Elon Musk lovar bättre service – bilen ska själv ringa efter bärgning

När Tesla skruvar upp både produktionstakten och försäljningen är det viktigt att även serviceorganisationen hänger med. Så har inte riktigt varit fallet – åtminstone inte...

Annons
Annons

När Tesla skruvar upp både produktionstakten och försäljningen är det viktigt att även serviceorganisationen hänger med. Så har inte riktigt varit fallet – åtminstone inte i Norge.

Norska Teslaägare har länge klagat på extremt långa väntetider för service och reparationer, något som Teslachefen Elon Musk lovat att rätta till.

I samband med förra veckans ekonomiska uppdatering där Tesla redovisade vinst upprepade Elon Musk sitt löfte om att prioritera servicen, skriver Electrek. Faktum är att det blir hans högsta prioritet under årets första kvartal.

Då handlar det dock om servicen i Nordamerika – faktum är att han inte nämner något om att servicenivån skulle förbättras i resten av världen, men vi antar att även Europa prioriteras högt servicemässigt under de kommande åren.

Förbättringarna som ska göras på servicesidan är bland annat:

• Öka antalet mobila servicebilar som åker ut till bilägarna istället för att bilägaren måste avsätta tid att själv åka in till en verkstad.

• Förbättrad app där ägarna kan boka service.

• Bilen ska själv kunna ringa efter bärgning vid ett tekniskt fel. Bärgningsbilen ska också ha med sig en lånebil för Teslaföraren.

Annons
Annons
Rulla till toppen