Därför använde Porschehandlaren levande tigrar

En återförsäljare tänkte lansera nya Porsche Macan med levande tigrar – men nu tas säljaren i örat. Kul kampanj eller bara smaklöst?
Annons

Därför använde Porschehandlaren levande tigrar
Att lansera nya Porsche Macan med levande tigrar var ingen vidare smart idé – åtminstone inte enligt en amerikansk djurrättsorganisation.
Därför använde Porschehandlaren levande tigrar
Missade du vårt test av Porsche Macan mot tre konkurrenter i nummer 10/2014? Här kan du läsa!

Porsche Cayenne har fått en lillebror i form av Macan. Namnet kommer från det indonesiska ordet för tiger. Därför tänkte en återförsäljare i Florida använda levande tigerungar för att lansera den nya bilen – och fler återförsäljare hade liknande planer.

Men det tilltaget fick organisationen Big Cat Rescue att se rött – och nu vill Porsche i Nordamerika stoppa andra återförsäljare från att göra samma misstag.

”Porsche tolererar inte på något sätt användningen av levande djur i marknadsföringen”, säger Nick Twork, kommunikationschef på Porsche.

ams-tv: Vi testar Porsche Macan mot 3 konkurrenter
Läs också: Porsche Macan äntligen officiell – bilder och fakta
Läs också: Porsche Macan får fyrcylindrig VW-motor

Annons
Annons
Rulla till toppen