Nr 6/2006: Svensken som är bäst i världen

På papperet är den snabbast av alla – vi tog Koenigsegg till Nürburgring för att se hur snabb den är i praktiken. Vi har testat...
Annons

På papperet är den snabbast av alla – vi tog Koenigsegg till Nürburgring för att se hur snabb den är i praktiken. Vi har testat 16-tumsdäck där en outsider överraskade och var bäst av alla. Hyundais nya Santa Fé visar sig bli en tuff match för Volvo XC90 och Audi RS4 tänker göra livet surt för Carrera och M3. Dessutom får Alfa 159 gå en match mot Honda Accord – en duell som nästan slutar i knock out.

806 hästkrafteroch 395 km/h. På papperet är Koenigsegg CCR snabbast av alla. Frågan är hur snabb den är i praktiken. Vi tog ut den på Nürburgrings klassiska nordslinga för att ta rätt på sanningen.
Björn Wirdheim. När Jaguars F1-team såldes hamnade han i bakvatten. Nu jobbar han på F1-comeback – via Formula Nippon i Japan.
Vi har testat 16-tumsdäck och blev förvånade. En outsider överraskade stort och visar sig vara bäst i klassen. Hjulspecialen i detta nummer omfattar också vårens fälgprimörer. Och så har vi varit på fälgfabrik och sett hur det går till att skapa kvalitet.
Test: Audi RS4. Se upp Carrera och M3! Det finns en Audi som är sugen på att ta era skalper.
Begtest: Audi A3. Den första kompaktbilen med premiumkänsla. Har ägarna blivit förförda?
Test: Alfa 159 mot Honda Accord. Alfa har vässat komforten i nya 159 medan Honda toksportat till sin Accord. Den ena bilen avgår med en klar seger…
Provkörningar: Trollhättanbyggda Cadillac BLS. Nya Hyundai Santa Fé blir en tuff match för XC90. Honda Civic Hybrid och Chrysler 300C AWD.
Besök i Drömfabriken. Vi var på plats när fabriken strax utanför smålänska Rydaholm fyllde 20 år.

Annons
Annons
Rulla till toppen