Saab-ägarna gillar Saab

Det går bra för Saab just nu. Marknadsandelarna stiger och kunderna är mer lojala än någonsin. Av de Saab-ägare som köpte förra bilen ny och...
Annons

Det går bra för Saab just nu. Marknadsandelarna stiger och kunderna är mer lojala än någonsin. Av de Saab-ägare som köpte förra bilen ny och bytte bil under första kvartalet 2002, valde hela 79,5 procent att köpa en Saab igen. En lojalitetssiffra som slår konkurrenterna Mercedes, BMW, Volvo och Audi.

– Saab har aldrig haft så höga värden tidigare under de år vi mätt lojaliteten, konstaterar Torbjörn Olsson, VD för Saab Sverige. Hög lojalitet är den bästa indikatorn för att man gör saker rätt i vår bransch.
Saab Sverige har stadigt vunnit nya marknadsandelar de senaste åren, en trend som tog fart på allvar när Saab 9-5 SportCombi lanserades för tre år sedan. Men förutom nya modeller är den kraftigt ökade lojaliteten bland kunderna den kanske främsta framgångsfaktorn för Saab:
– Att lojaliteten ökar tror vi är frukten av det arbete vi bedriver inom ramen för Saab Unlimited, säger Torbjörn Olsson. Där satsar vi mycket på att i samarbete med våra detaljister utveckla kundrelationen.
Också på företagsmarknaden har Saab haft en bra utveckling under första kvartalet 2002. Kundstock ökar stadigt.

Annons
Annons
Rulla till toppen