Bilsnack
Sidan 8 av 14 FörstaFörsta 1234567891011121314 SistaSista
Resultat 106 till 120 av 198
    Sleepy Kiba Chevy powers avatar
    Reg.datum
    apr 2003
    Jobb
    ...
    Såg trailer för F&F2....Ännu mer plast och nu så skall det brinna hela tiden om avgasrören. hmm. Batman ... ockey att det kan flamma till vid växling men hela tiden när man gasar..löjligt. Men kidsen tycker nog det är häftigt och tejpar fast en zippotändare bak på eu-moppen
    chevy
    ------------------------------------------------
    No matter where you wander, however far you roam, the footprints on the path you take will lead you back to home.

h3st
    Guest
    Originally posted by Chevy power
    Såg trailer för F&F2....Ännu mer plast och nu så skall det brinna hela tiden om avgasrören. hmm. Batman ... ockey att det kan flamma till vid växling men hela tiden när man gasar..löjligt. Men kidsen tycker nog det är häftigt och tejpar fast en zippotändare bak på eu-moppen
    Hahah =) denna tråd blir bara roligare o roligare

Språkgeni Lees avatar
    Namn
    Samuel L
    Reg.datum
    jul 2003
    Jobb
    Studerande
    Såg 2fast2furious häromdagen och den är helt klart än mer överdriven än FATF, som t.ex när han gör någon sorts sladd och drar i backen i farten. Jag vet inte hur EVO-bilar reagerar på det, men min bil skulle nog knarra som en gungstol på lustgas och somna för gott iaf. Men det handlar, precis som någon påpekade tidigare i den här tråden, bara om action. Inte kan man direkt påstå att alla Arnold- och Sylvesterfilmer är några dokumentärer heller när det gäller verklighetstrogenhet. Personligen tycker iaf jag att bilfilmer i stil med FATF är väldigt bra underhållning.

2JZ-GTE ArminMKIVs avatar
    Namn
    Armin A
    Reg.datum
    nov 2002
    Jobb
    Arbetare
    överdriven men helt klart häftig!
    www.vsc.nu
    Supra Mkiv 1228Whp 1154Wnm
    best et/topspeed 9,03/262

Framhjulsslirare Pumamannens avatar
    Namn
    Fredrik Elmå
    Reg.datum
    dec 2002
    Jobb
    Biluthyrare
    det är ju inte verkligt,men som sagt,det är ju action som gäller men man önskar ju att de kunde ha åtminstone lite verklighetsanknytning.....

"If u scream NOS the car will explode"
    "Racing makes heroin addiction look like
    a vague wish for something salty."

"When i start my car i want the neighbours to think that the world has come to an end"

www.willmansdack.com

Annoying zatzy user
    Namn
    Kenneth W
    Reg.datum
    jul 2003

Apropå tveksamma produkter

Kommer ingen ihåg Motaloy??..

Dom flesta som skriver här är kanske rätt unga, men någon kanske känner igen det där mirakel pillret?

Det var ett piller för motorn. Dom skulle fixa en rullande renovering från insidan. Pillret skulle släppas in i tanken och när det glider runt i botten på tanken skulle partiklar släppa och transporteras med bränslet och täta repor och och lägga sej som en skyddande hinna inne i motorn hehehe

Intressant.. en polare som jobbade på en bilskrot för några år sen, hittade massor med sådana piller.. HELT OSKADDA!!! bilen borde inte hamnat på skroten enligt reklamen *asg*

Det gäller även den moderna skiten som dom försöker lura på oss.. PTFE teflon behandling.. Slitaget ökar i maskinen..
    Den tätar igen dom livsviktiga porerna i cylinderloppet som hjälper till att hålla kvar olje filmen..

Dom som tillverkar teflonet (Dupont) gjorde en studie och ämnet PTFE skulle vara värdigt att användas som olje tillsats.. men det visade sej att det var helt otjänligt! Dom försökte stoppa att det skulle säljas som ämne i oljetillsatser. Troligen på grund av att det skulle få ett dåligt rykte om det användes på fel sätt.

Tilläggas bör att dom förlorade, och det får fritt spridas till oseriösa affärsmän. Ett flertal universitet har testat och gjort studier på hur bra det fungerar.. och SAMTLIGA tester har visat att medlet gör INGET för motorn mer än ÖKAR slitaget och kläggar igen mikroporer i oljefilter och kanaler.

Efter oljeröntgen visade sej att 2 identiska motorer (Briggs & Stratton) som var tagna från samma serie med den enda skillnaden att den ena hade teflon behandling i oljan!

Den motorn med Teflon i oljan hade en mycket stor förekomst av metall partiklar från cylinder lopp och kolvar. Slitaget hade ökat och skadat motorn allvarligt på mycket kort tid!!

Detta resultat har visat sej om och om och om igen.. det fungerar INTE! i flera oberoende tester!!

Alltså... använd ALDRIG PTFE produkter i din motor!!!!
    Oljebolagen lägger miljarders miljarder med dollar i utveckling och forskning av motoroljor..

Om PTFE i en olja skulle vara bra, skulle det finnas i varje motorolja som säljs i dag. Alla vill sälja den bästa produkten på marknaden och dom har resurser att prova fram vad som är bäst med dagens alla ämnen och tillgängliga material

Håll dej till en välkänd tillverkare av olja... blanda aldrig in några tillsatser som kan slå ut addiverna i oljan, vad än det står på mirakelmedlens förpackningar.

Följ biltillverkarens anvisningar beträffande service och oljebyte..

Var kritisk mot dessa voodoo produkter!

glenn.b
    Guest
    haha...helt rätt beepbeep...men förstå vad tex kn och andra tillverkare kännar på all reklam om dumpar och öppna filter på tv

helt plötsligt så vill alla ha det för det har dom på F&F så det måste vara bra...sen kan jag berätta en kul grej om F&F att nästa alla motor ljud e ditt lagda efter inspelningrna...

TurboPerformanceClub.com
    Namn
    Daniel K
    Reg.datum
    sep 2001
    Jobb
    Systemvetare

Re: Några bra sätt att sabba en perfekt fungerande motor:

Originally posted by beepbeep

2. Filterolja som du sprejade på den (och naturligtvis tog du i lite extra "så det räcker") har geggat igen wolframtråden i luftmängdsmätaren som har sedan gått av (den hettas trotts allt vitglödgad när man stänger av motorn för att rensa skit).
    Ursäkta oss "mindre kunniga". Men inte f*n har du tråd i luftmängdmätare, där har du en klaff. Luftmassemätare däremot läser av luften med hjälp av en tråd.

Nybörjare
    Namn
    Lars Goran
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Sjusovare

Re: Re: Några bra sätt att sabba en perfekt fungerande motor:

Originally posted by dekagon
    Ursäkta oss "mindre kunniga". Men inte f*n har du tråd i luftmängdmätare, där har du en klaff. Luftmassemätare däremot läser av luften med hjälp av en tråd.
    Skrev fel...nu står det luftmassemätare. Nöjd?
    Mätning med bredbandslamda utförs i Uppsala/Sthlm.

Cold Strip Rebels Melvins avatar
    Namn
    Daniel J
    Reg.datum
    nov 2001
    Originally posted by glenn.b
    haha...helt rätt beepbeep...men förstå vad tex kn och andra tillverkare kännar på all reklam om dumpar och öppna filter på tv

helt plötsligt så vill alla ha det för det har dom på F&F så det måste vara bra...sen kan jag berätta en kul grej om F&F att nästa alla motor ljud e ditt lagda efter inspelningrna...
    Nästan alla ljud i "storfilmer" är ditlaga efteråt. Ofta så dubbar även skådisarna sig själva i efterhand. Hur de har gjort i just dessa "tooo fast" rullar har jag dock ingen aning om.
    Sorry.. att jag drog iväg lite väl offtopic här

s_himself
    Guest
    Alla vet att man måste köpa en turbo-vissla från dan mobility om man vill att bilen ska bli snabb, sedan kan man alltid lacka bilen svart om den redan inte är det(svart går fort, kolla bara på farbror dahlbäcks golf) dekaler gör det lilla extra.

Registered abuser
    Namn
    Albert E
    Reg.datum
    nov 2003
    Originally posted by IrocZ89
    Appropå förstöra motorer och meningslösa modifieringar:

KaleCoAuto.com, Your home for the rare, unusual, and hard to find auto parts.
    Skojar du!!!
    De har kolvuppstötarfjädrar!!!

"Piston return springs, 25$ each"

MÅSTE HA!!!!!!!!!
    Avskaffa högerregeln i T-korsningar!
    Istället skall trafiken på den anslutande vägen, alltid lämna företräde.

Beird
    Guest
    Sitter o funderar på om mitt luftfilter av typ bmc gör någon nytta eller om det bara gör onytta. har inte märkt av några problem av:

"1. Bilen går som en skördetröska
    2. Turbo som fungerade så bra har börjat ryka efter hundra mil.
    3. Motor varvar inte mer än 4500 varv.
    4. Motorn drar inte lika bra på höga varv, all tjut och pys till trotts."

Förutom nr. 4 där jag faktiskt inte vet. antingen går den en liten aning bättre eller sämre!
    Satte i det i Juli 03 (köpte bilen i maj 03) och har haft det fram till nu. obs har ingen turbo

nu undrar jag ifall detta "http://www.npoc.co.uk/tech/coldairintake/default.asp"
    kan vara en schysst lösning.

måste bara säga att det var jäklit ball läsning beebeep!

Registered User
    Namn
    Magnus D
    Reg.datum
    dec 2003
    Bra skrivet ! Mycket humor och vettiga motiveringar :P

Men tycker allt du trackar ner lite väl mycket på ungdomar (som mig själv).

Jag gillar när det låter, jag gillar när det ser bra ut och skulle betala mycket för att få det att göra det.

men jag skulle ALDRIG göra så att det slet på motorn / bilen mycket mer än original.

Har sett F & F , värdelös film men fina bilar, som man bara kan drömma om att få. Men jag var intresserad av bilar långt innan den filmen, och att de ska låta och se bra ut är för mig en självklarhet (när pengar finns).

Men man ska inte göra nått om man inte vet vad som påverkas, även om jag själv inte kan så mycket än, så kommer jag alltid fråga, de, experterna om vad som kan göras och säger de att det ens finns en liten chans att min kära bil skadas, SÅ GÖR JAG DET INTE.

Vad jag vill säga är.
    Var mindre kritiska mot de som gillar styling och se det som att vi alla behöver en "penisförlängare" för att nå målet, en vacker dam i sidosätet resten av livet :P

Du är experten, jag är nybörjaren, men med tiden kanske jag blir lika bra och då kommer vi att mötas :P

Psionic
    Guest
    Håller med maskan förutom att ljudet är helt ointressant. Jag har inte skruvat speciellt mycket men ångrar att jag inte gick fordon i plugget Skämt o sido, jag som många andra har en kronisk bilfeber - tips på bra läsning är välkommet!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •