Läs detta innan ni postar frågor! (några enkla regler)
Jag har tagit bort eller redigerat rätt många trådar på senare tiden pga. dåligt ställda frågor och/eller skumma och oförståeliga titlar.
Det kommer att bli mycket enklare för dom som svarar om ni skriver tydliga titlar och inte bara hafsar ihop något bara för att det ska finnas där för att kunna posta.
Med andra ord så är optimala titeln för en post där användaren har t.ex. elproblem i sin Volvo 740 kombi:
"Elproblem i Volvo 745 -87"
och inte:
"Jävla biljävel"
Detta kommer att få dom som kan något om el i 740:in att svara direkt och dom som inte kan det kommer att slippa tråden utan att lämna sura komentarer när dom upptäcker att tråden inte handlar om djävulsdyrkan eller excorsism utan något så jordnära som elproblem.
Om ni undrar något, presentera så mycket fakta som möjligt redan i början (detta gäller speciellt nya användare). Med andra ord, om ni undrar t.ex. vad det är för turboaggregat i en Saab 900 så ska ni ange årsmodell och allt annat som kan vara relevant till frågan med tanke på att det finns uppsjö av olika modeller som har förekommit i just denna biltyp under alla år den har tillverkats.
Avreageringstittlar med många "!!!!!!! ????????" och dylikt förvirrar bara och gör det svårare.
Detta är ett teknikforum och har ska tekniska saker lösas eller diskuteras.
En sak till:
Har ni hands-on erfarenheter som kan hjälpa andra så är ni naturligtvis välkomna att skriva om dom även om det inte är någon egentlig fråga. Det är alltid kul att lära sig något nytt och slippa göra om misstagen.
Jag skulle t.ex. vilja lära mig mer om upphängning, fjädring och fordondynamik.
/mvh. "road runner"
Mätning med bredbandslamda utförs i Uppsala/Sthlm.