Bilsnack stängs ner - Sidan 3
Bilsnack
Sidan 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 31 till 45 av 63
    Smålänning r_o_ns avatar
    Namn
    Ronnie L
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    Lager- och distributionsansvarig på byggfirma.
    Citat Ursprungligen postat av Norlander Visa inlägg
    tror tyvärr inte det kommer inträffa, Det finns inga pengar att tjäna på det...
    Hur svårt är det att läsa hela det första inlägget innan man gissar?

Citat:
    "Sidan kommer inte att stängas ner, allt kommer finnas kvar, men alla konton blir nollställda och möjligheten att kommentera stängs."

Frilansfotograf LeWaNs avatar
    Namn
    Tobias L
    Reg.datum
    apr 2001
    Några av mina äldsta bilder från Knivsta.
    2000.04.19

Minns när man körde från Norrtälje till Knivsta för alla race.
    Vilken uppslutning... och sedan alla körningar med Cityrace... och alla väldigt trevliga race i Görla!

Har fortfarande dekaler i förrådet med RaceManiacs.com och Race-Freaks....

Boulevard Car Contest - BCC............... härliga tider!!
    //LeWaN, VW Golf Mk1 GLI Cabriolet -85, Audi A6 Allroad 3.0 TDI - 11
    www.fjollrosa.se

Italiano! Norlanders avatar
    Namn
    M Norlander
    Reg.datum
    mar 2004
    Jobb
    mek
    Citat Ursprungligen postat av r_o_n Visa inlägg
    Hur svårt är det att läsa hela det första inlägget innan man gissar?

Citat:
    "Sidan kommer inte att stängas ner, allt kommer finnas kvar, men alla konton blir nollställda och möjligheten att kommentera stängs."
    inte svårt alls.. men då "allt" handlar om cash idag så..

Smålänning r_o_ns avatar
    Namn
    Ronnie L
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    Citat Ursprungligen postat av Norlander Visa inlägg
    inte svårt alls.. men då "allt" handlar om cash idag så..
    Men det var inte det jag svarade på. Allt kommer ju iaf att vara åtkomligt, som det verkar.

Första steget mot döden tog Z när det byttes till samma gränssnitt som sporthoj, för att avsluta dödandet så dumpades Z hos egmont. Förmodar att det såldes för en bra peng....

(o)(o) 2HOT4Us avatar
    Namn
    HV553 K
    Reg.datum
    aug 2004
    som vanligt ska alla bry sig när sidan ska läggas ner
    men vart va ni innan?

det är ju ändå bara Bärstråden och Carspotting som "levde"
    --:::Sent from my Computer using InternetExplorer:::--

Smålänning r_o_ns avatar
    Namn
    Ronnie L
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    Citat Ursprungligen postat av 2HOT4U Visa inlägg
    som vanligt ska alla bry sig när sidan ska läggas ner
    men vart va ni innan?

det är ju ändå bara Bärstråden och Carspotting som "levde"
    Jag har iaf inte lämnat. Vi är nog 8-10 stycken som skriver i tre trådar, carspotting 2017, bärstråden och en massiv tråd om de som kör tunga fordon.

Eηdlεss Powεr
    Namn
    Zam E
    Reg.datum
    feb 2010
    Jobb
    Livsnjutare
    Citat Ursprungligen postat av Mordiiax Visa inlägg
    Trist, hej då Zatzy.
    Men forumdöden går hårt pga Facebook...
    Där har du en poäng.

Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009
    Citat Ursprungligen postat av CarpeDiem Visa inlägg
    Där har du en poäng.
    Sunkigt för de som inte har FB. Som jag.

Smålänning r_o_ns avatar
    Namn
    Ronnie L
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    Citat Ursprungligen postat av Evil E Visa inlägg
    Sunkigt för de som inte har FB. Som jag.
    Med tanke på hur man kan styra och tweaka FB så kan man helt ha det på sina egna villkor.
    Jag diskuterar i grupper ung. på samma sätt som här, man skriver i trådar, grupperna har moderatorer.
    Finns en jänkebilsgrupp med 17000 medlemmar, de hade träff i Stockholmsområdet förra sommaren. Tror där var ett par tusen medlemmar med bilar.

Är även med i en elbilsgrupp, en Teslagrupp pg.a. framtida inköp av model3, en tokig humorgrupp med 4000 roliga människor att jämföras med offtopic på Z

Skapade en helt privat grupp där jag och min släkt postar bilder och uppdateringar, bara vi som ser den.
    Som sagt på egna villkor. Har reklamblockare, slipper all reklam. På mobilen har man små avsklade appar till messenger och FB, tar varken mycket plats eller minne...

Så jag förstår forumdöden eftersom FB kan ersätta till punkt och pricka.

Träffen i år:

190 AUG

Muskelbilsträff 2017

Offentlig · Värd: Peter Ardell

den 19 augusti kl. 13:00 – 23:00

Lillsjövägen 2, SE-136 50 Jordbro, Sverige

Skapat för Muskelbilar i Sverige

Rattvridare ThomasTs avatar
    Namn
    Thomas T
    Reg.datum
    dec 2001
    Citat Ursprungligen postat av r_o_n Visa inlägg
    Så jag förstår forumdöden eftersom FB kan ersätta till punkt och pricka.
    Förutom som kunskapsbank då... FB suger ju verkligen när man försöker hitta något som diskuterats tidigare... och det saknar ordnad struktur så man kan inte hitta något vettigt...

.
    Porsche 964 C2

Registered User
    Namn
    Bob F
    Reg.datum
    apr 2001
    Tycker ett stort misstag var att kräva identitet på folk. Förstår det var jobbigt att hela tiden behöva rensa spam men andra forum som är bra mycket större har löst det. Personligen har jag ingen lust att skaffa Facebook, det tar bara massa tid att sköta allt det andra istället för det man verkligen vill diskutera. Varför jag slutade läsa på Zatzy ett tag var för att det blev alldeles för stort och tog för mycket tid att hänga med.

Tror Egmonts mål delvis var att driva in trafik från Google när man tog över Zatzy. Vilket också är orsaken varför man kommer ha forumet uppe även i framtiden.

Smålänning r_o_ns avatar
    Namn
    Ronnie L
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    Citat Ursprungligen postat av ThomasT Visa inlägg
    Förutom som kunskapsbank då... FB suger ju verkligen när man försöker hitta något som diskuterats tidigare... och det saknar ordnad struktur så man kan inte hitta något vettigt...

.
    Sätter man sig in hur det funkar, med FB, så är det sökbart. Jag "diskuterar" lika mycket där som när jag var aktiv på forum. Det är trådstruktur och sitter man med mobilen kör man med appen grupper /Groups och där har man sökfunktion.

Man kan även ställa sitt konto så ingen hittar en, om man inte vill, men ändå tillträde till de intressegrupper man har. Allt från muskelbilar till tv-spel och liknande. Muskelbilsgruppen har nästan 18000 medlemmar och ska i år, liksom förra året, dra ihop en muskelbilsträff i Stockholm. Var väldigt poppis förra året.

Namn:  fvhgmjv.JPG
Visningar: 713
Storlek:  95,2 KB

Go fast or dont go at all Fartgalens avatar
    Namn
    Johan A
    Reg.datum
    apr 2001
    Citat Ursprungligen postat av SL Visa inlägg
    Tycker ett stort misstag var att kräva identitet på folk. Förstår det var jobbigt att hela tiden behöva rensa spam men andra forum som är bra mycket större har löst det. Personligen har jag ingen lust att skaffa Facebook, det tar bara massa tid att sköta allt det andra istället för det man verkligen vill diskutera. Varför jag slutade läsa på Zatzy ett tag var för att det blev alldeles för stort och tog för mycket tid att hänga med.
    Det där med identiteten var givetvis larvigt men både du(?), jag och många andra har ett påhittat namn.
    Det här med att hålla ordning i trådarna har väl aldrig skötts riktigt bra på Zatzy.
    Tittar man på Fb, alltså Flashback så bannar man folk som inte håller sig till trådämnet medans man på zatzy oftast låste tråden för att vissa inte kunde sköta sig. Påfallande ofta var det folk som tyckte sig ha en högre moral som inte kunde sköta sig.

Den där fjollan som grundade Facebook är skäl nog att aldrig någonsin skaffa ett konto där.
    EVERY DAY IS RACE DAY!!

Registered User
    Namn
    Anders Forsberg
    Reg.datum
    nov 2006
    Citat Ursprungligen postat av Fartgalen Visa inlägg
    Det där med identiteten var givetvis larvigt men både du(?), jag och många andra har ett påhittat namn.
    Det här med att hålla ordning i trådarna har väl aldrig skötts riktigt bra på Zatzy.
    Tittar man på Fb, alltså Flashback så bannar man folk som inte håller sig till trådämnet medans man på zatzy oftast låste tråden för att vissa inte kunde sköta sig. Påfallande ofta var det folk som tyckte sig ha en högre moral som inte kunde sköta sig.

Den där fjollan som grundade Facebook är skäl nog att aldrig någonsin skaffa ett konto där.
    Jag tror iofs att du berörs ganska lite av "Den där fjollan" även om du nu skulle råka skaffa ett konto.
    Men... To each his own, antar jag.

Skyldig Brooks pengar Mjolles avatar
    Namn
    Conny N
    Reg.datum
    jul 2003
    Åh tusan. Kanske inte helt oväntat, nej. Facebook, omstöpningen till Bilsnack och efterföljande styvmoderliga behandlingen. Allt har puttat den nu nästan döda kroppen mot stupet. Det går alltid att minnas svunna tider, även om det kanske mest bittert påminner om att man blivit gammal...

Förstår fortfarande inte riktigt, än idag, var alla mina poster har kommit ifrån. Inte kan väl jag ha skrivit så mycket..

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •