Kia börjar blogga

Kia Motors har lanserat en ny sajt med fokus på sociala medier. Med Facebook, Youtube och Twitter samlat under ett tak ska Kia-entusiaster kunna följa varje steg företaget tar.
Annons

Kia börjar blogga

”Sajten kretsar kring en enkel, öppen och intuitiv layout för att ge alla Kias fans den enastående möjligheten att berätta historier om varumärket.” Så lyder inledningen av pressmeddelandet som Kia skickat ut. Om man läser vidare kan man få veta att Kia vill ha all multimedia under ett tak för snabb åtkomst samt att de vill vara öppna med sin kommunikation med kunder, journalister och fans. Dessutom finns en blogg, Kia Buzz, och tillgång till Facebook, Youtube och Twitter.

”Vårt mediacenter är ett ovärderligt verktyg för att hantera multimedieinnehåll från hela organisationen och göra det lättillgängligt för alla från professionella journalister och framstående bloggare, och låta varumärkets fans lägga Youtube-videor på sina Facebook-sidor”, säger Scott Woo, chef för utlandskommunikation hos Kia.

”När det kommer till att berätta sin historia via video är Kia banbrytande,” säger Camilla Unger, chef på Synaptic Digital som gör multimediasajter. ”Vi är glada att tillföra den teknik och expertis vi har för att hjälpa ett så spännande märke som Kia att sprida sitt budskap till alla sina viktiga målgrupper.”

Annons
Annons
Rulla till toppen