Artiklar

Skribent: Christian Gebhardt


Plats 1: Porsche 911 GT2 RS pressar precis in sig under 7 minuter på Nürburgring
Plats 1: Porsche 911 GT2 RS pressar precis in sig under 7 minuter på Nürburgring
Premium Nürburgring. Porsche 911 GT2 RS. 6.58,28 minuter. Följ med på vår snabbaste testdag någonsin!
Plats 2: Porsche 911 GT3 RS är bättre än bäst
Plats 2: Porsche 911 GT3 RS är bättre än bäst
Premium Att Porsche 911 GT3 RS är kurvornas konung borde inte längre överraska någon. Däremot utvecklingens kvanthopp mot föregångaren 991.1. Den redan bästa bansmiskaren någonsin har blivit ännu bättre. Exakt hur mycket bättre ska vi reda ut.
Prov: Hårdkokta Ferrari 488 Pista – förälskelse direkt och automobilerotik
Prov: Hårdkokta Ferrari 488 Pista – förälskelse direkt och automobilerotik
Premium När det kommer till sportbilar är knappt någon annan lika älskvärd som 488 Pista. De få individerna som inte blir blixtförälskade i Ferraris senaste mittmotorgudinna borde nog byta hobby för det här är kärlek vid första ögonkastet!
Delad plats 3: Lamborghini Huracán Performante är en "Tyrannosaurus Apex"
Delad plats 3: Lamborghini Huracán Performante är en "Tyrannosaurus Apex"
Premium Lamborghini sätter ned foten och protesterar mot elektrifiering och hybriddrivlinor. Det här är ett modernt urtidsmonster som inte bryr sig ett endaste dugg om politisk korrekthet, moderna normer eller högteknologiska drivkällor. En befriande skapelse för alla som gillar framför allt en sak – att köra!
Delad plats 3: McLaren 720S är en otämjd och vrålstark best
Delad plats 3: McLaren 720S är en otämjd och vrålstark best
Premium I en tidsålder där bilar är i det närmaste digitala och artificiellt lättkörda är McLaren 720S som en frisk fläkt från svunna tider. Skyhöga nivåer av mekaniskt och aerodynamiskt grepp? Nix, inte här. Den här sportbilen är av den gamla skolan. En vrålstark best som behöver tämjas!
Plats 5: Mercedes AMG GT R – hammare och skalpell
Plats 5: Mercedes AMG GT R – hammare och skalpell
Premium Tiderna förändras. Förr associerades AMG främst med vrålstarka motorer, tvärställ och rykande bakdäck. Men utan kontroll kommer man ingen vart. Mercedes-AMG GT R visar en ny inriktning. Fortfarande med vrålstarka motorer, men nu även med en kurvtagningsförmåga som skämmer ut de flesta andra. Tiden på Nürburgring talar för sig själv, 7.11 minuter!
Plats 6: Porsche 918 Spyder är en high tech-sprinter
Plats 6: Porsche 918 Spyder är en high tech-sprinter
Premium Att vara pilsnabb på Ringen, bara för att i nästa moment kunna köra tio mil på tre liter bensin är bevis för en dubbelnatur. Enligt Porsche finns den här tekniken redan och kan köpas – om du har runt tio miljoner kronor att tillgå för en Porsche 918 Spyder.
Plats 7: Chevrolet Corvette Z06 är snabbast runt Ringen med manuell låda
Plats 7: Chevrolet Corvette Z06 är snabbast runt Ringen med manuell låda
Premium Två år. Så lång tid tog det innan testet äntligen kunde genomföras. Hela fem testbilar avverkades innan allt var klart. Men nu är det äntligen färdigt och resultatet är kanske inte vad man hade förväntat sig.
Plats 10: Ferrari 488 GTB är Nordslingans snabbaste hingst
Plats 10: Ferrari 488 GTB är Nordslingans snabbaste hingst
Premium Hösten 2016 small det till. Ferrari 488 GTB tog plats vid Nordslingans startlinje och lyckades efter några varv piska både suveräna Porsche GT2 RS samt självaste Gumpert Apollo. Utvecklingen står dock inte stilla och med tiden har fler och fler sportbilar klättrat på listan. Ferrari 488 GTB, som knep andraplatsen när det begav sig, kan dock fortfarande stoltsera med en tiondeplats på topplistan.
Prestandatest: Alpine A110 – så bra är nya utmanaren
Prestandatest: Alpine A110 – så bra är nya utmanaren
Premium Många biltillverkare pratar om lätta sportbilar men knappast någon omsätter idén om lättviktsbyggen lika konsekvent som Alpine. Dags att testa hur den 1 114 kg lätta mittmotorcoupén A110 klarar av Nürburgrings utmaningar!
Vi testar Porsche 911 GT3 RS: Brutalt snabb – helt utan dramatik
Vi testar Porsche 911 GT3 RS: Brutalt snabb – helt utan dramatik
Premium Att Porsche 911 GT3 RS är kurvornas konung borde inte längre överraska någon. Däremot utvecklingens kvanthopp mot föregångaren 991.1. Den redan bästa bansmiskaren någonsin har blivit ännu bättre. Hur mycket bättre reder vi ut i ett supertest.
Vi kör skräckinjagande Porsche 911 GT2 RS runt Ringen – på 6.58!
Vi kör skräckinjagande Porsche 911 GT2 RS runt Ringen – på 6.58!
Premium Nürburgring. Porsche 911 GT2 RS. 6.58,28 minuter. Porsches nya banmonster klarar allt man kastar åt den utan att klaga – och vi har mätdata och betyg direkt från banan. Följ med på vår snabbaste testdag någonsin!
Fyra supersedaner i 600-hästarsklubben
Fyra supersedaner i 600-hästarsklubben
Premium BMW:s nya direktörsraket möter konkurrenterna i 600-­hästarsklubben. Har den vad som krävs för att sätta Mercedes & Co på plats? Vi testar!
Porsche 911 Carrera T mot 911 GT3 Touring: Giro d´Italia
Porsche 911 Carrera T mot 911 GT3 Touring: Giro d´Italia
Premium Gardasjön, Modena, Rimini, Monza, Milano – 215 mil på tre dagar i Porsche 911 T och 911 GT3 med ­Touringpaket. En sak har de gemensamt: Det är själva resan som är målet.
Test Mercedes-AMG E 63 S 4Matic+ Kombi: Superkombin slår till
Test Mercedes-AMG E 63 S 4Matic+ Kombi: Superkombin slår till
Premium Det finns de som är snabbare rakt fram, men i vår värld räknas hela varvet. Mercedes-AMG E 63 S kombi är världens snabbaste kombi runt Nordslingan. Det visar vårt utförliga test!
PROV: Mercedes-AMG GT R – grönjävlig
PROV: Mercedes-AMG GT R – grönjävlig
Premium Mercedes AMG GT R är den snabbaste serieproducerade sportbilen som vår systertidning Sport auto har kört runt Nürburgring. Med tiden 7.11 får till och med Porsches superbil 918 Spyder stryk!

Filtrering

Kategori















Tagg


Skribent