Artiklar

Skribent: Heinrich Lingner


Prov: Fjärde generationen av Audi A3 är en äkta premiumbil
Prov: Fjärde generationen av Audi A3 är en äkta premiumbil
Premium Visst har Audi A3 alltid känts som en lite lyxigare VW Golf? Kompaktmodellen som kom 1996 vill i sin fjärde generation äntligen vara självständig och värdig premiumstämpeln.
Prov: DS3 Crossback E-Tense – tyst som en viskning
Prov: DS3 Crossback E-Tense – tyst som en viskning
ARTIKEL FRÅN Recharge
Premium Ungefär samtidigt med Opel Corsa och Peugeot e-208 presenterar PSA-koncernen DS 3 Crossback E-Tense. Den ska bli premiumversionen i elbilspaletten. Frågan är om denna crossover kan fylla den rollen.
Prov: Mercedes GLB – en G-Wagen för massorna?
Prov: Mercedes GLB – en G-Wagen för massorna?
Premium Nya GLB är den åttonde Mercedesmodellen på en och samma framhjulsdrivna plattform. Med riktigt bra allroundegenskaper ska den sätta käppar i hjulen för konkurrenterna.
Prov: Porsche 911 Carrera är nya instegsmodellen – 130.000 billigare
Prov: Porsche 911 Carrera är nya instegsmodellen – 130.000 billigare
Premium Aldrig förr har effektskillnaden mellan instegsmodellen Porsche 911 Carrera och den lite starkare Carrera S varit så stor som nu. Märks det? Vi provkör och undersöker.
Prov: Mercedes GLS är den uppdaterade Range Rover-dödaren
Prov: Mercedes GLS är den uppdaterade Range Rover-dödaren
Premium Massiva lyxsuven GLS ska vara en S-klass för alla underlag, enligt Mercedes. En första provtur i Utah visar att den gör (nästan) allting rätt.
Test: BMW 745e mot Mercedes S 560 e L – de lyxiga laddhybridernas duell
Test: BMW 745e mot Mercedes S 560 e L – de lyxiga laddhybridernas duell
Premium Sexcylindriga på bensin med batteri och stickkontakt: konceptet är likartat för 745e och S 560 e L. Vi testar dem för att ta reda på vilken av de båda deltidselbilarna som är den finaste lyxlimousinen.
Prov: Peugeot e-208 är den nya småbilen med eldrift
Prov: Peugeot e-208 är den nya småbilen med eldrift
Premium Att fransmännen kan det här med småbilar som väcker habegär är inget nytt. Med elbilarna har det dock varit så där. Tills nu. Nya Peugeot e-208 visar att elbilar visst kan ha utstrålning.
Prov: BMW 1-serie får framhjulsdrift – så är den att köra
Prov: BMW 1-serie får framhjulsdrift – så är den att köra
Premium Omställningen till en ny plattform gör att BMW 1-serie förlorar två av sina särdrag – bakhjulsdrift och rak sexa. Men den har även vunnit något vilket den första provkörningen runt München visar.
Prov: Audi A4 45 TFSI MHEV – storsäljaren nu som mildhybrid
Prov: Audi A4 45 TFSI MHEV – storsäljaren nu som mildhybrid
Premium Audi A4 imponerade på testlaget när den kom, men försäljningsmässigt har den inte rått på BMW 3-serie och Mercedes C-klass. Är den för sval? Vi har kört en rejält uppdaterad A4 med mildhybridteknik.
Prov: Nya Mercedes CLA 220 Coupé – andra generationen är bättre på alla punkter
Prov: Nya Mercedes CLA 220 Coupé – andra generationen är bättre på alla punkter
Premium Första generationen CLA blev en oväntad kassako för Mercedes. Kan efterföljaren leva upp till de skyhöga förväntningarna? Den har nämligen fått hård intern konkurrens...
Test: Volvo XC40 mot Audi Q3 och Mercedes GLA – så står sig svensken mot tyskarna
Test: Volvo XC40 mot Audi Q3 och Mercedes GLA – så står sig svensken mot tyskarna
Premium Det har äntligen kommit en ny generation av Audi Q3. Hur mycket bättre har den blivit? Vi ställer Q3 mot konkurrenterna Mercedes GLA och Volvo XC40. Fajten blir jämnare än man kan tro!
Prov: Seat Ateca Cupra är den nya kompaktsuven i prestandakostym
Prov: Seat Ateca Cupra är den nya kompaktsuven i prestandakostym
Premium Seat har brutit ut sportbenämningen Cupra till ett eget varumärke à la Abarth. Första modell ut är Cupra Ateca, en suv med fyrhjulsdrift och 300 hästkrafter. Räcker det?
Vi provkör Audi e-tron: Så känns fyrhjulsdriften i nya elsuven
Vi provkör Audi e-tron: Så känns fyrhjulsdriften i nya elsuven
Premium Audi miljardsatsar på en mängd nya elektrifierade modeller. Först ut är e-tron som många är nyfikna på. Efter en första provkörning vid Pikes Peak är det dags att sätta elsuven på prov i Namibia för att testa fyrhjulsdriften.
Prov: Nya BMW X5 är lika bra på vägen som bredvid
Prov: Nya BMW X5 är lika bra på vägen som bredvid
Premium BMW X5 / För snart 20 år sedan var X5 startskottet för BMW:s suvfamilj. Den ­fjärde generationen ska framför allt locka med ett upp­daterat iDrive-system och nyvunna offroadegenskaper.
Vi granskar: Här är bästa motorn till Volvo XC40
Vi granskar: Här är bästa motorn till Volvo XC40
Premium Volvo XC40 är en succé bland svenska bilköpare. Men det saknas en viktig del för att locka fler köpare. Den luckan täpper Volvo nu till med en liten 1,5-liters trecylindrig bensinmotor, som pressar priset ned priset. Men är den något att ha? Vi ställer den mot D4 och T5.
Vi provkör uppdaterade Skoda Fabia: 15.000 billigare än Polo
Vi provkör uppdaterade Skoda Fabia: 15.000 billigare än Polo
Premium Skoda Fabia går under radarn: den gör inget större väsen av sig och den faceliftade versionen kommer inte ändra det. Men det är en riktigt bra bruksbil som blivit ännu bättre – och som dessutom är över 15.000 kronor billigare än Volkswagen Polo.
Test: Alpine A110 är äntligen här – och övertygar med toppbetyg
Test: Alpine A110 är äntligen här – och övertygar med toppbetyg
Premium Frankrikes mest ikoniska sportbilsmärke är tillbaka efter 23 år. Nya Alpine A110 följer samma princip som originalet: låg vikt, vassa köregenskaper och körglädje. Det var länge sedan vi körde en så okonstlad och charmig sportbil!
Första testet av Volvo V60 T6 AWD: Här sätts "power-Volvon" på prov
Första testet av Volvo V60 T6 AWD: Här sätts "power-Volvon" på prov
Premium Vi betygsätter alla ronder i första testet.
Prov: Mercedes C-klass – försiktigt förfinad
Prov: Mercedes C-klass – försiktigt förfinad
Premium [color=red]MERCEDES C 220 D[/color] // Efter fyra år på marknaden är det nu dags för en försiktig ansiktslyftning av C-klass. Vi har kört den föryngrade Sverigefavoriten C 220 d.
Vi provkör Lamborghini Urus – är det fortfarande en Lambo?
Vi provkör Lamborghini Urus – är det fortfarande en Lambo?
Premium Turbo-V8, fyra dörrar, över 600 liter bagageutrymme – är Urus en lika vild tjur som sina mittmotoriserade märkessyskon? En ordentlig utvärdering runt Vallelunga-banan ger besked: hornen är kvar.

Filtrering

Kategori















Tagg


Skribent