Fredrik Huldt har kärat ner sig i en BMW

PREMIUM Bland ändlösa kurvorgier, på glödhet dammig asfalt inser jag att jag på håller att kära ner mig i en BMW. Bayrarna saknar cred som sportbilstillverkare, men jag skäms inte för att säga att jag just avverkat en av mina bästa dagar bakom ratten i i8. Någonsin.
Annons

BMW kallar i8 future friendly och världens mest progressiva sportbil. Men hur bra är den egentligen att köra? Fredrik Huldt testar nya i8 och undrar om ”i” är det nya M. BMW:s formkurva har nämligen tvärvänt.
Bayrarna saknar cred som sportbilstillverkare, men Fredrik Huldt erkänner att avverkat en av sin bästa dagar bakom ratten i i8. Någonsin.

• Köp eller logga in för att läsa provkörningen av BMW i8
Artikeln kommer från auto motor & sport nr 11-2014.

• Observera att prenumeranter läser gratis, allt du behöver göra är att skapa ett eget ams-konto. Är du inte prenumerant kan du ta en prenumeration för bara 99 kronor (klicka här) och få tillgång till hela tidningsarkivet direkt. 

• Har du satt betyg på din  bil – eller var det längesedan? Gör det här! 

BMW kallar i8 future friendly och världens mest progressiva sportbil. Men hur bra är den egentligen att köra? Fredrik Huldt testar nya i8 och undrar om ”i” är det nya M. BMW:s formkurva har nämligen tvärvänt.
Bayrarna saknar cred som sportbilstillverkare, men Fredrik Huldt erkänner att avverkat en av sin bästa dagar bakom ratten i i8. Någonsin.


Artikeln kommer från auto motor & sport nr 11-2014.

• Har du satt betyg på din  bil – eller var det längesedan? Gör det här! 

Annons
Annons
Rulla till toppen