Bilsnack stängs ner - Sidan 2
Bilsnack
Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 16 till 30 av 36
    nucking futs Green Giants avatar
    Namn
    Kimson E
    Reg.datum
    sep 2004
    Ar det generellt mindre bilaktivitet just nu, eller ar det bara forumen som sjunker? Det har val dalat har pa zatzy de senaste tio aren? Det var en javla aktivitet har forut. Trakigt.. Borjade kolla har for 15 ar sen.

Administrator Eriks avatar
    Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006
    Citat Ursprungligen postat av Green Giant Visa inlägg
    Ar det generellt mindre bilaktivitet just nu, eller ar det bara forumen som sjunker? Det har val dalat har pa zatzy de senaste tio aren? Det var en javla aktivitet har forut. Trakigt.. Borjade kolla har for 15 ar sen.
    Jag är med i ett tjugotal olika bilgrupper på facebook och det är full aktivitet i princip varje dag.
    BILSNACK | crew

Fahrvergnügung! :-) Atarimans avatar
    Namn
    Chris O
    Reg.datum
    apr 2002
    Jobb
    Business Developer
    Citat Ursprungligen postat av Erik Visa inlägg
    Jag är med i ett tjugotal olika bilgrupper på facebook och det är full aktivitet i princip varje dag.
    Känns tyvärr som att forumet här "dog" iom Egmonts övertagande - har egentligen ingen aning om varför, men antar ni har statistik som visar på när allt började dala och rimligtvis bör kunna dra lite slutsatser kring det?
    "A man with no principles, is principally no man..." K. Malm, 1990

about:blank
    Namn
    Lars E
    Reg.datum
    feb 2004
    Känns som det började dö långt innan Egmont tog över vill jag nog hävda.
    Det är generellt låg aktivitet i många motorforum jag är med i. Tiderna förändras?

Evil Es avatar
    Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009
    Tycker det vore intressant att få en kommentar från Äggmont själva.

nucking futs Green Giants avatar
    Namn
    Kimson E
    Reg.datum
    sep 2004
    Det började dala långt innan. Det blev snack om platt-tvs, poker etc.. Sen kom Facebook etc. Läste om något MC forum där samma sak hände. Det var kul med alla projekttrådar, folk höll verkligen ångan uppe.

Smålänning r_o_ns avatar
    Namn
    Ronnie L
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    Lager- och distributionsansvarig på byggfirma.
    En väldigt viktig sak missas...

Vid ung samma tidpunkt så byttes hela gränssnittet (forumprogramvaran) ut. Inget var som tidigare, fruktansvärt buggigt under lång tid. Att ladda upp bilder blev en plåga om man ens hittade hur man skulle göra. Dessutom kunde man bara ladda upp en bild i taget, innan flera var gång. Det fick väldigt många att sluta skriva inlägg.

Så många valde istället att ladda upp bilderna på facebook och länka dit. Detta gjorde att många utan facebookkonto inte såg bilderna.

Så den första och största spiken i kistan var bytet av gränssnittet, tycker jag iaf.

Sälsmugglare Maciej EVO VIs avatar
    Namn
    Maciej K
    Reg.datum
    apr 2001
    Så här i efterhand var det nog dumt att t ex inte tillåta moppesnack, de unga sökte sig till andra forum istället. Att man under lång tid även stängde off topic var kanske inte heller så bra men men, det är lätt att vara efterklok.

Eηdlεss Powεr
    Namn
    Zam E
    Reg.datum
    feb 2010
    Jobb
    Livsnjutare
    Citat Ursprungligen postat av Evil E Visa inlägg
    Tycker det vore intressant att få en kommentar från Äggmont själva.
    Håller med dig.

Saknar SUPRA och SUPRAN John Does avatar
    Namn
    John G
    Reg.datum
    jan 2003
    Jobb
    sliter
    Loggar in för första gången på riktigt länge och möts av detta..kanske inte världens mest oväntade besked, men ack så sorgligt.
    Visst började så smått förfallet även innan egmont tog över, men dom lyckades onekligen skynda på det ordentligt.

För min del kändes det som om den gamla "känslan" försvann i samband med att många populära profiler vart bannade. Visst kunde dom ställa till med ett jävla liv i trådarna, men det var ju samtidigt lite av charmen. Tänker främst på SUPRA, Supramannen, Besserwisser, den halvtokiga polacken som jag inte minns vad han heter och fler som tynat bort i minnet.
    Rätt kul att se hur Gustavs lilla projekt med M5board och flygrakesträckorna som promotades mycket här gick från ett bakgårdsprojekt till en halv industri idag.
    Noterade för övrigt att jag hade kvar min gamla röda zatzycollegetröja i garderoben, den får nog hänga kvar där ett tag till och påminna mig om svunna tider.
    If you are rich you buy things that impress you. If you are not you buy things to impress other people.-Steve McQueen
    Nightrun 2005 / 2006 / 2007 | BMW 520d -2015

GTI Ed35 Steg1 Andy*Cupra*s avatar
    Namn
    Andreas E
    Reg.datum
    jan 2002
    Jobb
    Däckmontör
    Tråkigt är bara förnamnet. Minns de gamla tiderna, minns projekttrådarna, träffarna och alla race.
    För min egen del kom familjelivet i vägen, men jag har alltid kollat in då och då.
    Visst har allt dött, och man kan ju ifrågasätta Egmont, men det hjälper inte.

Tycker nog att Zatzy dog långt innan detta..

RIP

BMW Fahrer Tha_Hools avatar
    Namn
    Jonathan D
    Reg.datum
    jun 2002
    Jobb
    Cykelmekaniker/Säljare
    Namnbytet och det allmänna fjanteriet gjorde i vart fall att jag slutade surfa på forumet.

De flesta med lite färg försvann ju i samma veva.

Men creds till crew som drog igång det och höll i det fram till Egmont dödade det.

BMW Fahrer Tha_Hools avatar
    Namn
    Jonathan D
    Reg.datum
    jun 2002
    Jobb
    Cykelmekaniker/Säljare
    Egmont får arkivera forumet så informationen osv finns kvar..

Italiano! Norlanders avatar
    Namn
    M Norlander
    Reg.datum
    mar 2004
    Jobb
    mek
    Citat Ursprungligen postat av Tha_Hool Visa inlägg
    Egmont får arkivera forumet så informationen osv finns kvar..
    tror tyvärr inte det kommer inträffa, Det finns inga pengar att tjäna på det...

9krpm Mordiiaxs avatar
    Namn
    Johan M
    Reg.datum
    mar 2002
    Jobb
    Järnvägen
    Trist, hej då Zatzy.
    Men forumdöden går hårt pga Facebook...

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar