Av de 50 mest sålda bilmodellerna i Sverige hittills i år är elva kompakt- eller mellanklassuvar. Det är klart att Porsche vill ha en del av den kakan.
För att lista ut exakt vad Porsche har gjort har vi ställt den mot komponentbasen Audi S Q5 och storebror Porsche Cayenne. Men vi får heller inte glömma testvinnaren: BMW X3 , det var ju den som startade trenden med lyxiga och och sportiga mel- lanklassuvar.
Hur mycket av Q5 finns kvar i Macan? Har Cayenne blivit för stor och klumpig för att bära Porsche-vapnet? Och petas BMW X3 som körglädjevinnare?
• Köp eller logga in för att läsa testet av Macan, Cayenne, Q5 och X3.
Artikeln kommer från auto motor & sport nr 10-2014.
• Observera att prenumeranter läser gratis, allt du behöver göra är att skapa ett eget ams-konto. Är du inte prenumerant kan du ta en prenumeration för bara 99 kronor (klicka här) och få tillgång till hela tidningsarkivet direkt.
• Har du satt betyg på din bil – eller var det längesedan? Gör det här!
Av de 50 mest sålda bilmodellerna i Sverige hittills i år är elva kompakt- eller mellanklassuvar. Det är klart att Porsche vill ha en del av den kakan.
För att lista ut exakt vad Porsche har gjort har vi ställt den mot komponentbasen Audi S Q5 och storebror Porsche Cayenne. Men vi får heller inte glömma testvinnaren: BMW X3 , det var ju den som startade trenden med lyxiga och och sportiga mel- lanklassuvar.
Hur mycket av Q5 finns kvar i Macan? Har Cayenne blivit för stor och klumpig för att bära Porsche-vapnet? Och petas BMW X3 som körglädjevinnare?
Artikeln kommer från auto motor & sport nr 10-2014.
• Har du satt betyg på din bil – eller var det längesedan? Gör det här!