Vår svenska stolthet Koenigsegg har på relativt kort tid – jämfört med konkurrenterna i detta exklusiva segment – lyckats etablera sitt varumärke. Som vi alla vet är det inte ett resultat av nerplöjda miljoner i marknadsföring utan för att Koenigsegg byggt spännande modeller.
Men hemsida är också marknadsföring och här har Koenigsegg faktiskt lagt en del krut och uppgraderat. De som surfar in på www.koenigsegg.com hittar nu fler bilder, fler filmer och mer fakta om bilarna – både nuvarande och de äldre modellerna.
En nyhet på hemsidan är en inbyggd butik, ”The Koenigsegg Lifestyle Store” med olika kläder och accessoarer. Där går det att handla från och med 23 februari, för de som vill känna sig som Koenigsegg från topp till tå.
Genévesalongen brukar vara det tillfälle som Koenigsegg väljer för att presentera nyheter och den här gången ska vi få se ”nya” Agera R, årsmodell 2013. Vad det innebär vet vi inte ännu men det ska presenteras på Koenigseggs sajt i samband med salongspremiären i början på mars.