Är det någon som har koll på vad en sopbil kostar i stora drag?![]()
Är det någon som har koll på vad en sopbil kostar i stora drag?![]()
Jag gissar på 1.5-2 mille + moms.
.
Porsche 964 C2
Okej, ja jag tänkte mig något runt det jag med. Tack för svar![]()
Begagnad 30 000 - 2 560 000 kr. Bara att välja och vraka: Hela Sverige > Lastbil, Truck & Entreprenad | Blocket
Tror inte man får mycket till sopbil (ny) för 2 millar. Ett lastbilschassie sostar i runda slängar 1,5, och 500 000:- räcker nog inte långt för byggnationen...
Okej, nej jag har ingen aning (och ingen koll på lastbilar heller)
"There is no substitute for cubic-inches"
Ja, lät väldigt billigt! Men jag antar att dom flästa beställare ställer miljökrav i upphandlingarna, så en sopbil från 06 har nog en rätt begränsad marknad... Inte många (utom TS?) som behöver en sopbil privat... 100 000kr minst är ju chassiet värt..!
man får ju ha lite ideer... dit med euro6 märken så är den miljöklassad ;-) finns en del bussåkare som gör så... och rullat på så länge för vissa.
sen beror det på var i landet. skulle gissa på att det är bara där man inte vill bo dom har sånna krav. vet att det är euro4 på upphandlaringarna på skolbussarna där jag bor.
Min fråga är: varför vill du köpa en sopbil? Ska du städa upp i kvarteret?![]()
En sopbil har väldigt många rörliga komponenter som utsätts för stryk varje dag. En gammal sopbil är ett mindre helvete att äga med alla slangbrott, hydraulkolvar som ska bytas, svetsningar och glapp i maskineriet.
Fy fan för att äga en sopbil. Flickvännen kör sidlastare för Sita. Av tre bilar står alltid minst en på verkstad. Dels är det krångel med påbyggnaden som är rejält avancerad med hydraulik och pneumatik, och dels är det krångel med själva bilarna (både Volvo och Scania) eftersom det är galet många start-stopp på en arbetsdag.
- - - Uppdaterad - - -
Det lät jäkligt billigt.