Däcktest: Komfort mot sport – 16, 17 & 18 tum

Premium Mer än du tror hänger på däcken och deras förmåga. Styrkänsla, vägbuller och bränsleförbrukning. Allt är däck. Vi testar Continental Premium/Sport Contact S 16, 17 & 18 tum.

Däcktest: Komfort mot sport – 16, 17 & 18 tum

Ju bredare däck, desto sämre komfort och desto större risk för vattenplaning – åtminstone i teorin. Men mätresultaten i vårt test visar en annan verklighet. 

• Köp eller logga in för att läsa däcktestet av Continental Premium/Sport Contact S 16, 17 & 18 tum.
Artikeln kommer från auto motor & sport nr 7-2015.

• Observera att prenumeranter läser gratis, allt du behöver göra är att skapa ett eget ams-konto. Är du inte prenumerant kan du ta en prenumeration för bara 99 kronor (klicka här) och få tillgång till hela tidningsarkivet direkt. 

• Har du satt betyg på din  bil - eller var det längesedan? Gör det här! 

Om du upplever problem när du ska läsa testerna, prova gärna en annan webläsare, exempelvis Safari. Vi arbetar för att åtgärda felet.

Ju bredare däck, desto sämre komfort och desto större risk för vattenplaning – åtminstone i teorin. Men mätresultaten i vårt test visar en annan verklighet. 

Däcktestet av Continental Premium/Sport Contact S 16, 17 & 18 tum kommer från auto motor & sport nr 7-2015.

• Har du satt betyg på din  bil - eller var det längesedan? Gör det här! 

Om du upplever problem när du ska läsa testerna, prova gärna en annan webläsare, exempelvis Safari. Vi arbetar för att åtgärda felet.

Håll dig uppdaterad med nyhetsbrevet!

Missa ingenting! Prenumerera på vårt nyhetsbrev.