Hur gör man för att få världens bästa standardproducerade offroadmaskin att framstå som oduglig? Det korta svaret är; ett extra hjulpar.
Det lågmälda brötandet från den turboladdade V8:an matchar inte bilens utseende. De dubbla avgasutblåsen under bakdörrarna är kapabla till så mycket mer än tomgångsgurglandet. Men dutta till på gaspedalen och det välkänt tvållöddriga bluddret som vi älskar brakar loss.
• Köp eller logga in för att läsa provkörningen av Mercedes G 63 AMG 6×6.
Artikeln kommer från auto motor & sport nr 13-2014.
• Observera att prenumeranter läser gratis, allt du behöver göra är att skapa ett eget ams-konto. Är du inte prenumerant kan du ta en prenumeration för bara 99 kronor (klicka här) och få tillgång till hela tidningsarkivet direkt.
• Har du satt betyg på din bil – eller var det längesedan? Gör det här!
Hur gör man för att få världens bästa standardproducerade offroadmaskin att framstå som oduglig? Det korta svaret är; ett extra hjulpar.
Det lågmälda brötandet från den turboladdade V8:an matchar inte bilens utseende. De dubbla avgasutblåsen under bakdörrarna är kapabla till så mycket mer än tomgångsgurglandet. Men dutta till på gaspedalen och det välkänt tvållöddriga bluddret som vi älskar brakar loss.
Vi provkör Mercedes G 63 AMG 6×6.
Artikeln kommer från auto motor & sport nr 13-2014.
• Har du satt betyg på din bil – eller var det längesedan? Gör det här!