På Auto China lanseras tre nya specialversioner av Aston Martins modeller kallade Dragon 88. Gemensamt är att de får stylingdetaljer i märkesemblem i guld, en sydd drake i nackstöden och exklusiva lackeringsfärger. Dessutom får bilarna numrerade instegslister.
Dragon 88-behandlingen kan fås till Aston Martin DBS, Virage och V8 Vantage S, och totalt ska bara 88 exemplar byggas.
Aston Martin expanderar just nu med elva nya återförsäljare i Kina. Planen är att Kina ska bli märkets tredje viktigaste marknad.
”Vi investerar ordentligt på den kinesiska marknaden under 2012 och därefter. Idag har Aston Martin nio återförsäljare i regionen, och ytterligare elva showrooms ska öppnas i Kina bara i år”, säger Andy Gawthorpe, global försäljningschef för Aston Martin.
Vad tycker du – kan biltillverkarna locka nya kunder i Kina med specialversioner? Hur skulle en specialversion enbart för den svenska marknaden se ut?