Volvo och Swedish House Mafia samarbetar

Det blev inte någon ny modell från Volvo, däremot en nymixad låt från Swedish House Mafia: "Leave the world behind" med svenska sångerskan Lune. Videon hade premiär i fredags, på TV4, och går att se i rutan nedan.

”Leave the world behind”

Medlemmarna i Swedish House Mafia, Sebastian Ingrosso, Steve Angelo och Axwell, gör en ny version av "Leave the world behind". Låten ska spela en central roll i marknadsföringen av Volvo XC60. KLICKA PÅ BILDEN FÖR STÖRRE VERSIO

Vi vet fortfarande inte om den mystiska bilen med sina breda skärmar är en ny version av Volvo XC60, men helt klart är fredagskvällens "världspremiär" inte en bilmodell – utan en musikvideo. Volvo har startat ett samarbete med Swedish House Mafia och de premiärsände sin nymixade "Leave the world behind" tillsammans med unga svenska sångerskan Lune i fredags, på TV4.

Den nya låten från Swedish House Mafia ska spela en central roll i lanseringen av ansiktslyfta Volvo XC60:

"Vi hittade en stark koppling i och med våra gemensamma skandinaviska rötter och har byggt projektet kring det," säger Per Carleö, Marketing Manager på Volvo Cars.

 

Volvo anser att Swedish House Mafia, som egentligen upplöstes i våras, ger den rätta skandinaviska kopplingen till XC60:

"De här personerna har haft en extremt fulltecknad kalender och i princip levt sina liv på flygplan och hotell. De har nu tagit beslutet att ta nästa steg i livet och lämna det livet bakom sig och det kändes som en naturlig koppling mellan vårt tankesätt och deras planer. Och faktumet att deras första världshit tillsammans hade titeln 'Leave the world behind' var nästan för bra för att vara sant," säger Per Carleö.

"Jag tror att den största glädjen i det här projektet har varit folks stora entusiasm, från medlemmarna i Swedish House Mafia och deras team till ledningen av Volvo Cars. Och när regissören Adam Berg, också han svensk, anslöt kändes det verkligen som att cirkeln var sluten. Ibland faller allt verkligen på plats," avslutar Per Carleö.

Så roligt, jag gillar när Volvo engagerar sig i musikbranschen!
229
57