Så förbannat skönt! Jag sitter i Caterhams senaste skapelse, instegsmodellen Seven 160 som väger in på 490 kilo. Prislappen i England ligger på 180.000 kronor. Mitt uppdrag är att gräva mig in i körupplevelsens verkliga kärna. Inget annat. Roligare än så här blir det inte i laglig fart.
Dessutom: Har du funderat på hur snabb du skulle vara i en F1-bil? Efter en timme i Caterhams helt nya simulator är svaret i mitt fall – inte speciellt snabb…
• Köp eller logga in för att läsa provkörningen av Caterham Seven 160 och Caterhams F1-simulator.
Artikeln kommer från auto motor & sport nr 5-2014
• Observera att prenumeranter läser gratis, allt du behöver göra är att skapa ett eget ams-konto. Är du inte prenumerant kan du ta en prenumeration för bara 99 kronor (klicka här) och få tillgång till hela tidningsarkivet direkt.
• Missa inte vår F1-tidning. Allt om säsongen 2014
Så förbannat skönt! Jag sitter i Caterhams senaste skapelse, instegsmodellen Seven 160 som väger in på 490 kilo. Prislappen i England ligger på 180.000 kronor. Mitt uppdrag är att gräva mig in i körupplevelsens verkliga kärna. Inget annat. Roligare än så här blir det inte i laglig fart.
Dessutom: Har du funderat på hur snabb du skulle vara i en F1-bil? Efter en timme i Caterhams helt nya simulator är svaret i mitt fall – inte speciellt snabb…
• Läs provkörningen av Caterham Seven 160 och Caterhams F1-simulator
Artikeln kommer från auto motor & sport nr 5-2014
• Har du satt betyg på din bil – eller var det längesedan? Gör det här!
Bonus: Alla som sätter betyg har chans att vinna en prenumeration på auto motor & sport.