Aston Martins nya specialversioner för Kina

Aston Martin visar upp tre nya specialversioner kallade Dragon 88 på bilsalongen i Beijing. Kan guldemblem och drakar i nackstöden göra Kina till märkets tredje viktigaste marknad?
Annons

På Auto China lanseras tre nya specialversioner av Aston Martins modeller kallade Dragon 88. Gemensamt är att de får stylingdetaljer i märkesemblem i guld, en sydd drake i nackstöden och exklusiva lackeringsfärger. Dessutom får bilarna numrerade instegslister.

Dragon 88-behandlingen kan fås till Aston Martin DBS, Virage och V8 Vantage S, och totalt ska bara 88 exemplar byggas.

Aston Martin expanderar just nu med elva nya återförsäljare i Kina. Planen är att Kina ska bli märkets tredje viktigaste marknad.

”Vi investerar ordentligt på den kinesiska marknaden under 2012 och därefter. Idag har Aston Martin nio återförsäljare i regionen, och ytterligare elva showrooms ska öppnas i Kina bara i år”, säger Andy Gawthorpe, global försäljningschef för Aston Martin.

Vad tycker du – kan biltillverkarna locka nya kunder i Kina med specialversioner? Hur skulle en specialversion enbart för den svenska marknaden se ut?

Annons
Annons
Rulla till toppen