Recharge granskar

Till vänster: Åkeriets två Nissan Leaf vid leverans. Till höger: verkstadens kostnadsförslag på bytet till ett nytt batteripaket.

Överhettat batteri i Nissan Leaf ledde till skräcknota

Taxiåkaren Sebastians Nissan Leaf från 2018 bärgades till verkstad efter att ha dött vid laddstolpen. Orsaken: batteriet hade överhettats av upprepade snabbladdningar. Eftersom bilen precis rullat över milgränsen gäller inte batterigarantin.

Experten: Därför är Tesla värt mer än Toyota

PREMIUM Saker och ting är inte som de brukar vara i bilbranschen. Stora, etablerade biltillverkare sliter med trög tillväxt på börsen, samtidigt som Tesla i juni gick om Toyota som världens högst värderade biltillverkare. Hur kunde det hända?

Reportage: Den (tok)dyra snabbladdningen

PREMIUM Milkostnaden för en elbil ligger runt 2,50 kronor när du laddar hemma. Men med snabbladdning kan det dra iväg till över 20 kronor milen. Ionitys snabbladdningsnätverk utmanar Teslas Superchargers, men prissättningen skiljer för olika bilmärken! Med en Volvo går det inte ens att få ner kostnaden med ett abonnemang.
Över hälften av Teslaägarna har haft någon form av garantiärende på sin bil. Det är dubbelt så hög andel som för snittbilen.

Avslöjat: Bilarna som strular mest – trots att de är nya

PREMIUM Att köpa en ny bil innebär inte automatiskt att den är felfri. Vår granskning visar att även det bästa märket har fel på en av tio bilar som ägarna behöver få åtgärdade på verkstad – och värsta märket är betydligt sämre än så.
Rulla till toppen