Bilsnack
Sidan 8 av 9 FörstaFörsta 123456789 SistaSista
Resultat 106 till 120 av 134
    glad amatör :)
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2005
    jag då, jag ska svetsa nytt avgas till min 5,8 liters V8... experterna säger raka 3" men jag kommer satsa på 2½" med en liten burk på varje sida... headers ska oxå på när jag hittar ett par som passar.. :P

klåparen som haft bilen innan har byggt avgassystem med 1 burk o 1 enda rör ! inte fan bygger man med 1 rör på en V8 !!!! :P

tjoo !

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    sep 2005
    hehe.. det var en rolig krönika=) o lärde sig nått gjorde man ju också=P

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2004
    JT's slutrör: dubbelväggigt, inner rör perforerat och dämpmtrl emellan. Sanslöst välgjort, sanslöst tyst, riktigt prisvärt. Ska aldrig köpa avgas av nån annan än han. ICKET!!! Trodde aldrig att ett 3" system kunde bli så tyst...
    Ajjameeeen....

Sun’s Up, Lights Off! JoakimLinds avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    okt 2005
    Jobb
    Svetsare
    Bra skrivet, mera sånt

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jan 2006
    TYcker du skriver j*kligt bra. Även en novis som jag förstår vad du skriver. Tack för rolig å lärorik läsning.

SoMMaR Fickiss avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    aug 2004
    Beep beep dax för en ny tycker jag!
    Tänk logiskt =)

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    mar 2006
    bra skrivit.. har själv skruvat med lite allt möjligt, o heeellllt sabbat bilar.. menmen man lär ju sig av sina misstag.. vore kul o läsa del 3 om det kommer

Registered User hipshots avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jun 2004
    Jag kräver en uppföljare beepbeep

Tyskt mattiasks avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jan 2006
    Har en fråga..

3" från katten och bakåt, till en 3" simons-ljuddämpare med ett 4"s slutrör.

Är detta på tok för stort för en bmw 320 e30? Ägaren påstår att ljuddämparen har lite extra motstånd, så det inte skall vara för lite mottryck. Och även att han har ringt och frågat dom på BMW om röret skulle vara för stort.. Vilket det det inte var enligt dom..

Nybörjare
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Sjusovare
    Citat Ursprungligen postat av mathias
    Det ær bættre att lægga pengarna på en stock som øverfør krafterna mest møjligt rakt bak , då upplevs inte rekylen som så kraftig .
    Dessutom så kan man uppnå stora skillnader genom att ha en laddning (krutsort,krutmængd,kultyp o kulvikt ) som ær optimerad før vapnet .

Hælsningar från skjutbanan .
    Hej skjutaren!

Visst är det teoretiskt möjligt att "lägga pengarna på stock som överför krafterna bak" men tänk på att bakåtriktat rörelse också äter upp en del av kraften som överförs till kulan.

Nu vet jag inte vilken skjutbana du är på och vad du skuter med men jag avråder å det bestämmaste från att provskjuta något i stil med AG90 med skadad/saknad flam/rekyldämpare. Du kommer att hamna på akuten och i värsta fall skada andra.

Faktum är att manualen uttryckligen förbjuder detta. Minns inte exakta siffror just nu men jag tror att mynningen tar upp något i stil med 75% av bakåtrikade kraften och det känns ändå som att bli sparkad av en häst.
    Mätning med bredbandslamda utförs i Uppsala/Sthlm.

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    feb 2005
    okej orkar inte / hinner inte läsa resten av tråden...

men jag har en fråga. har en Galant GTi med ett 2" rostfritt Catback. nu har jag fått tag på en 3" katt helt gratis så nu kommer ju då frågan om jag får någon försämring av att sätta dit en 3" racekatt mellan 2st 2"rör istället för originalkatten som har gått 28000 mil.

Ayatola Of Rock N Rolla! RiffRaffs avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jun 2006
    Jobb
    Rockstar
    Om jag byter ut slutdämparen på min A4a 96a mot ett rakt rör (rostig ljuddämpare och det ligger en rörstump och skräpar i garaget) går bilen sämre då eller funkar den som innan. Den lär ju ändå inte låta så jävla högt med en dämpare.

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    sep 2004
    Jobb
    Mekaniker
    Just så gjorde jag med min Pug T16 pga att slutdämparen hade ett stort hål på ovansidan och jag behövde besikta om.
    Låter lite mer (ballhetsfaktor ökade lite) men inte så det stör.
    Men det beror nog på att det sitter en turbo i.

Turbo = go 4 it.
    Sugmotor = nja, kanske.
    Peugeot 405 T16

Förargelseväckandekörstil Nisse Järnets avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    dec 2001
    Jobb
    IT/Digital Signage
    Citat Ursprungligen postat av RiffRaff
    Om jag byter ut slutdämparen på min A4a 96a mot ett rakt rör (rostig ljuddämpare och det ligger en rörstump och skräpar i garaget) går bilen sämre då eller funkar den som innan. Den lär ju ändå inte låta så jävla högt med en dämpare.
    Funkar fint! Bra "fattigmanslösning" på sportsystem =)
    3:a USR 2007
    3:a Team Insane Racing 2007
    3:a Nattracet Cup 2008
    Finalist Nattracet Cup 2009
    4:a Norr vs Söder 2009
    http://www.pure-pf.com
    http://www.nordicmilitarytraining.se

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jul 2006
    riktigt bra och roligt skrivet men det är en sak jag hakar upp mig på, när det gäller turbomotornså skriver du att man ska portmatcha röret och avgasporten. Stämmer verkligen detta, är det inte bättre att ha ett litet hack där för att motverka back-flow? Eller är det bara på sugmotorer?

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •