Volvo ”gör en Polestar” – inleder samarbete med Plugsurfing

Ett konto hos Plugsurfing ingår vid ett köp av en elbil från Volvo.

Annons
Annons

Det var kanske ingen större överraskning att Volvo Cars skulle följa Polestar och också upprätta ett samarbete med Plugsurfing. Och det innebär att alla som köper en elbil av Volvo, automatiskt får ett abonnemang och en ”tagg” från Plugsurfing.

Med den taggen har man tillgång till över 200.000 laddpunkter i hela Europa, utan att behöva krångla med olika betallösningar, appar och kort. Det underlättar, kort och gott.

– Plugsurfing kommer att kunna täcka alla laddnings- och körbehov: den dagliga pendlingen, laddning på plats och långdistansresor, säger Björn Annwall, chef för EMEA på Volvo Cars.

Naturligtvis är man nöjda med samarbetet också på Plugsurfing.

 – Tillsammans med Volvo Cars har Plugsurfing en stark vision om hållbarhet och att göra laddningen av bilen enkel, säger Anne Jalkala, VD för Plugsurfing.

Precis som för Polestars kunder kommer det inte att tillfalla någon rabatt hos Volvokunderna, utan du slipper helt enkelt besväret att själv, kostnadsfritt, skapa ett konto och beställa en tagg hos Plugsurfing.

– Medlemskapet ingår vid ett bilköp, men inte någon särskild prissättning vid laddningen. Dagens nyhet är det första steget i partnerskapet med Plugsurfing. Vi kommer att arbeta aktivt för att över tid förbättra erbjudandet för Volvo Cars kunder, säger Karin Wik, kommunikationschef på Volvo Cars i ett mail till Recharge.

Med bara månader kvar till lanseringen av Volvo XC40 P8 Recharge är alltså frågan om ett eget snabbladdningsnätverk inte besvarad. 

 
Annons
Annons
Rulla till toppen