Bilsnack
Resultat 1 till 6 av 6
    Registered User
    Namn
    Jonas B
    Reg.datum
    dec 2016

Starta en bil som stått i södra Europa länge.

Hej.

Har precis fått en bil, en Audi A6 1,9 Tdi -01 som har stått i södra europa, i garage ostartad, i skulle tro 8 år.

Tänkte åka dit och hysta i ny billig olja och ett nytt batteri, starta upp den och låta den gå på tomgång en stund för att sen åka till Audi och byta filter och hälla i fin olja....

Jag är ingen motorkille igentligen.... så jag tar gärna emot svar....

Sen tänkte jag bila upp den till Sverige....

Italiano! Norlanders avatar
    Namn
    M Norlander
    Reg.datum
    mar 2004
    Jobb
    mek
    ta med filter och rätt olja och byt på en gång.. eller i med batteri och kör den sen till verkstad. varför slabba med "skitolja"?

Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009
    Kanske ska se över hur hjulen mår efter 8 stillstående i värme och torka?

Registered User Oakgrounds avatar
    Namn
    Daniel E
    Reg.datum
    sep 2003
    Vet inget om dessa motorer... men har de kamrem borde den nog bytas om du planerar att använda bilen.

Administrator Eriks avatar
    Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006
    Detta är VAGs mest hållbara motor. Kamremmen ska hålla 18 eller om det är 21 tusen mil. De tål stryk mer än många andra. Jag hade kört i ny soppa, kollat oljan och kört till verkstad för en service med byte av alla filter och kamrem.
    BILSNACK | crew

Bmw skadad..
    Namn
    Jimmy A
    Reg.datum
    jan 2005
    Hej!! Jag kunde inte låta bli att säga något då ingen annan gjort det.

Du skriver att du inte är någon motorkille, då undrar jag om du har koll på vad en diselaudi med liten motor som är 15år gammal är värd i pengar väl hemma regristerad och klar?

Jag tror att denna resa kommer att kosta dig mer än bilensvärde med delar/service/resa/inregning osv.

Nu vet jag inte varför du gör detta om du ser det som en rolig grej ett äventyr eller trevlig resa Alla dem är vettiga anledningar. Du kanske även känner att du måste göra det av andra skäl.

Men ur ett ekonomiskt perspektiv tror jag tvärr detta kommerha kostar dig även med bilen såld hemma i sverige.

Kände bara att jag va tvungen att nämna detta så att du inte tror att bilen är värd 100tkr eller dylikt.

Annars håller jag med oavstående. Det mer eller mindre vara att tuta och köra efter Audi gjort service/ koll på bilen och sagt att resan bör går fint

Önskar dig all lycka.

Mvh

[ OO===[ ][ ]===OO ]

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •