Läs detta innan ni postar frågor! (några enkla regler)
Bilsnack
Resultat 1 till 5 av 5
    Nybörjare
    Namn
    Lars Goran
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Sjusovare

Läs detta innan ni postar frågor! (några enkla regler)

Jag har tagit bort eller redigerat rätt många trådar på senare tiden pga. dåligt ställda frågor och/eller skumma och oförståeliga titlar.

Det kommer att bli mycket enklare för dom som svarar om ni skriver tydliga titlar och inte bara hafsar ihop något bara för att det ska finnas där för att kunna posta.

Med andra ord så är optimala titeln för en post där användaren har t.ex. elproblem i sin Volvo 740 kombi:

"Elproblem i Volvo 745 -87"

och inte:

"Jävla biljävel"

Detta kommer att få dom som kan något om el i 740:in att svara direkt och dom som inte kan det kommer att slippa tråden utan att lämna sura komentarer när dom upptäcker att tråden inte handlar om djävulsdyrkan eller excorsism utan något så jordnära som elproblem.

Om ni undrar något, presentera så mycket fakta som möjligt redan i början (detta gäller speciellt nya användare). Med andra ord, om ni undrar t.ex. vad det är för turboaggregat i en Saab 900 så ska ni ange årsmodell och allt annat som kan vara relevant till frågan med tanke på att det finns uppsjö av olika modeller som har förekommit i just denna biltyp under alla år den har tillverkats.

Avreageringstittlar med många "!!!!!!! ????????" och dylikt förvirrar bara och gör det svårare.

Detta är ett teknikforum och har ska tekniska saker lösas eller diskuteras.

En sak till:
    Har ni hands-on erfarenheter som kan hjälpa andra så är ni naturligtvis välkomna att skriva om dom även om det inte är någon egentlig fråga. Det är alltid kul att lära sig något nytt och slippa göra om misstagen.

Jag skulle t.ex. vilja lära mig mer om upphängning, fjädring och fordondynamik.

/mvh. "road runner"
    Mätning med bredbandslamda utförs i Uppsala/Sthlm.

Bannad
    Reg.datum
    dec 2004
    Ursäkta att jag skriver i en så gammal tråd, men den är ju ändå klistrad.
    Nu när vi lever i 2005 så tycker jag att "Elproblem i Volvo 745 -87" skulle kunna vara "Elproblem i Volvo 745 -87, <problemet här>". Så har alltid jag gjort, iallafall. Annars kanske någon kommer in som kan allt om el utom just den saken jag behöver hjälp med
    It's nice to be important, but it's more important to be nice
    Fordie.se

Ute efter ett komplett baspaket? Köp mina grejer...

Registered User
    Namn
    David Johansson
    Reg.datum
    maj 2004
    Varför får man inte använda [IMG]-taggarna i den här tråden?
    Jag personligen tycker det är skitjobbigt att gå in på alla länkar, specielt om det är typ 20 bilder man ska kolla på.
    Hade blivit mycket bättre om man fick använda dom.
    Om ni inte håller med mig så undra jag varför?.

Camaro 67 Dahlhjelms avatar
    Namn
    Eric D
    Reg.datum
    sep 2005
    Jobb
    VD, Egen bilverkstad.
    Ber om en skärpning angående postning i denna forum del.

När du bestämmer dig för att posta en tråd och be om råd, Gör då detta ordentligt.

Själva förklarandet utav felet brukar det oftast inte vara något problem med.

Men när det kommer till att beskriva vad för bil man har problem med så är det inte alltid denna information är fullständig.

Så här tycker jag att trådarna borde se ut.

EX:

Rubrik:

Abs problem, Audi A3 1998 1.8T.

Meddelande:

Hejsan, Jag har problem med min Audi A3 1998 1.8T 150HK med motorkod AGU. Automatlåda.

Regnr: ABC123

Problemet: Mina bromsar låser sig när jag bromsar kraftigt. När jag försöker backa så låser sig bromsarna.
    Detta händer ofta när det är regningt och fuktigt ute.

Vad är det som är fel?

/Eric Dahlhjelm.

Ser en tråd ut så här så kan jag och andra som skriver svar här i teknik delen lättare hitta felet och ge dig ett mer exakt svar.

Några av oss som skriver här har också tillgång till fordons nätet. Dvs genom att ge ditt regnr så kan vi få fram mer exakt information om ditt fordon. Detta är något jag uppskattar riktigt mycket.

Registered User
    Namn
    Anders W
    Reg.datum
    apr 2013

Fjädring Cheva Colorado 2005

Jag har letat länge efter luftstötdämpare typ HighJackers till bakvagnen på min Colorado. Jag har hittat luftbälgar som kräver ingrepp i ramen, men vill helst inte göra detta.
    det finns massor av luftdämpare till andra pickupper och vans så om man bara har exakta mått och beskrivning på fästöglorna borde det gå att hitta någon dämpare som passar även om den kanske är 5mm längre eller något annat som går att leva med. Det kanske finns att köpa från USA om någon har kontakter eller annan kunskap i ämnet tar jag mycket gärna del av detta

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •