Bilsnack
Sidan 9 av 14 FörstaFörsta ... 234567891011121314 SistaSista
Resultat 121 till 135 av 198
    silverarrow
    Guest
    Istället för öppet filter tänkte jag använda orginalet och göra ett större hål under filterboxen och dra ett större rör fram till fronten. Är det ett bra sätt att få in mer luft?

Registered User
    Namn
    Viktor B
    Reg.datum
    sep 2003
    Jobb
    Pluggar
    jo folk kanse borde tänka lite vad dom sätter på bilen!

BANBRUKARN Danne Racings avatar
    Namn
    Daniel F.J
    Reg.datum
    jan 2004
    Originally posted by Bilsport
    jo folk kanse borde tänka lite vad dom sätter på bilen!
    mm håller med
    Danne Racing

kupad
    Guest
    hehe... bara glada inlägg...va ni än gör fråga nån som vet först.ja vet inte allt men ja frågar mig till svaret.eller våga om du är oberoende av stålars!

Registered User
    Reg.datum
    sep 2004

Re: Några bra sätt att sabba en perfekt fungerande motor:

du jag har bara en sak att säga va fan har du knarkat för piller? det beror ju fan på om din luftmasse mätare sitter för elelr efter dumpen öppen dump dunkar så länge massemätaren hinner mäta innan du dumpar luften....gällande öppet luftfilter så är det så att bilen börjar blurra rätt snart som du sa vid 4500 varv CA: men det beror oftast på att massemätaren är paj pga att fö rmycket varm luft passerar eftersom som folk envisas med att ha filtret fritt under huven och du avskärmning kan du glömma så länge man inte får ner kall luft från tex ett scoop eller liknande så ni som vill ha öppen dump skaffa det om ni tycker det är häftigt för attan se bara till att massemätaren kan mäta innan dumpen slår i .....

Annoying zatzy user
    Namn
    Kenneth W
    Reg.datum
    jul 2003
    Originally posted by Kid
    Supertrapps crappighet ja eller nej, jag rekommenderar att du bläddrar i lite Porsche tidskrifter, jag har siktat på fler än en bil där det sitter supertrapps och bilen är en ren racing vagn.
    Igenjörerna borde ju veta bättre än oss?.
    Kanske dom gör men det måste vara annan anledning dom sätter dit en sugig Supertrapp?

Den enda fördelen med Supertrapp är att man kan till viss del justera ljudnivån för att klara tex en bullergräns inför ett race.. Det är ju helt värdelöst att hänga något framför en luftström som bara vill rusa rakt fram.. Min åsikt är att Supertrapp suger ap ballle.. I alla fall på en prestanda vagn. Det skulle i så fall vara att man försöker justera en effekt kurva för en speciell bana, igenom att strypa avgasflödet?

Provade på en sketen folkrace bil att hänga för ett lock som satt fast med 3 ben mot avgasrörets slutpip, Det skulle dämpa ljudet bakåt och det fungerade men.. trots att öppningen runt om locket var bra mycket större än avgasrörets diameter så kändes det som om bilen tappade minst 10 häst på fullvarv.. Helt jvla kass alltså!

Om man nu ser på lagen om gas, gaslagen är i det här fallet att avgaserna tar mycket mindre plats ju mer dom kallnar så borde dom avgaserna kunna glida ut obehindrat igenom en lättare strypning längs bak på ett avgasrör... men nej!!

För den som har hållit på med lackering, Vet hur jobbigt det är att lackera en konkav yta.. Det är det samma som att spraya rätt ner i en hink, Som dom flesta vet händer är att man får luftstuds som gör att man får all färg rätt upp i feta nyllet

Hur fungerar då en Supertrapp som har ett täckande lock som sen tvingar igenom avgaserna mellan staplade skivor? Och dess utom får dom byta färdriktning i en ganska skarp vinkel. Det blir ju presix samma feta luftrekyl inne i avgasröret som stoppar avgaserna att komma ut.

Testa själv att kupa handen bakom avgasröret när någon varvar upp maskinen, då kan så få en liten aning om hur mycket det blåser.. Och där skall det sitta en Supertrapp och hålla i mot hmm Det är ju inte speciellt logiskt att ha något i vägen när allt annat skall hindra mottryck i avgasröret?

Men som sagt, det är bara min åsikt

Registered User
    Namn
    Kaj O.
    Reg.datum
    nov 2004
    Jobb
    Maskinförare
    Har inte orkat läsa hela tråden, men angående öppna dumpar så kan jag bara säga, saab 9000 2,3 turbo med öppet luftfilter och större insugningsrör med orginaldump har riktigt gött ljud + att man inte kör och förstör någon lmm...god bless saab =)
    Bmw M3 E30 bränslepump säljes!

Registered User
    Reg.datum
    jan 2005
    Jobb
    bilskadereparatör/pluggar
    skulle vilja säga en sak till det inlägget bara, när man gör en sån film som f&f och nu ändå ska lägga ut så ofantliga mängder pengar så kanske det skulle vara vettigt med lite pålästa rådgivare.

Registered User
    Namn
    Kaj O.
    Reg.datum
    nov 2004
    Jobb
    Maskinförare
    det en supertrapp gör är att den tillåter en justering av mottrycket i avgasröret. genom att justera mottrycket kan man få bilen optimerad för olika varvtal, så om du tar bort några brickor, dvs stryper flödet, så går bilen sämre på höga varv, men du får mer kraft i låg- o mellanregistret. Man kan även justera laddtrycket osv på en turbobil genom att justera sin supertrappdämpare, eftersom laddtrycket som turbon ger delvis beror på vilket tryck du har i avgassystemet...ett annat alternativ till supertrappdämparen om du vill snåltrimma är att sätta in ett spjäll ngn stans på avgassystemet, o sedan öppna/stänga detta spjäll för att justera motorkaraktären, tex om du vill rejsa eller besiktiga..
    Bmw M3 E30 bränslepump säljes!

VeryfastUser
    Reg.datum
    okt 2004
    har inte bmw något sådant spjäll??
    K.brozinic

Nybörjare
    Namn
    Lars Goran
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Sjusovare
    Så här en snygg installation se ut:

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload1/ela_002.jpg
    Mätning med bredbandslamda utförs i Uppsala/Sthlm.

Stötdämparjonglör Kraniels avatar
    Namn
    Daniel Östlund
    Reg.datum
    nov 2004
    Jobb
    Stöddämparjonglör, senilingenjör
    Jag ser med spänning och förväntan fram emot en fortsättning. Roligt och tänkvärt.

Registered User
    Namn
    Fredrik D
    Reg.datum
    mar 2004
    beep beep: varför spruta med kolsyresläckare när man kan kyla med snö mycket bra skrivet BTW , kul läsning.. väntar som alla andra på del III
    ---

Registered User Slim_ms avatar
    Namn
    Mikael V
    Reg.datum
    jun 2004
    Jobb
    Rörmokare
    Hahaha, Årets bästa tråd! =)
    Håller med dig på det du säger, finns allt för många människor där ute som vill ha ballhets faktor på sina åk!
    Tex Folk som kör bmw... och ska trimma, kliver in på Ragge`s Racing och kliver ut med Simons systemet under ena armen och luftfiltret under den andra och ett trimchip i bakfickan!
    Hellre kör jag med mina biltema ändrör som kostade mig 50kr för båda, mitt halv igentäppta insatts filter och egen ihop knuslad potentiometer som är köpt för 30kr hos Lefa! (eller vad det där elektronik butiken heter)... Har iallafall sparat drygt 8000kr! och slipper byta lmm efter några fulla tankar!
    Men men... finns väl folk som vill lära sig på det svåra sättet =)
    Bmw 535i E39

överladdad 3B babeks avatar
    Namn
    Simon N
    Reg.datum
    dec 2004
    Jobb
    poledancer
    riktigt bra skrivet! kul läsning för hela slanten. eller nått..

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •