckad och urkukad när det går snabbare att springa de 12 km till jobbet på morgonen än att sitta en timme i bilköer motsvarande sträcka.
    Vissa nöjer sig med svenskt och tyskt, vi andra dricker tjeckiskt

  12. #42
    Franskbilsfanatiker. typ. zoddris avatar
    Namn
    Jonas S
    Reg.datum
    aug 2002
    Ort
    Umeå&Jakobstad, Finland
    Jobb
    problemlösare, Phoenix Foundation
    Inlägg
    3 444
    På tal om trängselskatt så lyckades ju nån riktigt bra i Sundsvall.
    Tusentals fordon registrerades inte på Sundsvallsbron | Västerbottens-Kuriren

    "Oj hoppsan, kan det snöa här?"
    Citat Ursprungligen postat av irc.zatzy.com
    [17:28] <@Wernvall> Emperor2000 har du en rosa kitty tröjja jag kan låna ikväll??
    [17:29] <@Emperor2000> mja en röd

  13. #43
    Registered User
    Namn
    Simon S
    Reg.datum
    apr 2016
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    11
    Haha, Sundsvalls svar på Stockholms lokaltrafik, att bli helt överrumplad av snön och dess konsekvenser som om det vore något man aldrig kunnat förutse.

    Skämt åsido, inte heller jag är förvånad över ännu mer trängselskatt och många har redan skrivit bra om det i tråden. Stockholm bara växer och växer, men måste folk ta bilen gör de det även om det är dyrare för vad är alternativet?. Jobben finns i stan, folk bor utanför stan och lösningen på färre köer stavas inte trängselskatt. Det är en större politisk fråga än så...

  14. #44
    Eηdlεss Powεr
    Namn
    Zam E
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Arosiensis
    Jobb
    Livsnjutare
    Inlägg
    1 698
    Det pratas om att trängselskatten ska höjas igen inom ett par år.
    Finns ett reportage om det på SVT Nyheter Stockholm.

  15. #45
    Konsult
    Namn
    M F
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 404
    Trängselskatten har inget med biltrafik eller trängsel att göra, punkt slut.

    Precis som alla andra skatter är det endast ett medel för politikerna att balansera sin misslyckade politik med. Slösa mer = Kräv in mer skatt.

    Dom har ju ett perfekt styrmedel i trängselskatten. Som en kran man bara vrider på för att få in mer pengar att kasta bort.

    Läste att det skulle bli trängselavgift samt avgiftsbelagd parkering för Mc redan i år i Sthlm, bekräftar att det inte handlar om trängsel.

    M

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •