Bilsnack
Sidan 6 av 14 FörstaFörsta 12345678910111213 ... SistaSista
Resultat 76 till 90 av 198
    JaRrE
    Guest

Kan du inte berätta vad som händer...

När Janne 23 år kör utan vatten i kylaren på sin Bmw. ?
    Jag vet vad som händer (hände) men för dom som inte vet..
    hehe

Mvh Janne

all zing , no blingbling Kids avatar
    Namn
    Mattias Hellöre
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    NC operatör
    Originally posted by Pannan
    Vem fasen vill ha de där slutrören på en bil? Ser ju för jävligt ut. Har även hört att Supertrapp skall vara riktigt crap det med.
    Supertrapps crappighet ja eller nej, jag rekommenderar att du bläddrar i lite Porsche tidskrifter, jag har siktat på fler än en bil där det sitter supertrapps och bilen är en ren racing vagn.
    Igenjörerna borde ju veta bättre än oss?.
    -When the 935 accelerates, the world is a far smaller place.

http://project911.luminasweden.com Mitt och Beepbeeps projekt.

Registered User
    Namn
    Johan S
    Reg.datum
    jun 2002
    Kid:
    Det finns även ingörer som har IQ korsdrag och hur dessa har klarat sin examen är för mig en gåta :-).
    Så det är ingen garanti att grejorna funkar.
    Min bil: 0-100 ibland, fartsnål & bränslevillig

fredrik_umea
    Guest
    Det verkar som många företag som säljer aningen "skumma" produkter (säger nu inte att dom funkar) har fått det lite hett om öronen. Har läst på flera sidor hur dom försvarar sig och idiotförklarar de personer som klankat ner på deras produkter "På diverse forum på internet" (Zatzy förmodligen). Detta är en ganska konstig taktik att sälja produkter då man istället för att bevisa att produkten fungerar genom att utföra tester som ofta frågas efter av "idioterna på forumena" så säger man helt enkelt att det är idioter som har uttalat sig och sopar allt under mattan.

Bara en tanke

söker stora spridare...
    Reg.datum
    aug 2001
    Jobb
    Design Engineer
    Originally posted by Tony-Avesta

<snip>

Nämen, hittade ännu en grunka med magi inbyggd... tar de aldrig slut tro?? ;-)

http://www.ecotekplc.com/

Kommentera gärna.

MVH Tony [/B]
    He he he, montera på bromsservoslangen och sen släpper den in lite luft så att det bildas virvlar i plenumet? LOL!
    Möjligen att den gör att bilen går lite snålare men vad händer på en bil med lambda reglering? förmodligen ingenting...
    Undrar vad den tycker om 1.5 bars laddtryck.
    Everyone gets everything he wants.
    I wanted an Alfa Romeo 75...and for my sins they gave me one...

Team Alfa 75 Turbo

www.alfa75turbo.com

Registered User
    Reg.datum
    sep 2002
    R...R.. m.fl. har faktiskt lyckats skapa en evighetsmaskin!

I stället för att bli angripna på såna här sjaskiga fora, borde de väl just nu mottaga något pris i en ekbemängd lokal och bli dubbade riddare?

Nä, vi som hängde med åtminstone t.o.m. nian i fysiken begriper att man aldrig kan skapa eller förstöra energi. Vad "propeller-magikerna" försöker få oss att tro,är att man kan skapa energi från en ofrånkolig energiförlust. (Energiförlust refererar i detta fall till mekanisk energi resulterande i Nm/s i backen).

Vill oxå haka på det där med däck. Om du mäter potentiell sidkraft så är det tveklöst så att ju styvare sida (ca= lägre profil) du har, desto större sidkrafter kan du ta upp.

Men sen måste man angripa frågan kompatibilitet förare - väguppträdande.

Jag tvivlar inte en sek på att "Ronny Fittipaldi" kör fortare med 30-profil eftersom det är hans jobb att köra bil fort. Han har genom gedigen och långvarig träning utvecklat en finkänsla i arslet och armarna som du & jag helt enkelt inte har och inte ens haft en chans att utveckla.

Är det så att du är en halvkass chaufför (som jag och de flesta andra bilintresserade) kör du förmodligen mest tillförlitligt och därmed snabbast med 50-60-profil eftersom dessa däcks större "slip-angle" förlåter mer dumheter.

Fega & snurra på 245/30, åk hyfsat hela varvet på 205/60.
    Senast redigerat av hanp den 2002-09-24 klockan 09:02.
    =========
    hanp

Very snabb inbromser...
    Namn
    Jonny C
    Reg.datum
    jun 2001
    Jobb
    In between Jobs
    Originally posted by scrico_gti
    HAHA. klockrent..

hehe.. jag såg faktiskt skit filmen F&F här om dan.. haha vilket skit..

overheated mainfold.. haha.. det är det absolut första som blir överhettat.. speciellt när man matar på lustgas. =)

komentaren: "min bil gör inte mer än 140(mph), I need NOS." haha. nos, lösningen på alla problem..

"du gör fel när du rejsar, du dubbeltrammpar inte kopplingen.." jaha så nu ska man dubbeltrampa kopplingen när man ska växla fort..

!du måste plocka isär motorn och byta kolvringarna du brände, dessutom spräckte du fogarna till insuget" oj, den killen har laddat tungt, och länge.. men bilen går förvånansvärt bra med spräckt insug och brända ringar..

dessutom lyser backljusen i början när han sladdar runt efter att kört rakt fram.. märkligt...

den snubben som han plockar upp efter rejset har fötterna på den plats där den nitade golvplattan satt (som flög bort)...

det var det som jag kom på just nu, filmen är åthellvette..
    Vaddå... man måste dubbeltrampa och lägga i backen när man sladdar jöö....
    Allt man behöver är att få vara glad i bland... :) 0-116 km/h på 3 sekunder vid ett besök på Speedzone i Dallas TX. Snacka om tryck... :)

Dator-snubbe
    Namn
    Hans L. O.
    Reg.datum
    okt 2002
    Originally posted by scrico_gti
    "du gör fel när du rejsar, du dubbeltrammpar inte kopplingen.." jaha så nu ska man dubbeltrampa kopplingen när man ska växla fort..
    Dubbeltrampa på kopplingen ska man väl göra om man har osynkad växellåda, det är vad jag har hört iaf, jag kan mycket väl ha fel.

Registered User
    Reg.datum
    sep 2002
    Hmmm, gav väl inte det smartaste och mest spirituella intrycket där i mitt senaste inlägg, för att uttrycka det milt.

Jag vill åter igen säga, på ett mer moderat sätt, att jag uppskattar beepbeep's insatta kåserier och att jag gärna ser mer. Har inte koll på hur forat funkar, men denna tråd och "Lilla avgasmeckaren.." verkar ha stannat av och del III har inte dykt upp?
    =========
    hanp

Registered User
    Namn
    Emma T
    Reg.datum
    maj 2002
    Originally posted by fredrik_umea
    Det verkar som många företag som säljer aningen "skumma" produkter (säger nu inte att dom funkar) har fått det lite hett om öronen. Har läst på flera sidor hur dom försvarar sig och idiotförklarar de personer som klankat ner på deras produkter "På diverse forum på internet" (Zatzy förmodligen). Detta är en ganska konstig taktik att sälja produkter då man istället för att bevisa att produkten fungerar genom att utföra tester som ofta frågas efter av "idioterna på forumena" så säger man helt enkelt att det är idioter som har uttalat sig och sopar allt under mattan.

Bara en tanke
    Japp, har man inte bevis skyller man ifrån sig istället...
    Mvh Emma[color=black][size=2][b]

kass
    Namn
    Viktor Skogh
    Reg.datum
    jul 2001
    Kul läsning men:
    Jag kör med 4" slutrör för att jag tycker det är snyggt
    Jag kör med för stora fälgar (18") för att jag tycker det är snyggt
    Jag kör med för hög vinge för att jag tycker det är snyggt
    Jag kör med dumpventil för att jag gillar ljudet

Det handlar om att smycka sin bil. Sen får det helt klart finnas gränser. Man skall ju inte förstöra sin bil. Sen finns det ju en del saker som verkligen förbättrar bilen, om det nu installeras rätt.

Men hur ser ni egentligen på 18,19 eller 20" hjul?
    Detta är oerhört slitsamt för bärarmar hjullager och dylikt men ändå skall alla ha det. Sen att det förbättrar vägengenskaperna ställer jag mig lite tveksam till, iaf om man jämför med orginal monterade 16 eller 17". Iaf i paritet med der ökade slitaget. Men ni kanske kör SÅ mycket bana så ett par 19" slicks kommer till användning Dubbelmoral anser jag.

Låt mig och kidzen få ha våra tuffa pysljud för oss själva om det inte passar.
    hell yeah

Alden
    Guest

-!-

Dock icke att förglömma heller att en del bilar inte har särskilt bra luftbox från början heller och då kan det vara ganska vettigt att göra ngt. åt det. (VR6an är ett ganska bra exempel)
    (lätt att se diskussionen från ett håll...men innehållet i texten var kanon!)

Se till att modda boxen i så fall eller bytt till ett bra filter...som inte släpper in så mkt. skit vilket som sagt är extra viktigt om ni kör med turbo eller kompressor.

/D

Originally posted by Hjullös
    Glöm inte dekalerna från de kända trimmarna, har hört att de ger minst 20 Bhp och M3 speglarna ger fett me pulver...

Skall sätta nya snören i dojjorna idag så går jag dubbelt så snabbt.

asså endel i den här tråden var d dummaste jag har hört, jag blir så sur men jag vill inte göra personangrepp

Tex dekaler varför tror du man har dem antagligen för man tycker dem e snygga eller vill göra reklam eller blir sponsrad.
    Och m3 speglarna ja dem e ju snygga varför skulle man inte vilja sätta på sådana om man har jätte fula rostiga?

Jaha men vi normala människor kanske byter skosnören för att dem gamla var fula eller trasiga, j***** *****. Varför tror du det finns design på kläder för att dem ska vara snabba? försök och tänk lite nästa gång ***********
    Som du/vissa av er verkar gör ni bara saker för att det ska vara praktiskt, som dem här personen tog upp med kläder. jaha du verkar ju inte ha förstått va design är för något. Jag antar att du bara köper så billiga kläder som möjligt på UFF bara för dem e praktiska

det är bara ta tex som jag läste idag på zatzy att någon skulle göra tattura sig, ja tror du man tatturer sig för att springa snabbare? nej det kanske man inte gör om du/ni inte förstår det själva, man kanske vill ha något annorlunda som inte alla har som ser lite ballt ut.

MVH BiFFeN

edit stavfel

Postordertrimmare doktorns avatar
    Namn
    Rickard Borgmäster
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    IT-snubben
    Originally posted by BiFFeN
    Tex dekaler varför tror du man har dem antagligen för man tycker dem e snygga eller vill göra reklam eller blir sponsrad.
    Och m3 speglarna ja dem e ju snygga varför skulle man inte vilja sätta på sådana om man har jätte fula rostiga?
    Ta det med en nypa salt vetja ;-)

Man ser ofta folk skämta om att en zatzy-streamer ger 15hk och dubbla kromade ändrör bak ger ett par hästar till. Och det är nog inte för att man retat sig på de tillbehören i sig, utan snarare vill göra narr av vissa som använder tillbehören i kombination med något annat lustigt. Ett lufintag på huven (scoop) är ofta en designgrej, men också ofta med praktisk användning. Den utstrålar effekt (pga att det skulle kunna finnas en motor under som kräver den extra kylningen) vilket är precis den designgrej man kan vilja vara ute efter om man tar upp hål i huven.

Tänk dig detta scoop, rejsigt så det stänker om det... på en helt standard Ford Fiesta -82. Tänk dig en Airforce-typ vinge, modell mega downforce, monterad på en Volvo 240 med 50mm spacers bakom fälgarna.

Det finns många som sätter på tillbehör för att det är häftigt och att alla andra har det, utan att man egentligen vet vad man gör. Dels designmässigt, att man monterar på något som verkligen inte passar in, eller funktionsmässigt, att man monterar tillbehör som egentligen förstör mer än de hjälper. Men de låter häftigt. Det är precis det den här tråden handlar om.

Originally posted by nrotkod

Ta det med en nypa salt vetja ;-)

Man ser ofta folk skämta om att en zatzy-streamer ger 15hk och dubbla kromade ändrör bak ger ett par hästar till. Och det är nog inte för att man retat sig på de tillbehören i sig, utan snarare vill göra narr av vissa som använder tillbehören i kombination med något annat lustigt. Ett lufintag på huven (scoop) är ofta en designgrej, men också ofta med praktisk användning. Den utstrålar effekt (pga att det skulle kunna finnas en motor under som kräver den extra kylningen) vilket är precis den designgrej man kan vilja vara ute efter om man tar upp hål i huven.

Tänk dig detta scoop, rejsigt så det stänker om det... på en helt standard Ford Fiesta -82. Tänk dig en Airforce-typ vinge, modell mega downforce, monterad på en Volvo 240 med 50mm spacers bakom fälgarna.

Det finns många som sätter på tillbehör för att det är häftigt och att alla andra har det, utan att man egentligen vet vad man gör. Dels designmässigt, att man monterar på något som verkligen inte passar in, eller funktionsmässigt, att man monterar tillbehör som egentligen förstör mer än de hjälper. Men de låter häftigt. Det är precis det den här tråden handlar om.
    Ja men låt folk ha scoop, vingar och feta slutrör, man behöver inte mobba folk totalt för dem har gjort något design mässigt med bilen. Sen ser jag inte hur scoop eller vingar kan förstöra heller.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •