Så funkar tekniken i Koenigsegg Regera

PREMIUM Världsexklusivt möte med nya svenska superbilen. Koenigsegg Regera blev vår för några timmar. Vi träffar dessutom Christian von Koenigsegg som tar oss med på en djupdykning i den intressanta och fullkomligt revolutionerande tekniken.
Annons

Låt oss börja med förbränningsmotorn. En 5,0-liters V8 som används i alla modeller på senare år. I Koenigsegg Regera lämnar den 1.100 hästkrafter och 1.200 Nm. Gott nog kan tyckas. Men framför motorn sitter en elmotor på 160 kW (215 hk) och 360 Nm som levereras direkt på vevaxeln. 
Följ med på en djupdykning där Christian von Koenigsegg förklarar hur den fantastiska tekniken i nya Regera fungerar. 

• Köp eller logga in för att läsa reportaget om Koenigsegg Regera från auto motor & sport nr 10-2015. Observera att hela tidningen ingår i priset. 

Mer om innehållet i nr 10/2015:
Tjäna pengar. Så säljer du bilen – bästa knepen.
Vi testar Mercedes-AMG GT mot Porsche 911 Turbo.
Vi testar helt ny Volvo-teknik. Autobroms vid vänstersväng framför mötande bilar. 
Provkörda: Golf Alltrack, Range Rover Sport, Mitsubishi ASX, Suzuki Vitara och Audi RS3.
Test av autobroms: Livräddare eller dödsfälla.
Duell mellan BMW M4 och Lexus RCF: Turbosexa mot V8 gör upp.
Begduell: VW Tiguan vs Subaru Forester.
Detta och mycket mer i auto motor & sport nr 10.

• Observera att prenumeranter läser gratis, allt du behöver göra är att skapa ett eget ams-konto. Är du inte prenumerant kan du ta en prenumeration för bara 99 kronor (klicka här) och få tillgång till hela tidningsarkivet direkt. 

• Har du satt betyg på din bil i vår begagnatdatabas. Betygen är viktiga för våra begagnatdueller. Gör det här! 

Låt oss börja med förbränningsmotorn. En 5,0-liters V8 som används i alla modeller på senare år. I Koenigsegg Regera lämnar den 1.100 hästkrafter och 1.200 Nm. Gott nog kan tyckas. Men framför motorn sitter en elmotor på 160 kW (215 hk) och 360 Nm som levereras direkt på vevaxeln. 
Följ med på en djupdykning där Christian von Koenigsegg förklarar hur den fantastiska tekniken i nya Regera fungerar. 

• Reportaget om Koenigsegg Regera kommer från auto motor & sport nr 10-2015. 

Mer om innehållet i nr 10/2015: 
Tjäna pengar. Så säljer du bilen – bästa knepen.
Vi testar Mercedes-AMG GT mot Porsche 911 Turbo.
Vi testar helt ny Volvo-teknik. Autobroms vid vänstersväng framför mötande bilar. 
Provkörda: Golf Alltrack, Range Rover Sport, Mitsubishi ASX, Suzuki Vitara och Audi RS3.
Test av autobroms: Livräddare eller dödsfälla.
Duell mellan BMW M4 och Lexus RCF: Turbosexa mot V8 gör upp.
Begduell: VW Tiguan vs Subaru Forester.
Detta och mycket mer i auto motor & sport nr 10.

• Har du satt betyg på din bil i vår begagnatdatabas. Betygen är viktiga för våra begagnatdueller. Gör det här! 

Annons
Annons
Rulla till toppen