Vi provkör Miata – bättre än någonsin!

PREMIUM Fjärde generationen av Mazda MX-5 innebär en återgång till rötterna. Miata är mindre och lättare än tidigare. Och bättre!
Annons

En sportbil med fyrcylindrig motor på 1,5 liter, utan turbo och med 115 hästkrafter. Välkommen till framtiden och dåtiden. För Mazda Mx-5 har alltid varit en hyllning till 60-talet och 70-talets brittiska sportbilar, då fokus var mer på låg vikt och pigga köregenskaper än på monsturös effekt och hyperavancerad teknik. 

• Köp eller logga in för att läsa provkörningen av Mazda Miata
Artikeln kommer från auto motor & sport nr 5-2015.

• Observera att prenumeranter läser gratis, allt du behöver göra är att skapa ett eget ams-konto. Är du inte prenumerant kan du ta en prenumeration för bara 99 kronor (klicka här) och få tillgång till hela tidningsarkivet direkt. 

• Har du satt betyg på din  bil – eller var det längesedan? Gör det här! 

Om du upplever problem när du ska läsa testerna, prova gärna en annan webläsare, exempelvis Safari. Vi arbetar för att åtgärda felet.

En sportbil med fyrcylindrig motor på 1,5 liter, utan turbo och med 115 hästkrafter. Välkommen till framtiden och dåtiden. För Mazda Mx-5 har alltid varit en hyllning till 60-talet och 70-talets brittiska sportbilar, då fokus var mer på låg vikt och pigga köregenskaper än på monsturös effekt och hyperavancerad teknik. 

Provkörningen av Mazda Miata kommer från auto motor & sport nr 5-2015.

• Har du satt betyg på din  bil – eller var det längesedan? Gör det här! 

Om du upplever problem när du ska läsa testerna, prova gärna en annan webläsare, exempelvis Safari. Vi arbetar för att åtgärda felet.

Annons
Annons
Rulla till toppen