En fråga om 2 tum hela vägen och en MC effekt dämpare räcker om man ha en motor på 1 liter o med stötstänger o förgasare och man plocka ur runt 130 hk mellan 11000 - 12000 rpm, Jag kommer bara vara o nosa på dom varven vid speciella tillfällen.
En fråga om 2 tum hela vägen och en MC effekt dämpare räcker om man ha en motor på 1 liter o med stötstänger o förgasare och man plocka ur runt 130 hk mellan 11000 - 12000 rpm, Jag kommer bara vara o nosa på dom varven vid speciella tillfällen.
På turbomotorer är det väl direkt efter turbon man ska göra så vad jag förstått.Ursprungligen postat av Style
Peugeot 405 T16
Om man håller ett jämnt vartal med en bil med för stort avgassystem å de typ bluddrar oregelbundet ur slutdämpen, är det för att de blir turbulens i röret?
Ursprungligen postat av beepbeep
Ursäkta, jag är ny på sånthär![]()
Men skulle man få ut mera effekt om man lyckades kyla avgaserna efter turbon? intressant om det skulle funka att göra ett prov, har en gammal turbovolvo. Men skulle det ens vara möjligt att kyla avgaserna? Då måste man ju få kylningen att gå via avgassystemet och för maximal kylning kanske 'zick-zacka' systemet för att det skulle gå, finns det någon som provat dethär? Varken olje eller vatten kylare kan väl räcka till? eller skulle det de? Jag skulle gärna provbygga bara för att se om det skulle funka i praktiken. Kanske det är omöjligt?
mitten av 90-talet så hade volvo bussarna vattenmantlade "downpipes" för att få upp värmen snabbt o sen sänka värmen på avgaserna.
MVH Jimmy
Grymt bra skrivet, kul att läsa!![]()
Så himla kul att jag kallas Patte, är 18 år och äger en 323 (F!!!), dock har jag inte funderat på något 3-tum, hahaha!
Grymt bra skrivet!
Vad är lagom storlek på en bmw 535 med lite vassare kam och ett extraktorrör?
Är 2,5" för litet? Jag är lite kluven där nämligen hur jag ska göra.
Klockrent beepbeep:P
//fba
//FBA
(\_/)
(o.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.
Weeee! Köpte mig en 9000 T i helgen! Nu ska patte få smisk så fort jag monterat 3" hela vägen!
haha![]()
Man Tackar! Du äger!
haha as bra
klockrent